Shift Gear in Marketing – Romek Jansen z prelekcją w Polsce


2013-06-13
12 czerwca startuje Mediarun Festival. Ponad 40 ekspertów z całego świata wygłosi prelekcje poruszające zagadnienia związane z marketingiem, nowymi modelami biznesowymi oraz innowacjami. Wśród nich będzie Romek Jansen, wiceprezes BrandMaker GmbH.

Mediarun Festival to jedyne tego typu wydarzenie w Polsce, które łączy trzy kluczowe dziedziny: marketing, biznes i najnowsze technologie. „Na styku tych trzech dziedzin działa BrandMaker, dlatego nie mogło nas zabraknąć na tym festiwalu" - mówi Timm Brocks, prezes polskiego oddziału BrandMaker. Technologie, o których opowie Romek Jansen, nie mają na celu tylko wspierania tworzenia produktów. Ich głównym zadaniem jest umożliwianie dzielenia się informacją z konsumentami. Największym dorobkiem firm nie są bowiem produkty, a klienci. Celem działów marketingu nie są najlepsze kampanie reklamowe, a takie działania, które kreują niezapomniane doświadczenia, jakie niesie marka. „Tylko organizacje, które zrozumieją te trendy, w których marketing będzie traktowany jako stały proces, i które będą w stanie w sposób skuteczny przetwarzać i asymilować duże ilości danych, osiągną swój cel. Firmy, które chcą zbudować rynkową przewagę, potrzebują nie tylko najlepszych ludzi, ale także najnowszych technologii, które pozwolą na zautomatyzowanie i usprawnienie wielu procesów marketingowych" - podkreśla Romek Jansen, wiceprezes BrandMaker GmbH, lidera na rynku europejskim wśród dostawców rozwiązań do Zarządzania Zasobami Marketingowymi (MRM).

Centrum zarządzania zasobami marketingowymi w organizacji powinna stanowić platforma, z poziomu której można sprawnie zarządzać wszystkimi działaniami i operacjami marketingowymi. „Można zadawać sobie pytanie, dlaczego taki system jest w ogóle potrzebny? Jak pokazują analizy, pracownicy działu marketingu poświęcają na zadania strategiczne i kreatywne tylko 20% swojego czasu, a aż 80% na zadania operacyjne i obsługę procesu marketingowego. Co więcej, od 20 do 40% zadań operacyjnych, które wykonują, nie służy osiągnięciu celów strategicznych. Jednym słowem, nie przynosi wymiernego efektu, a zajmuje czas pracowników i generuje koszty" - dodaje Romek Jansen.

Optymalne zarządzanie operacjami marketingowymi to szansa na lepsze skorelowanie zadań z długofalową strategią i związanie ich z celem finalnym, odpowiednie wykorzystanie zasobów marketingowych i tworzenie wymiernej wartości dla marki i firmy. „Z moich analiz wynika, że wraz ze wzrostem zaawansowania sposobu zarządzania operacjami marketingowymi, firmy mogą odczuć realne korzyści - zmniejszyć inwestycje dzięki lepszemu zarządzaniu zasobami (aż 19% strat mniej w tym obszarze) i zwiększyć swoje zyski - dzięki temu, że dostrzegają 11% więcej szans w otoczeniu" - tłumaczy Romek Jansen,  wiceprezes BrandMaker GmbH.

Romek Jansen jest jednym z pionierów i autorytetów w dziedzinie zarządzania zasobami marketingowymi (MRM) i optymalizacji procesów marketingowych. Jest również współautorem książki „Marketing Resource Management" i jednym z przewodnich mówców w czasie marketingowych spotkań na całym świecie. W BrandMaker GmbH
do jego kluczowych zadań należy poszerzanie działalności firmy o rynki zagraniczne.

Prezentacja eksperta BrandMaker odbędzie się w czwartek, 13 czerwca 2013 roku o godzinie 10:30 w sali numer 2.

Nadesłał:

BrandMaker
http://brandmaker.com/pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl