Sprzedaż łososia w handlu detalicznym wzrosła o 100 %


2013-02-19
Wedle informacji Magazynu Przemysłu Rybnego (MPR) sprzedaż łososia w handlu detalicznym w Polsce, w terminie styczeń- listopad 2012 wzrosła o 100% w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2011.
Informacja ta podana została przez konsul Kristin Pettersen, dyrektor polskiego oddziału Norwegian Seafood Council. Cieszy nas fakt, że coraz częściej Polacy sięgają po łososia (w tym marki Almar) doceniając jego walory zarówno zdrowotne, jak i smakowe.
Wg najnowszych danych Norwegian Seafood Council, import łososia z Norwegii do Polski w okresie od stycznia do listopada 2012 r. wyniósł 118, tys. ton i był o 36 % wyższy, niż w analogicznym okresie roku poprzedniego- podaje Magazyn Przemysłu Rybnego. W imporcie z Norwegii dominują ryby świeże patroszone, rośnie też wolumen importowanych filetów (9,2 tys. ton w porównaniu do 5 tys. ton rok wcześniej)- piszę dalej MPR.
Według szacunków MPR, opartych o bilans importu i eksportu produktów łososiowych, głównym czynnikiem dynamicznego zwiększenia wolumenu importu łososia do Polski jest rozwój rynku krajowego - konsumpcja łososia w Polsce wyniosła 23 tysiące ton w I półroczu 2012 roku.
Świadomi konsumenci tzw. prosumenci często sięgają po łososia ponieważ zalicza się on do ryb bogatych w wartościowe dla organizmu nienasycone kwasy tłuszczowe Omega-3. W celu podkreślenia prozdrowotnych właściwości łososia firma Almar w ubr. wprowadziła na rynek produkt pod nazwą „Omega-3".
Firma Almar w swoim asortymencie posiada szeroki zakres produktów łososia wędzonego kategorii Premium w tym m.in. . łosoś norweski wędzony- plastry, Alaska dziki łosoś pacyficzny, Irish łosoś irlandzki wędzony, Mac Roy Szkoci łosoś wędzony w dwóch odmianach: Royal Quality oraz aromatyzowany 12- letnią whisky.

Nadesłał:

Marcin Keler

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl