Startuje VIII edycja „Akademii Bezpiecznego Puchatka”.
2016-09-15
Szkoły podstawowe z całej Polski zapraszamy do bezpłatnego udziału w największym programie edukacyjnym o tematyce bezpieczeństwa.
Z początkiem roku szkolnego wystartowała VIII edycja „Akademii Bezpiecznego Puchatka”, edukacyjnego programu skierowanego do uczniów I klas szkół podstawowych. Celem akcji jest pokazanie dzieciom, jak uniknąć zagrożeń, na które będą narażone podczas codziennych aktywności – na drodze, w szkole, w domu, a także podczas zabawy, czy korzystania z Internetu. Uczestnictwo w programie jest w pełni bezpłatne. Aby otrzymać zestaw merytorycznych materiałów edukacyjnych, wystarczy zgłosić szkołę do udziału w akcji. „Akademia Bezpiecznego Puchatka” realizowana jest współpracy z Biurem Prewencji i Biurem Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. Patronem Honorowym jest Komendant Główny Policji oraz Kuratoria Oświaty.
Wielki świat małego człowieka
Rozpoczęcie edukacji to jeden z przełomowych momentów w życiu człowieka. Jednak w początkowym okresie stawia przed maluchami wiele wyzwań. Dziecko wkracza w nowe sytuacje i nie zawsze wie, jak się zachować, aby zadbać o swoje bezpieczeństwo. Zagrożenia pojawiają się wszędzie – w drodze do i ze szkoły, w nowych sytuacjach społecznych, podczas samodzielnego pobytu w domu, zabawy na podwórku, czy poznawania świata w Internecie. - Dzieci często ulegają wypadkom, bądź narażają się na zagrożenia w wyniku braku zachowania ostrożności oraz niewiedzy – powiedział inspektor Marek Konkolewski z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji i dodał: – Potwierdzeniem tego są niestety statystyki policyjne. Wystarczy spojrzeć np. na te drogowe. Tylko w zeszłym roku odnotowano 2 043[1] wypadków z udziałem dzieci, z czego aż 667 spowodowanych było przez niewłaściwe zachowania czy reakcje właśnie dzieci. Część z nich wynika z nieostrożnego zachowania na drodze. Warto również podkreślić, że często najmłodsi ulegają wypadkom samochodowym, których przyczyną jest nieostrożna jazda rodziców oraz niezapinanie pasów bezpieczeństwa[1]Wypadki z udziałem dzieci 7-14 lat w 2015 roku. Raport „Wypadki Drogowe w Polsce w 2015 roku” opracowany przez Komendę Główną Policji Biuro Ruchu Drogowego (2016 rok).
O Programie
Program „Akademia Bezpiecznego Puchatka” to największy w Polsce program o tematyce bezpieczeństwa skierowany do I klas szkół podstawowych w całej Polsce. Organizowany jest od 7 lat przez markę Puchatek, we współpracy z Wydziałem ds. Nieletnich, Patologii i Profilaktyki Biura Prewencji Komendy Głównej Policji oraz Wydziałem ds. Profilaktyki w Ruchu Drogowym Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. Patronem Honorowym akcji jest Komendant Główny Policji oraz Kuratoria Oświaty. W programie wzięło już udział ponad milion dzieci.
Wasze komentarze (0):
Wyszukiwarka:
Ostatnio dodane artykuły:
Raport PKO - "Na wszelki wypadek"
45% Polaków nie czuje się gotowych na trudności życiowe, a tylko 7% jest przygotowanych na kryzysy. Mężczyźni deklarują większą gotowość (61% vs 49%). Młodsze osoby chętniej szukają informacji online (58% vs 29%). 28% Polaków ma trudność w rozmowach o polisach.
Starbucks Foundation - granty rozdane
Fundacja Joanny Radziwiłł „Opiekuńcze Skrzydła”, Sarigato i KOPD to polscy laureaci programu Global Community Impact Grants. The Starbucks Foundation wspiera już ponad 200 organizacji non-profit na całym świecie, pomagając dzieciom i młodzieży.
Hochland spełnia marzenia dzieci z lipnickiego Domu Dziecka
W tym roku pracownicy administracji oraz zakładu Hochland Polska w Kaźmierzu ponownie udowodnili, że pomaganie ma ogromną moc. W ramach siódmej edycji akcji „Spełniamy marzenia” przygotowali świąteczne prezenty dla podopiecznych Domu Dziecka „W Słońcu” w Lipnicy.
Najczęściej czytane artykuły:
Coroczna konferencja OPEC. Ciepłownictwo przyszłości w Gdyni
Rozwój miejskiej infrastruktury energetycznej w oparciu o nowoczesne rozwiązania techniczne oraz komfort środowiska i mieszkańców był tematem obrad konferencji zorganizowanej przez gdyński OPEC we współpracy z PGE Energia Ciepła oraz Urzędem Miasta Gdyni.
