Świąteczny koszyk internetowy
Mimo pogarszającej się sytuacji gospodarczej, Polacy wydadzą na przedświąteczne zakupy więcej niż w ubiegłym roku. Wzrośnie również liczba kupujących online. Czas na świąteczny boom zakupowy!
Przeciętna polska rodzina planuje wydać na tegoroczne święta Bożego Narodzenia ok. 1950 zł - wynika z raportu „Zakupy świąteczne 2011” opracowanego na podstawie badania firmy doradczej Deloitte. Co ciekawe, tylko w czterech krajach Europy - Niemczech, Grecji, Czechach i w Polsce - zakup prezentów za pośrednictwem sklepów internetowych deklaruje więcej niż połowa respondentów.
Z tradycyjnymi kanałami sprzedaży Internet wygrywa dwoma elementami: dostępnością produktów i ceną. Wydawanie pieniędzy na zakupy online jest więc bardziej racjonalne.
- Wymiana, zwrot towaru, profesjonalny serwis posprzedażowy, fachowe porady i bezpieczne płatności – to główne atuty zakupów internetowych – podkreśla Rafał Irla, przedstawiciel sieci afiliacyjnej Afiliant.com.
Podpowiadamy jak poprawić wyniki sprzedażowe sklepu internetowego w trzech prostych krokach!
Krok 1: Klient nie lubi błądzić
Audyt strony to absolutna podstawa przygotowań, zwłaszcza w tak gorącym okresie zakupowym. Weryfkacja wszelkich funkcjonalności strony sklepu i identyfikacja blędów to warunek poprawy jego konkurencyjności.
- Sklep internetowy powinien mieć intuicyjny interfejs. W okresach wzmożonych zakupów klienci odwiedzają różne sklepy, dlatego powinniśmy ich przekonać, że warto zrobić zakupy akurat u nas. Operatorzy sklepów powinni więc ułatwiać użytkownikom zakupy. Warto od czasu do czasu wcielić się w rolę zwyklego użytkownika sklepu i krok po kroku zmierzyć się z procesem zakupowym – przekonuje Rafał Irla z Afiliant.com.
Krok 2: Wyglad strony w świątecznym wydaniu
Jak zachęcić użytkowników sieci do wyboru Twojego kanału sprzedażowego? Wiekszość z nas jest wzrokowcami, dlatego istotny jest odpowiedni layout strony. Świąteczne akcenty są więc jak najbardziej wskazane. Każde zamówienie w tym okresie powinno zawierać dodatkowy prezent - świąteczną kartkę z życzeniami, drobny upominek lub kartę rabatową. Ważnym wyróżnikiem może być również „świąteczne” opakowanie. W ten sposób budujemy dialog marki z potencjalnym lub obecnym klientem. Lojalność klientów ma duże znaczenie nawet w handlu internetowym!
Pamiętaj, że czas to pieniadz, a świąteczny czas kosztuje podwójnie! Zadbaj o profesjonalną realizację zamówienia i zapewnij sprawną i terminową dostawę.
Krok 3: Promocja
Tym razem nie mamy na myśli świątecznych rabatów (bo te są czymś oczywistym). Wyniki sprzedażowe w sieci zależą w dużej mierze od kampanii promocyjnej. Media społecznościowe z uwagi na grupę docelową to absolutna konieczność. Warto informować potencjalnym konsumentom o atrakcyjnych ofertach zakupowych. Można też zaplanować niestandardową kampanię promocyjną, np. na tak popularnym w ostatnich miesiącach Facebooku.
Warto również pamiętać, że wszelkie „świąteczne” słowa kluczowe powinniśmy zacząć pozycjonować w Google nawet na kilka miesięcy przed świętami. W przeciwnym wypadku nie wystarczy nam czasu na osiągnięcie odpowiednio wysokich pozycji w Google.
Źródło: Afiliant.com
Wasze komentarze (2):
-
Danieloss , 2012-05-29 17:09:05
Bezpieczne transakcje... Gdyby wszystkie takie były.
-
kaśka , 2011-12-12 14:42:58
grunt to bezpieczne transakcje :)