Skuteczna kampania reklamowa na Facebooku
Reklamowanie firmy lub usługi na Facebooku daje nam pewność, że nie pozostanie ona niezauważona - z tego portalu korzysta już praktycznie każdy.
Mamy także możliwość dotarcia prosto do konkretnych grup docelowych. Jeśli więc właśnie rozkręcamy działalność - bierzmy się do dzieła. Oto kilka porad dotyczących zamieszczania reklam na Facebooku.
Rodzaje reklam
Tworząc własną reklamę, musimy wybrać jej rodzaj spośród kilku dostępnych. Są to:
Aktywność dotycząca posta na stronie - przedłuża widoczność posta, który chcemy wyświetlać dłużej niż zwykle,
Polubienia strony - zwiększa liczbę “lubiących” naszą stronę,
Kliknięcia powodujące przejście do … – odsyłacz do innej strony, np. witryny firmowej,
Konwersje w witrynie - podobna do poprzedniej, ale tutaj możemy śledzić akcje wykonywane na naszej stronie, np. wypełnienie formularza,
Instalacje aplikacji - zachęca odbiorców do zainstalowania naszej aplikacji,
Aktywność w aplikacji – zachęca fanów aplikacji do korzystania z niej,
Reakcje na zaproszenia na wydarzenie - rozpowszechnia wydarzenie utworzone w portalu,
Skorzystanie z oferty - zachęca klientów do skorzystania z naszej oferty, o której informację zamieściliśmy wcześniej.
To, którą formę reklamy wybierzemy, zależy od celu, jaki chcemy przez nią osiągnąć. Po jej dopasowaniu pora na następny krok.
Określenie grupy odbiorców
Zastanówmy się, do jakiej grupy chcemy dotrzeć z naszą reklamą. Facebook podsuwa nam kryteria, którymi mamy się kierować przy wyborze. Możemy dopasować grupę docelową według: lokalizacji, wieku, płci, języków, zainteresowań, zachowań na portalu oraz połączeń (nasi fani lub osoby, które jeszcze nie polubiły strony). Im więcej kryteriów wybierzemy, tym bardziej zawężona będzie grupa odbiorców. Jeśli ustalimy, że nasi klienci powinni korzystać z reklamy we Wrocławiu, być w wieku 18-24, znać język francuski oraz interesować się wędkarstwem, nie znajdziemy pewnie zbyt dużo ludzi. Gdy chcemy trafić ze swoją ofertą do większej liczby ludzi, musimy rozszerzyć kryteria wyszukiwania.
Teraz pozostaje tylko dodać dopasowane zdjęcie i chwytliwy tekst oraz dopiąć na ostatni guzik ustawienia: wybrać dostosowanie reklamy do urządzeń stacjonarnych lub mobilnych, tytuł kampanii, wysokość budżetu. Następnie pozostaje nam przekazać zlecenie do realizacji i czekać na decyzję moderatora. Czasami czas oczekiwania to minuta, a czasami kilka godzin - warto więc być cierpliwym. Gdy reklama zostanie zaakceptowana, będziemy mogli ją zobaczyć.