Sony - PlayStation 4 powrót do chwały (?)


Sony - PlayStation 4 powrót do chwały (?)
2013-07-11
Trzy pierwsze generacje konsoli PlayStation sprzedały się w nakładzie 300 mln. Zapoczątkowały nowy styl gier i zapewniły ogromne profity ich producentom.
Najnowsza generacja PlayStation 4 zaprezentowana w lutym, przez firmę Sony stanowi wielki powrót. Powrót w blasku chwały, dodajmy.

Nowa generacja, nowe możliwości

Nowa Konsola Sony ma podrasowany ośmio - rdzeniowy procesor, który ma ułatwiać operowanie wieloma bardziej złożonymi zadaniami, ulepszoną grafiką, możliwością grania w gry, które są pobierane i funkcjonalnymi joystickami.

Wszystkie opcje zapewniają grę na na najwyższym poziomie. Można było się o tym przekonać na premierze PlayStation na Manhattanie. Pokazano zajawki krwawych scen z gry Killzone: Shadow Fall, które nie tylko mroziły krew w żyłach, ale także wyglądały bardzo realistycznie.

Z nowa konsolą poważne gry stały się bardziej pro społeczne. Gracz może grać w czasie rzeczywistym, umożliwia to również dołączanie się graczy „na bieżąco”. Gry na PlayStation 4 mogą być przesyłane na przenośne urządzenia do gier.

Smartfony, jeny i tsunami

Jednak nie da się ukryć, że konsola PlayStation 4 jest nadal konsolą, która obsługuje płyty. Można pokusić się os twierdzenie, że dla wielu graczy było to fajne, do momentu aż wprowadzono na rynek zaawansowane telefony komórkowe. Cały entuzjazm został jakby przeniesiony na strony internetowe jak i urządzenia mobilne, które są szybkie, tanie i proste w obsłudze. 

Być może właśnie dlatego wielkość sprzedaży konsoli Sony zmniejszyła się w 2012 roku o 34 mln sztuk.  Producenci nowej konsoli patrzą jednak optymistycznie w przyszłość i liczą, że w 2014 sprzedaż konsol PlayStation sięgnie 44 mln. 

Niższe obroty były skutkiem nie tylko znacznie większej popularności platform do gier, jak tablety, ale także globalnym kryzysem. Mizerne wyniki finansowe spowodowały, że firma straciła krocie nie tylko w wyniku zahamowania sprzedaży, ale także przez linie mało interesujących gadżetów, silnego jena i tsunami, które nawiedziło Japonię w 2011 r.

Konsole vs internet

Jednak jak dobra konsola by nie była, gracze skłaniają się coraz częściej ku interaktywnym grom. Zamiast kupowania tradycyjnych, które kosztują, w zależności od rodzaju, koło 140 zł konsumenci wolą tańsze, czasami darmowe gry dostępne na urządzeniach mobilnych,takich jak tablety czy smartfony.

Zyski producentów konsol nie są już tak intratne jak przed laty. W 2012 r. konsumenci w Ameryce wydali 14, 5 biliona dolarów na sprzęt komputerowy i gry. Wyniki oszałamiające, ale jednak mniejsze niż w 2011 r., gdy przychód sięgał ponad 16 mld dolarów.

Według niektórych analityków Sony, żeby osiągnąć sukces musi być ponad grami. Konsola będzie musiała zapewnić kompleksowe usługi, takie jak wideo konferencje, aplikacje zewnętrzne czy usługi telewizyjne. Wszystko na najwyższym poziomie.

Dla porównania, Apple światowy lider w urządzeniach elektronicznych, nie tylko zajmuje się sprzedażą sprzętu komputerowego. Oferuje także wiele aplikacji, muzykę, filmy, e- booki. Wielość usług sprawia, że klienci wracają po więcej.

Jedyną szansą dla Sony jest w osiągnięciu ponownego sukcesu jest poznanie potrzeb sowich klientów, skończenie z tendencyjnością.

Nadesłał:

s4ww

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl