Stanowisko Zarządu W.KRUK S.A. dotyczące wezwania Vistula & Wólczanka S.A.


2008-05-09
Stanowisko Zarządu W.KRUK S.A. dotyczące wezwania Vistula & Wólczanka S.A. do zapisywania się na sprzedaż akcji W.KRUK S.A z dnia 5 maja 2008

Zarząd W.KRUK Spółka Akcyjna, wykonując obowiązek przewidziany postanowieniami art. 80 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz.U.05.184.153. z późniejszymi zmianami), w związku z wezwaniem do zapisywania się na sprzedaż akcji Spółki oświadcza:

1.  W opisanym  w  wezwaniu celu przejęcia  Zarząd W.KRUK S.A. dostrzega słabe strony , które wskazują   iluzoryczne oszczędności   wynikające  z   synergii  spółek :

  • obszary marketingowe – wątpliwy cross selling – opinia poparta  doświadczeniem   (W.KRUK – Deni Cler ) – branża jubilerska nie  podlega  wspólnym promocjom i działaniom marketingowym stosowanym w branży odzieżowej . Wzywający nie posiada doświadczenia w zakresie prowadzenia działalności na rynku jubilerskim
  • logistyka, działania operacyjne i administracyjne  -   rozproszone lokalizacje  firm –  Warszawa ( DCG) – Poznań (W.KRUK) – Kraków (V&W)wykluczają oszczędności w zarządzaniu 
  • IT   -  różne systemy informatyczne związane ze specyfiką branży jubilerskiej

2. Wpływ na strategiczne plany  Grupy W.KRUK

Próba przejęcia kontroli nad spółką odbywa się w kluczowej fazie dalszej realizacji strategii Grupy W. KRUK, która od dłuższego czasu dynamicznie się  rozwija, a osiągane przez Spółkę oraz Grupę Kapitałową wyniki wskazują,iż strategia obrana przez Spółkę jest prawidłowa oraz w dłuższej perspektywie gwarantuje akcjonariuszom korzystny zwrot zainwestowanego kapitału.  DCG SA złożyła do KNF Prospekt Emisyjny celem upublicznienia spółki. W ramach  nowej emisji Zarząd DCG S.A.planuje pozyskać ponad 20 mln zł na dalszy rozwój swojej sieci salonów Deni Cler oraz budowanie sieci salonów wprowadzanej do Polski  marki Cacharel.

Zarząd W. KRUK S.A. ma zamiar odsprzedać część akcji DCG S.A. i pozyskane w ten sposób ok. 28 mln zł przeznaczyć na inwestycje w rozbudowę sieci. Przeprowadzenie oferty publicznej DCG S.A. doprowadzi niewątpliwie do wzrostu wartości obu Spółek.

Jednym z kluczowych elementów rozwoju spółki jubilerskiej jest współpraca ze strategicznymi dostawcami znanych światowych marek.

Istnieje zagrożenie wynikające z zapisów zawartych z partnerami  umów,      że zmiana akcjonariatu,ze szczególnym naciskiem na rodzinę Kruk, spowoduje  zerwanie współpracy z  W.KRUK S.A. 

Zarządzanie portfelem marek według  jednolitej komunikacji marketingowej może osłabić siłę i przewagę konkurencyjną marki    W.KRUK odwołującą  się do tradycji, rodzinnych korzeni i doświadczeń  historycznych.

Wrogie przejęcie spółki to ryzyko zaprzestania wspierania marki swoim nazwiskiem i  zaangażowania w budowę jej unikatowego wizerunku  przez rodzinę Kruk.3. Cena zaproponowana w wezwaniu jest zdecydowanie za niska z następujących powodów: 

  • nie uwzględnia premii za przejęcie kontroli nad  W.KRUK S.A.
  • nie uwzględnia intensywnego  rozwoju Grupy – zaplanowano rozbudowę sieci  salonów z 70 na początku 2008 do 120 na koniec 2010  roku , co według szacunków Zarządu przełoży się   na podwojenie zysku na akcję (EPS)
  • nie uwzględnia premii za przejęcie pośredniej kontroli na DCG S.A. i nie odzwierciedla rynkowej wartości tej spółki , która w bilansie W.KRUK S.A. jest wyceniona na 4,6 mln złotych
  • nie uwzględnia upublicznienia DCG S.A. i perspektywy pozyskania przez  spółkę  ponad 20 mln zł   gotówki
  • nie uwzględnia prognozowanego dynamicznego i długoterminowego wzrostu popytu  na dobra luksusowe  w Polsce

Komentarz podsumowujący :  

Plany połączenia nie były nigdy omawiane  ani konsultowane z Zarządem W.KRUK S.A., dlatego Zarząd W.KRUK S.A. uznaje przejęcie  kontroli nad spółką za próbę wrogiego przejęcia .

Zarząd W.KRUK S.A.wskazuje ponadto na zagrożenia wynikające z wrogiego przejęcia, które mogą negatywnie wpłynąć na realizację   długoterminowej strategii spółki, dotychczas skutecznie i konsekwentnie wdrażanej. 

Wrogie przejęcie może spowodować utratę znacznej wartości spółki przejmowanej. Sukces finansowy W.KRUK S.A. wynika między innymi z wypracowanych przez wiele lat relacji ze światowymi markami, które w segmencie dóbr luksusowych mają fundamentalne znaczenie. 

W ocenie Zarządu istnieje uzasadnione domniemanie, że zmiana  akcjonariatu doprowadzi do wycofania się rodziny Kruk, co bezpośrednio spowoduje utratę tożsamości marki, jej pozycji oraz renomy i przyczyni się do braku możliwości realizacji  długoterminowych planów finansowych.

W oparciu o powyższe argumenty Zarząd W.KRUK S.A. nie rekomenduje swoim akcjonariuszom sprzedaży akcji w wezwaniu  ogłoszonym przez Vistula & Wólczanka  S.A. po zaoferowanej cenie.

Nadesłał:

Everest

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl