Studia… I co dalej?


Studia… I co dalej?
2012-06-22
Co roku uniwersyteckie mury opuszcza 400 tys. absolwentów[1]. Jesteś jednym z nich? Początek drogi zawodowej jest kluczowy, ponieważ może zdecydować o Twojej przyszłości. Eksperci monsterpolska.pl radzą jak dobrze wybrać pierwszą pracę.

Czy wiesz, czego chcesz?

Wiele osób po skończonych studiach nie może zdecydować, jaką ścieżkę kariery obrać. To dobry moment na skorzystanie z porad ekspertów. Wybierz się do uczelnianego Biura Kariery, które oferuje szereg darmowych szkoleń oraz spotkań z doradcami zawodowymi.  Pomogą oni zorientować się w sytuacji na rynku pracy oraz poradzą, w jaki sposób dokonywać wyborów związanych z karierą.

Nawet małe doświadczenie ma znaczenie

W czasach, kiedy tytuł magistra nie gwarantuje sukcesu, o przyszłości musisz myśleć już podczas studiów. „Pracodawcy chętniej patrzą na kandydatów, którzy oprócz wykształcenia mają już doświadczenie,  zdobyte choćby na stażu, wolontariacie lub podczas pracy dorywczej. Pomyśl o stażu, który możesz odbyć także po skończeniu uczelni, a na wolontariat przeznacz np. wakacje” – radzi Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl.
                            
Znajomość branży

Jeśli już zdecydowałeś się na branżę, w której chcesz rozpocząć pracę, powinieneś poznać ją bardzo dobrze. Dobrym rozwiązaniem jest odwiedzenie stron www, śledzenie nowinek i prasy fachowej. Ponadto bierz udział w otwartych seminariach i szkoleniach branżowych.

Mocne CV – dobry start

Jeśli nie masz jeszcze dużego doświadczenia, powinieneś wykorzystać fakt, że Twoja młodość może być Twoim największym atutem. Zgodnie z raportem monsterpolska.pl pracodawcy cenią sobie młodych pracowników przede wszystkim z uwagi na chłonność umysłu i umiejętność szybkiego przyswajania wiedzy. 34% rekruterów uważa, że tacy kandydaci są bardziej otwarci na nowe rozwiązania i technologie. Ponadto nie boją się wyzwań, a innowacyjność i kreatywność nie stanowi dla nich problemu.

Dlatego kluczowe jest przedstawienie swojej osoby w odpowiedni sposób. Małe doświadczenie możesz zrekompensować podając interesujące fakty dotyczące Twojego charakteru oraz umiejętności, które mogą przydać się firmie, do której aplikujesz.

Profil zawodowy w sieci

Na konkurencyjnym rynku pracy, internetowy profil zawodowy może bardzo pomóc w znalezieniu pracy. Dlatego warto stworzyć profil w serwisie kariery, takim jak monsterpolska.pl. Wypełniając poszczególne pola zastawów się dobrze, ponieważ pomoże to pracodawcom dotrzeć właśnie do Ciebie. Zwróć szczególną uwagę na słowa kluczowe, używaj tych, które najczęściej pojawiają się w ofertach pracy, którymi jesteś zainteresowany.  

Determinacja i pozytywne myślenie

Rozpoczynając dorosłe życie zawodowe bez wątpienia potrzebna Ci jest determinacja. Niestety, musisz przygotować się na to, że czasem zamiast kompetencji o awansie decydują osobiste sympatie, a decyzje podyktowane są polityką firmy. Jednak mimo kilku niepowodzeń, które mogą zdarzyć się na Twojej drodze do sukcesu, nie możesz się poddawać. Pozytywne myślenie oraz otwartość na kolejne szanse pomogą Ci w szybkim odnalezieniu się w nowej sytuacji.

Informacje dodatkowe:

monsterpolska.pl (Monster Worldwide Polska Sp. z o.o.) to część największego na świecie serwisu kariery monster.com. W Polsce firma jest obecna już od 1999 roku, wcześniej jako jobpilot.pl.  Celem monsterpolska.pl jest ułatwienie kontaktu pomiędzy prężnie rozwijającymi się firmami a profesjonalistami. Pracobiorcom, serwis monsterpolska.pl oferuje możliwości rozwoju i kierowania swoją karierą zawodową. Pracodawcom ułatwia poszukiwanie wykwalifikowanych kandydatów. Jest to możliwie dzięki nowoczesnym technologiom i innowacyjnym usługom, usprawniającym proces rekrutacji.

Wyniki badań pochodzą z analizy przeprowadzonej na zlecenie monsterpolska.pl przez firmę Mareco. W dniach 16 sierpnia – 7 września 2011. Badaniem objętych zostało 240 losowo wybranych przedsiębiorstw z województw małopolskiego, mazowieckiego oraz śląskiego. Wszystkie badane firmy zatrudniają przynajmniej 50 pracowników i działają w jednej z ośmiu wskazanych branż: IT, sprzedaż, finanse, telekomunikacja, księgowość, przemysł, FMCG, inżynieria. W każdym z trzech województw zrealizowanych zostało po 10 wywiadów z firmami z każdego z badanych sektorów.

 



[1] Źródło: www.poland.gov.pl

Nadesłał:

nina.biadun@triplepr.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl