SMS-y marketingowe jako forma komunikacji mobilnej


SMS-y marketingowe jako forma komunikacji mobilnej
2011-02-18
Pionierami, którzy wykorzystali akcje SMS-owe w marketingu były największe firmy na świecie takie jak m.in. Pepsi i Coca Cola, które przeniosły ciężar z reklam telewizyjnych na bardziej efektywne dzięki lepszemu dopasowaniu do odbiorcy SMS.

W skład marketingu mobilnego wchodzą różne postępowania marketingowe realizowane za pomocą telefonów komórkowych lub innych komunikatorów.

Na obecnym rynku zdecydowanie największą popularnością cieszą się wśród marketerów SMS-y marketingowe, ostatnio zastępowane innymi opcjami multimedialnymi (MMS). Ich zastosowanie może być różne, zaczynając od reklamy SMS-owej skierowanej na telefony komórkowe wybranych osób do marketingu lojalnościowego.

Firma TideSoftware.pl zajmująca się procesami zoptymalizowanymi twierdzi, że efektowność tej formy komunikacji marketingowej, polega na kilku szczególnych cechach, jakimi są możliwość precyzyjnego dotarcia i reakcji impulsowej klienta. Wszystko to stwarza możliwość skutecznego dialogu z konsumentem bez zależnośći od sytuacji i miejsca w jakim się znajduje.

Na ogół, pierwszym skojarzeniem dotyczącym marketingu mobilnego są SMS-y marketingowe, zwane inaczej reklamą SMS-ową. Jednak masowe wysyłanie SMS-ów reklamowych jest zaledwie małą częścią możliwości marketingu mobilnego, który również spełnia się w akcjach BTL, takich jak promocje konsumenckie, sprzedaży, czy programy lojalnościowe.

W związku z tym, że w praktyce jeden telefon komórkowy ma jednego właściciela (oraz dzięki temu, że każdemu aparatowi przypisany jest określony numer) to marketing mobilny jest marketingiem precyzyjnym (pozwala trafić do określonego adresata). Z faktu, że podstawową funkcją telefonu jest komunikacja „na żywo” wynika, że także komunikacja marketingowa prowadzona za jego pomocą odbywa się dwukierunkowo i bez opóźnień. W praktyce oznacza to, że proces komunikacyjny przez SMS-y marketingowe może być ukończony nawet w kilkanaście sekund.

Tworząc akcje reklamowe kierowane na telefony komórkowe, należy wykazać szczególną dbałość o pozwolenia na wysyłkę SMS-ów aby nie podzieliły one losów e-maili i nie stały się jedynie niechcianymi informacjami wykasowywanymi niemalże w momencie otrzymania.

Nadesłał:

k.slesicka

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl