Solemis Group uczy na bezpłatnych warsztatach dla firm
„Jak zwiększyć zyskowność i kontrolować płynność w firmie budowlanej dzięki narzędziom Business Intelligence”. Solemis Group SA ze swoimi partnerami rozpoczął cykl bezpłatnych, kameralnych warsztatów dla firm budowlanych.
Celem spotkań – prowadzonych pod wspólnym tytułem „Efektywne zarządzanieprojektami” - jest prezentacja metod i narzędzi do lepszego zarządzania finansowego w firmie budowlanej – dzięki czemu zwiększyć można rentowność działania i uniknąć utraty płynności finansowej, tak niebezpiecznej w przypadku firm budowlanych.
Pierwsze, gdyńskie spotkanie z tego cyklu zgromadziło 7 dużych firm budowlanych z Pomorza. Kolejne spotkania planowane są w Gdańsku i Szczecinie oraz organizowane wspólnie z firmą Jurasoft – w Katowicach. Daty spotkań nie są jeszcze konkretnie ustalone, ale można się już na nie wstępnie rejestrować – wówczas o szczegółach i terminach Solemis będzie informował mailowo.
Harmonogram spotkań i formularz zgłoszeniowy jest dostępny na stronie www.solemis.com
Pierwsze, inaugurujące cykl, spotkanie odbyło się w Hotelu Blick w Gdyni.
Wprowadzającą prezentację o controllingu, budżetowaniu i narzędziach je wspomagających wygłosił Michał Chalastra – gość specjalny spotkania - wykładowca controllingu na Uniwersytecie Gdańskim i członek Rady Programowej czasopisma "Controlling i Rachunkowość Zarządcza".
Specjaliści z Solemis Group zaprezentowali na przykładzie systemu PROPHIX możliwości skutecznego planowanie kosztów i przychodów dla konkretnej inwestycji, jak i konsolidowanie informacji z kilku realizowanych projektów oraz bieżącej aktualizacji i korygowania budżetu w trakcie realizacji inwestycji. Na konkretnych przykładach z branży budowlanej przedstawiono m.in. rozbudowane możliwości tworzenie prognoz i scenariuszy kosztowych, bieżący dostęp do informacji na temat realizowanych planów. Pokazano także łatwość uzyskania - na każde życzenie - dodatkowych, niestandardowych raportów i analiz.
Uczestnicy spotkania bardzo żywo reagowali – zadawali dużo bardzo konkretnych pytań m.in. dotyczących możliwości korygowania założeń budżetowych w trakcie jego realizacji, dynamicznej zmiany alokacji kosztów czy dokonywania różnych analiz. Pytających zaskakiwały – pozytywnie - uzyskiwane odpowiedzi. Prowadzący praktycznie natychmiast demonstrowali jak w PROPHIX można zrealizować potrzeby zgłaszane przez pytającego.
Bardzo pozytywnie odebrano także informacje o łatwości integracji systemu PROPHIX z wymienianymi systemami klasy ERP jakie stosowane są w budownictwie. Wszyscy zaskoczeni byli również podanymi przykładami czasu realizacji implementacji systemu w różnych firmach, który zamykał się w zakresie od 7 dni do max. 3 miesięcy.
W kuluarowych rozmowach przy kawie, usłyszeć można było stwierdzenia, że dzięki systemowi można tak precyzyjnie zaplanować i monitorować przepływy gotówkowe w firmie by nie było konieczne, lub zostało zredukowane do minimum, wspomaganie się kredytami krótkoterminowymi. W takim wypadku, koszty implementacji systemu, średnia firma budowlana pokryje z maksymalnie. trzymiesięcznych oszczędności kosztów pozyskiwania gotówki.
Harmonogram kolejnych spotkań i formularz rejestracyjny dostępny jest na www.solemis.com
Grupa Kapitałowa Solemis Group SA www.solemis.com
Solemis Group S.A. jest wiodącym dostawcą zaawansowanych rozwiązań biznesowych obecnym w Polsce od 1986 roku.
Ofertę firmy stanowią specjalistyczne produkty uzupełniające istotne luki w klasycznych systemach ERP/CRM. Aktualnie w ofercie firmy znajdują się dwa światowej klasy produkty należące do tej klasy rozwiązań: PROPHIX i TARGIT. Kanadyjski system PROPHIX jest aplikacją finansową używaną przez tysiące osób na całym świecie do budżetowania, prognozowania, raportowania i analiz. Duńskie oprogramowanie TARGIT to rozwiązanie z obszaru Business Intelligence umożliwiające decydentom na wszystkich szczeblach zarządzania wielowymiarową analizę danych i uzyskanie natychmiast całościowego obrazu sytuacji w firmie.
Od 2005 roku Solemis Group S.A. jest jedynym przedstawicielem w Polsce producentów systemów PROPHIX i TARGIT oraz twórcą polskich wersji tych systemów.
SOLEMIS Group jest również aktywnym popularyzatorem wiedzy na temat controllingu i budżetowania, współpracującym z wybitnymi ekspertami renomowanych szkół controllingu: Nord Controllingi ODiTK.
Solemis Group jako jedyna firma w Polsce świadczy outsourcing usług IT dla Microsoft w zakresie oprogramowania ERP – Microsoft Dynamics GP (Business Solutions Great Plains). W ofercie firmy znajdują się także rozszerzenia funkcjonalne do systemu Microsoft Dynamics GP (MBS Great Plains) oraz system finansowo-księgowy dla małych firm SM-BOSS.
Realizując konsekwentnie swoją misję: „Współpracować z Partnerami i Klientami w osiąganiu sukcesów”,
Solemis Group SA planuje sukcesywnie wprowadzać na rynek nowe, coraz bardziej zaawansowane produkty, spełniające wysokie wymagania klientów, ze szczególnym uwzględnieniem bardzo wąskich, wysokospecjalizowanych rynków.
W skład grupy kapitałowej wchodzą trzy spółki: spółka dominująca Solemis Group S.A., wydzielona w 2006 roku spółka BossPlus sp. z o.o. będąca producentem oraz dystrybutorem systemów klasy ERP, oraz Solvena Management Systems sp. z o.o. zajmująca się wdrożeniami zaawanswanych aplikacji biznesowych.
Obsługa Prasowa i PR:
INDALO Public Relations, ul. Grochowska 341 lok. 281 A, 03-822 Warszawa
Zbigniew Blewoński, tel. 22 698-70-78; mobile: (+48) 501-772-619, e-mail: zbigniew.blewonski@indalo.pl