FERRO stawia na styl i ekologię – premierowe kolekcje armatury
Minimalizm, luksusowe wykończenia, ergonomia i technologie przyjazne środowisku — nowe kolekcje armatury FERRO odpowiadają na potrzeby współczesnych użytkowników. Dystrybutorzy mogą liczyć na wzrost zainteresowania produktami dzięki intensywnemu wsparciu marketingowemu.
ZOWIE oficjalnym partnerem na StarLadder Budapest Major 2025
Wszystkie mecze – od emocjonujących play-offów po pokoje treningowe – będą rozgrywane na monitorach
ZOWIE XL2586X+ 600Hz Esports Gaming Monitor, którym ufają profesjonaliści na całym świecie.
Mars opublikował wyniki raportu „Kakao dla Pokoleń” 2024
Mars od ponad 100 lat opiera produkcję swoich kultowych marek czekoladowych na kakao. W 2018 roku firma ogłosiła strategię „Cocoa for Generations”, przeznaczając 1 miliard dolarów na wspieranie społeczności uprawiających kakao i rozwój zrównoważonego łańcucha dostaw.
Allegro i Wolt łączą siły – wspólny krok w kierunku prostszej codzienności
Allegro, najpopularniejsza platforma zakupowa w Polsce, oraz Wolt, dynamicznie rozwijająca się aplikacja do zamawiania jedzenia i produktów codziennego użytku, ogłaszają współpracę, która otworzy przed klientami nowe możliwości.
SANPLAST SA kolejny raz wspiera akcję “Szlachetna Paczka”
W tym magicznym, grudniowym czasie, kiedy świąteczny nastrój w nas się odradza, otwieramy serca na potrzeby innych, jeszcze chętniej wspierając osoby, które nie mają tyle szczęścia. Tak jest też z SANPLAST SA, który jak co roku włączyła się w akcję „Szlachetna Paczka”.
Od chaosu do kontroli – jak AlgSec upraszcza zarządzanie regułami sieciowymi
BizTech Konsulting z Oberig IT zapraszają na webinarium, podczas którego pokażą, w jaki sposób rozwiązanie AlgoSec pomaga przejść od chaotycznych procesów do pełnej kontroli i przejrzystości w zarządzaniu infrastrukturą sieciową.
3.12.2025 godzina 10:00
Hochland spełnia marzenia dzieci z lipnickiego Domu Dziecka
W tym roku pracownicy administracji oraz zakładu Hochland Polska w Kaźmierzu ponownie udowodnili, że pomaganie ma ogromną moc. W ramach siódmej edycji akcji „Spełniamy marzenia” przygotowali świąteczne prezenty dla podopiecznych Domu Dziecka „W Słońcu” w Lipnicy.
Starbucks Foundation - granty rozdane
Fundacja Joanny Radziwiłł „Opiekuńcze Skrzydła”, Sarigato i KOPD to polscy laureaci programu Global Community Impact Grants. The Starbucks Foundation wspiera już ponad 200 organizacji non-profit na całym świecie, pomagając dzieciom i młodzieży.
Kierunek: digitalizacja. PROMOTECH rozwija współpracę z Merinosoft
Digitalizacja procesów sprzedażowych – to kolejny etap cyfryzacji, realizowany w białostockim PROMOTECHU. Jej efektem jest platforma B2B, usprawniająca proces składania zamówień przez dystrybutorów firmy.
Oficjalne otwarcie nowego salonu marki Alensa - jednego z europejskich liderów w branży optycznej
Wczoraj w warszawskich Złotych Tarasach odbyło się oficjalne otwarcie flagowego salonu optycznego marki Alensa obecnej stacjonarnie i online w 25 krajach europejskich, obsługującej miesięcznie ok. 100 tys. zamówień online. W wydarzeniu uczestniczyli celebryci, influencerzy oraz eksperci z branży.
Raport PKO - "Na wszelki wypadek"
45% Polaków nie czuje się gotowych na trudności życiowe, a tylko 7% jest przygotowanych na kryzysy. Mężczyźni deklarują większą gotowość (61% vs 49%). Młodsze osoby chętniej szukają informacji online (58% vs 29%). 28% Polaków ma trudność w rozmowach o polisach.
Koszty inwestowania pod lupą. Fundusze inwestycyjne a nowoczesne platformy online
Na pierwszy rzut oka inwestowanie w fundusze inwestycyjne i korzystanie z nowoczesnych platform inwestycyjnych online może wydawać się podobne – w obu przypadkach inwestor powierza swoje środki podmiotowi, który zarządza nimi w jego imieniu.
SANPLAST SA nominowany do nagrody BohaterONy 2025
BohaterONy 2025 im. Powstańców Warszawskich to nagroda, która wyróżnia osoby, instytucje i organizacje, które w szczególny sposób przyczyniają się do popularyzacji wiedzy o historii Polski XX wieku oraz angażują się w działania edukacyjne i społeczne.
AkzoNobel i Signify rozszerzają współpracę
Wspólne zaangażowanie w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju środowiska zurbanizowanego, jak i obniżenia emisji dwutlenku węgla, zaowocowało rozszerzeniem przez AkzoNobel dostaw farb proszkowych Interpon dla firmy Signify, czyli światowego lidera w dziedzinie oświetlenia.