Strategia zarządzania e-commerce w przypadku dużej konkurencj


Strategia zarządzania e-commerce w przypadku dużej konkurencj
2015-09-26
Handel w sieci jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się gałęzi gospodarki. Szacowana liczba sklepów internetowych w Polsce w tym roku przekroczyła 22 tysiące.
W statystykę nie włączono licznych platform aukcyjnych, sprzedażowych czy e-pasaży. Na rynku e-commerce zrobiło się tłoczno na całym świecie, a sklepom coraz trudniej pozyskiwać klientów ze względu na zmianę zachowań zakupowych związanych z dynamicznym rozwojem technologii. Powstaje pytanie: jak skutecznie dotrzeć do klienta z ofertą przed konkurencją i odnieść sukces?


Po pierwsze zastanówmy się dlaczego tak wielu przedsiębiorców preferuje prowadzenie działalności przez Internet. Najbardziej oczywistym argumentem stają się oszczędności. Prowadzenie sklepu online jest zdecydowanie tańsze. Nie ponosimy kosztów wynikających z konieczności utrzymania lokalu w centrum, gdzie ceny za wynajem pomieszczeń przeznaczonych pod działalność usługową potrafią być naprawdę bardzo wysokie. Stajemy się też konkurencyjni, mając bowiem możliwość ucięcia kosztów w związku z utrzymaniem działalności, możemy zaoferować klientom towar po dużo niższej cenie. Drugim najważniejszym argumentem przemawiającym za uruchomieniem działalności przez sieć jest uzyskanie przez naszą ofertę wymiaru globalnego. Z Internetu korzysta 3,01 mld użytkowników, z czego 25,7 mln w Polsce. Dzięki nowoczesnej technologii możemy błyskawicznie dotrzeć do nich ze swoją ofertą. Wyjściem jest inwestycja w reklamy Adwords. Uruchomienie kampanii o zasięgu globalnym to koszt już od około 3 tys. złotych, podczas gdy koszty w związku z utrzymaniem handlowca – wyposażanie go w służbowy telefon, laptop, samochód, pensja – będą dużo wyższe. Dzięki sieci zmniejsza się również nakład finansowy jaki musimy ponieść, by pozyskać klienta i zaznajomić go z naszą propozycją sprzedaży. Przez umieszczenie swojej oferty w Internecie zyskujemy również pełną swobodę funkcjonowania, bez względu na miejsce prowadzenia działalności. Odpowiednio zorganizowane przedsiębiorstwo, pod kątem logistycznym oraz marketingowym, umożliwia nam dokonywanie transakcji na terenie całego kraju lub nawet w skali globalnej: świata.

Czytaj całość artykułu tutaj: http://erp-view.pl/crm/strategia_zarzadzania_e_commerce_w_przypadku_duzej_konkurencji.html

Nadesłał:

openmediagroup

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl