ST-Ericsson urodzony lider sektora bezprzewodowych półprzewodników
Innowacja odgrywa kluczową rolę w przedsięwzięciu typu joint venture z udziałami 50/50 STMicroelectronics i Ericsson.
Joint venture z udziałami 50/50, które połączyło oddział półprzewodników bezprzewodowych STMicroelectronics i oddział platform mobilnych Ericsson będzie dalej działało pod nazwą ST-Ericsson. Wynika to z niedawnej finalizacji porozumienia podanego do wiadomości w sierpniu 2008 r., zawartego pomiędzy firmami macierzystymi, mającego na celu połączenie Ericsson Mobile Platforms i ST-NXP Wireless.
ST-Ericsson zajmuje centralną pozycję jako nowa siła napędowa w sektorze przewodników bezprzewodowych, jako kluczowy dostawca do czterech z pięciu głównych producentów telefonów, z łącznymi przychodami pro-forma w wysokości około 3,6 miliarda dolarów w 2008 r. i stabilnym stanem kasy w wysokości 400 milionów dolarów.
„ST-Ericsson jest urodzonym liderem, korzystając z ogromnej spuścizny jednych z najlepszych firm z sektora technologii bezprzewodowych. Dzięki zdobytemu doświadczeniu, unikalnemu portfolio i długotrwałym relacjom z najlepszymi producentami telefonów, ST-Ericsson posiada teraz cztery podstawowe czynniki niezbędne do osiągnięcia sukcesu: zaangażowanie w innowacyjne technologie, pełne portfolio rozwiązań bezprzewodowych, solidną reputację jako rzetelny i zaufany partner oraz doświadczony zespół zarządzający skupiony na wykonaniu zadań" - powiedział Alain Dutheil, Prezes i Dyrektor Generalny ST-Ericsson. „Silne wsparcie doświadczonych firm macierzystych, połączone z wysoce uzupełniającymi się i zgodnymi kulturami, jest optymalnym punktem wyjścia dla ST-Ericsson umożliwiającym szybkie ugruntowanie zrównoważonej pozycji lidera."
Dutheil podkreślił zasadnicze znaczenie innowacji technologicznych dla nowej firmy. „Chcemy inwestować i wprowadzić na rynek technologie, które pomogą naszym klientom w odnoszeniu sukcesu", dodał „Będziemy opierać się na ugruntowanej tradycji posiadania pozycji lidera w zakresie technologii i innowacji w celu stworzenia potęgi w zakresie badań i rozwoju".
Jedno z najbardziej obszernych portfolio IP w sektorze świadczy o bezkonkurencyjnym rodowodzie ST-Ericsson. Zatrudniając niemal 85% pracowników przy badaniach i rozwoju i posiadając dużą kolekcję patentów, ST-Ericsson umożliwi swoim klientom optymalizację istniejących technologii, przy jednoczesnym tworzeniu nowych dla zaspokojenia przyszłych potrzeb rynkowych. Zaangażowanie w badania i rozwój zapewni szybsze wprowadzane produktów na rynek i lepsze zwroty z inwestycji dla klientów firmy.
ST-Ericsson jest unikalną jednostką pod względem zdolności zapewniania najnowocześniejszych przenośnych multimediów, łączności i platform w tym projektów referencyjnych dla GSM, EDGE, WCDMA, HSPA oraz TD-SCDMA i LTE. Procesory multimediów i aplikacji, obsługujące wszystkie główne systemy operacyjne (OS), będą zasilały urządzenia kolejnej generacji. Wiodące w sektorze rozwiązania łączności i transmisji rozciągają się na Bluetooth, FM, GPS, WLAN, Near Field Communications i USB w celu zapewnienia maksymalnej bezprzewodowości. Światowej klasy rozwiązania ST-Ericsson obejmują wszystkie segmenty rynku od systemów bazowych po smartphone; mogą być one dostarczane jako w pełni zintegrowane rozwiązania albo jako indywidualne komponenty.
ST-Ericsson posiada trwałe relacje ze wszystkimi głównymi producentami telefonów i jest czołowym dostawcą dla firm Nokia, Samsung, Sony Ericsson, LG i Sharp oraz dla innych liderów w tym sektorze.
Poza nazwą, firma ST-Ericsson zaprezentowała dzisiaj logo i znak towarowy, które czerpią z mocnych korzeni, przy jednoczesnym zachowaniu bogatej spuścizny w zakresie technologii bezprzewodowych obu firm macierzystych. Jednocześnie, obraz wizualny znaku towarowego odróżnia nową firmę i podkreśla niezależną tożsamość tej nowej siły napędowej w sektorze bezprzewodowych półprzewodników. Efektem tego jest pełna energii nowa marka produktów bezprzewodowych oparta na solidnych podstawach.
Stworzona jako firma typu fabless, ST-Ericsson wykorzysta najnowocześniejsze możliwości przetwarzania płytek STMicroelectronics oraz odlewnie innych stron trzecich. Posiada również pełen dostęp do światowej klasy obiektów montażowych i testowych obsługiwanych przez STMicroelectronics. Działalność ST-Ericsson jest prowadzona na całym świecie, przy czym główne centra zlokalizowane są w Chinach, Finlandii, Francji, Niemczech, Indiach, Japonii, Korei, Holandii, Norwegii, Singapurze, Szwecji, UK i USA.
Obecność ST-Ericsson na Mobile World Congress 2009
Odwiedzający Mobile World Congress 2009 w Barcelonie odnajdą stoisko ST-Ericsson w hali 8, stoisko B110. Uzyskają tam więcej informacji na temat ST-Ericsson i sprawdzą nową markę.
O ST-Ericsson
ST-Ericsson jest światowym liderem w rozwoju i dostarczaniu pełnego portfolio innowacyjnych platform mobilnych oraz najnowocześniejszych rozwiązań półprzewodników w szerokim spektrum technologii mobilnych. Firma jest czołowym dostawczą dla głównych producentów telefonów, a produkty i technologie ST-Ericsson umożliwiają działanie ponad połowy wszystkich używanych dzisiaj telefonów. Globalna firma składająca się z 8,000 osób wygenerowała sprzedaż pro-forma w wysokości około 3,6 miliardów dolarów w 2008 r. Firma ST-Ericsson została założona jako przedsięwzięcie typu joint-venture z udziałami 50/50 przez STMicroelectronics i Ericsson w lutym 2009 r. z siedzibą w Genewie w Szwajcarii. Więcej informacji na temat ST-Ericsson of 16 lutego znajdzie się na stronie www.stericsson.com
Nadesłał:
ap
|