Sieciowa agencja marketingu on-line – ReachLocal stawia na rynek rosyjski
Rosyjski rynek reklamy kontekstowej w 2012 roku zanotował wzrost o 44 proc. w porównaniu do roku ubiegłego i osiągnął poziom 1,4 miliarda dolarów. Ten pozytywny fakt zbiegł się z planowanym wcześniej otwarciem pierwszego w Rosji oddziału agencji ReachLocal.
Rosyjski sektor MSP rozwija się bardzo dynamicznie i odważnie stawia na działania w sieci. Tylko w 2012 roku małe i średnie przedsiębiorstwa wydały na reklamę internetową ponad 17 miliardów dolarów. Na kampanie prowadzone w wyszukiwarkach internetowych prawie 12 miliardów dolarów, co przekłada się na wzrosty odpowiednio o 35 proc. i 45 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Tak wysokie wzrosty spowodowane są m.in. wzmożoną aktywnością Rosjan w sieci. Obecnie największe powierzchniowo państwo świata jest szóstym krajem na świecie pod względem liczby internautów – ponad 70 milionów pozostaje regularnie on-line.
- Już dużo wcześniej przyglądaliśmy się rynkowi rosyjskiemu i planowaliśmy rozpoczęcie działalności właśnie na nim. Tak dobre sygnały płynące ze wschodniego rynku zbiegły się z faktem otwarcia naszego pierwszego oddziału właśnie w Rosji. Należy przy tym pamiętać, że nasze pojawienie się tam to istotny sygnał dla polskich przedsiębiorców z sektora MSP współpracujących z rosyjskimi firmami. Powinni oni wykorzystać potencjalne szanse zaistnienia w rosyjskim Internecie, jakie daje rozwój sieciowego marketingu u naszych wschodnich sąsiadów – mówi Jarosław Mutwil, Country Manager ReachLocal Franchise Poland.
ReachLocal Russia Franchise, tak jak i polski oddział, będzie oferować produkty marketingu on-line dopasowane do potrzeb i budżetów firm z sektora MSP. Umożliwi to narzędzie ReachSearch™, które odpowiednio sprofiluje kampanię każdego z klientów w największych wyszukiwarkach dostępnych na rosyjskim rynku – Yandex i Google. Tak jak na każdym innym rynku, tak i w Rosji nadrzędnym celem ReachLocal będzie dostarczanie firmom z sektora MSP faktycznych leadów (bezpośredniego kontaktu na linii potencjalny klient – firma), a nie tylko zwiększanie ruchu na ich stronach internetowych.
- Cieszymy się, że będziemy mieli możliwość korzystania w Rosji z doświadczenia oraz najnowszej technologii ReachLocal, uwzględniającej największą rosyjską wyszukiwarkę – Yandex – mówi Natalia Matusova, Country Manager w ReachLocal Russia Franchise.
Wraz z otwarciem ReachLocal Russia Franchise pracę znalazło kilkadziesiąt specjalistów marketingu internetowego. Jednak to dopiero początek ekspansji ReachLocal na rynku rosyjskim.
- Rosja wygrywa w każdym europejskim rankingu pod względem ilości osób korzystających na co dzień z Internetu. Ten potencjał widzą również firmy z sektora MSP, które inwestują swoje budżety w obecność w sieci. Jest to dla nas idealny moment na wdrożenie naszego doświadczenia oraz rozwiązań przygotowanych właśnie na rynek rosyjski. Wiemy, że ten rynek ma gigantyczny potencjał, dlatego też zakładamy, że już niedługo będziemy otwierać kolejne nasze oddziały w Europie Środkowo-Wschodniej – powiedział Michael Kline, Chief Strategy Officer w ReachLocal.
Nadesłał:
ImagoPR
|