Świąteczna walka o klienta


2014-12-16
Okres przedświąteczny to istne pole walki o konsumenta. Każda firma na wszelkie możliwe sposoby próbuje przyciągnąć klienta, kusząc go przede wszystkim atrakcyjnymi rabatami cenowymi, promocjami łączonymi lub pakietem lojalnościowym. Jak zatem przebić się przez gąszcz konkurentów w świecie off i online?

Promocja offline

Tu firmy mają szerokie pole do popisu, gdyż wielu klientów przyciągają już same wystawy. Jeśli do tego dodamy zachęcający głos z megafonu, ulotki wręczane na rogu lub darmowe gadżety, mamy ogromną szansę na to, że klient wybierze właśnie nasz sklep na świąteczne zakupy dla całej rodziny.

Jak jeszcze można się promować tradycyjnymi kanałami? Świetnie sprawdzą się reklamy wielkoformatowe, jak na przykład billboardy czy tablice reklamowe. Warto jednak o nich pomyśleć z odpowiednim wyprzedzeniem, bo te najbardziej atrakcyjne lokalizacje na umieszczenie tego typu reklamy, z pewnością będą atrakcyjne dla Twojej konkurencji. Wspomniane wcześniej ulotki, a także plakaty również mogą być bardzo skuteczne.

Reklama online

Świat internetu to kolejny ring, na którym przyjdzie nam stoczyć zaciekłą walkę z naszymi konkurentami. Warto zatem przemyśleć odpowiednią strategię zarówno w kontekście SEO, czyli pozycjonowania w wynikach naturalnych, jak i w kampaniach płatnych.

Aby pozycjonowanie było skuteczne, należy rozpocząć działania z odpowiednim wyprzedzeniem, najlepiej na kilka miesięcy przed świątecznym boomem. Nie należy również pomijać działań w oparciu o wyszukiwanie lokalne, gdyż wiele osób, szukając sklepu z konkretnym asortymentem, wpisuje w wyszukiwarkę również nazwę miasta, np. „sklep agd łódź”.

Jeśli więc prowadzimy biznes lokalny, a nie tylko w Internecie, warto wziąć ten aspekt pod uwagę i odpowiednio zoptymalizować swoją stronę WWW i tym samym umożliwić pojawianie się wyżej w wynikach wyszukiwania na frazę lokalną.

Kolejnym rodzajem działania online są reklamy płatne. Te z kolei możemy wykupić na konkretny czas, dla konkretnej grupy odbiorców z odpowiednimi preferencjami wyszukiwania. Jednak należy wiedzieć, iż im bardziej popularne wyszukiwania, tym wyższa cena za reklamę. W końcu nie tylko Ty wpadniesz na pomysł, by promować swoje produkty na święta.

Jak widać promocję swojego sklepu należy skonstruować w taki sposób, aby obejmowała kilka kanałów reklamowych. Wówczas zwiększymy swoje szanse na wyprzedzenie konkurencji i dotarcie do klientów.

Autor: Agencja SEO

Nadesłał:

Agencja SEO z Łodzi
http://lodzseo.pl/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl