"Siódemka" zarządza logistyką w oparciu o technologię Oracle
W firmie Siódemka SA zakończył się kolejny etap rozbudowy kompleksowego systemu informatycznego do wspomagania codziennej pracy przedsiębiorstwa oraz do zarządzania jego podstawowymi operacjami biznesowymi. System jest autorskim opracowaniem partnera Oracle, firmy Alfa Projekt.
Kompleksowy system informatyczny, który został zbudowany przez firmę Alfa Projekt, zapewnia pełne wsparcie firmy kurierskiej, obsługując takie obszary działalności jak logistyka, spedycja, magazyn wysokiego składowania, a także CRM, workflow oraz analityka biznesowa. Jednym z modułów systemu jest aplikacja do obsługi elektronicznego archiwum dokumentów. System zapewnia także wsparcie dla urządzeń mobilnych używanych przez kurierów oraz w magazynach.
System pracuje w oparciu o bazę danych Oracle, został zbudowany w architekturze 3-warstwowej, opartej pierwotnie na Serwerze Aplikacji Oracle. Oznacza to, że wszystkie funkcje są udostępnione użytkownikom przez przeglądarkę WWW; klient może sam śledzić trasę swojej przesyłki, może także na przygotować dokumenty przewozowe dla przesyłek. Cały system dostępny jest także dla kontrahentów i partnerów, których tożsamość sprawdza odpowiedni moduł autoryzacji.
W ciągu pięciu lat użytkowania system został znacznie rozbudowany oraz uzupełniony o nowe rozwiązania technologiczne Oracle. Baza danych Oracle pracuje obecnie w modelu klastrowym, zapewnianym przez rozwiązanie Oracle Real Application Clusters. Najnowszy projekt unowocześniania systemu, to zrealizowana pod koniec 2011 roku, w fazie testowej, migracja na serwer aplikacji Oracle WebLogic modułu klienckiego, służącego do inicjowania i rejestrowania przesyłek oraz drukowania listów przewozowych. Wszystkie projekty rozwojowe systemu prowadzi jego autor, firma Alfa Projekt, Spółka powiązana z firmą Siódemka S.A.
System, który powstał w Siódemce zapewnia obsługę wszystkich podstawowych procesów działalności firmy: od obsługi zamówienia, poprzez śledzenie przesyłki, szczegółowy billing, aż po fakturowanie i reklamacje. System zawiera także funkcjonalność CRM oraz raportowanie i analizowanie danych zbudowane na modułach systemu Oracle Business Intelligence, co pozwala zarządowi mieć wgląd w bieżące wskaźniki biznesowe firmy i na tej podstawie podejmować lepsze decyzje.
"Nasz system został w większości napisany od zera przez zespół współpracujących z nami programistów firmy Alfa Projekt, początkowo na bazie MS SQL Server, następnie przeniesiony do technologii Oracle. System musi zapewnić efektywne przetwarzanie dużej ilości danych, jakie występują w pracy firmy kurierskiej" - komentuje Bartłomiej Raczyński, Dyrektor IT firmy Siódemka SA. "Firma Siódemka prowadzi kompleksowe prace związane z udoskonalaniem i rozwojem środowiska aplikacyjnego Spółki. W ostatnim czasie stworzyliśmy szereg nowych narzędzi informatycznych dla naszych klientów - są to m.in. moduły wysyłkowe do takich produktów jak Symfonia, Forte, WFMag czy Microsoft Outlook. Narzędzia pozwalają na szybką i łatwą integrację systemów informatycznych naszych klientów z głównymi systemami naszej Spółki z wykorzystaniem mechanizmów, jakie dostarcza technologia Oracle. Uzupełnieniem środowiska Back-office Siódemki są gotowe aplikacje dostarczane przez Oracle, takie jak moduły analityczne, czy hurtownia danych, które są zintegrowane w ramach jednego spójnego rozwiązania".
Nadesłał:
Oracle
|