Sondaż dotyczący etykiet na opony


2013-11-22
Internetowy serwis Rezulteo opony wraz z Instytutem Ipsos przeprowadził badania na temat europejskich etykiet na opony po roku od ich wprowadzenia. Takie same dane Rezulteo wykonało rok temu, więc można dzięki temu porównać zmiany. Jakie są wyniki?

Sondaż dotyczący etykiet na opony

Internetowy serwis Rezulteo opony wraz z Instytutem Ipsos przeprowadził badania na temat europejskich etykiet na opony po roku od ich wprowadzenia. Takie same dane Rezulteo wykonało rok temu, więc można dzięki temu porównać zmiany. Jakie są wyniki?

 Etykiety na opony – małe resume

Decyzja o wprowadzeniu etykiet na opony na rynek Unii Europejskiej została dokonana już w 2009 roku jednak stały się one obowiązkowe od 1 listopada 2012 roku. Europejscy ustawodawcy mieli na celu dodanie informacji dla konsumentów, by byli bardziej świadomi wyboru i wiedzieli więcej na temat technicznych aspektów opon.
Etykiety musza widnieć nie tylko na zwykłych oponach do samochodów osobowych czy typu SUV, ale także na oponach przeznaczonych do ciężarówek.
Sama etykieta przypomina trochę tą, która widnieje na sprzęcie gospodarstwa domowego w sklepach już od kilku lat. Jednak w przypadku opon etykiety mają 3 kryteria:

- Hamowanie na mokrej nawierzchni ‘

- Zewnętrzny Hałasu toczenia

- Wydajność energetyczna – opory toczenia

Należy zaznaczyć, że są to jedynie trzy kryteria, które są zawarte w tym systemie. Warto dodać, że w testach różnych instytucji czy gazet branżowych jest ich używanych zazwyczaj w około kilkanaście.

Znajomość etykiet na opony rok po w prowadzeniu

Portal rezulteo wraz z instytutem Ipsos przeprowadził badanie wśród kierowców z Francji, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytani. Zapytano 3402 kierowców, którzy zajmują się najmniej jednym samochodem o kwestie związane z europejskim etykietowaniem.

Lekko ponad 1 na 3 z badanych respondentów słyszało o tym prawie Unii Europejskiej. Najbardziej zorientowane w temacie były osoby, które w ostatnim czasie dokonywały zakupu opon z tego połowa badanych (52%) dowiedziała się o nich w momencie zakupu.
Rok temu o etykietach nie wiedział wiedziało aż 4 na 5 pięciu kierowców, więc wynik uległ poprawie.

Ci, którzy wiedzą o istnieniu europejskiego etykietowania nie wiedzą, że w ich skład wchodzą trzy wymienione w poprzednim akapicie kryteria. Odpowiedzi poprawnej (że kryteria są trzy) udzieliło 8% osób badanych. Jeżeli już wymieniano owe kryteria, to najbardziej znanymi okazały się: hamowanie na mokrej nawierzchni i wydajność energetyczna. Największe problemy były z zewnętrznym hałasem toczenia.

Dla 85% badanych najważniejszym kryterium na etykiecie jest droga hamowania na mokrej nawierzchni. Jeżeli byłaby możliwość dodania kolejnego osiągu do etykiet to 67% chciałoby wiedzieć, jaką dany model ma odporność na zużycie. Blisko 3 na 4 kierowców wskazało, że etykiety są zrozumiałe i nie potrzebują pomocy przy ich odczytywaniu. Najbardziej wyedukowani w tej kwestii są Francuzi.

Jednak ogromne znaczenie wciąż przy zakupie opon dla nas konsumentów ma cena, aż 80% z respondentów przed zakupem ostatecznie doradza się u sprzedawcy, a 97% ulega ich sugestiom.

 

Wyniki w porównaniu do poprzedniego roku pokazują, że kupujący opon są bardziej świadomi natomiast jeszcze nie jest doskonale. 

Nadesłał:

rezulteo_opony

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl