Światowy Dzień Zwierząt. ALDI zwiększa zaangażowanie w dobrostan zwierząt.
ALDI zwiększa zaangażowanie dotyczące dobrostanu zwierząt. Wiele produktów marki własnej ALDI zawiera surowce pochodzenia zwierzęcego, dlatego ten obszar jest ważny w globalnej strategii społecznej odpowiedzialności firmy. Światowy Dzień Zwierząt to doskonały pretekst do podsumowania działań.
Jednym z nich jest kształtowanie asortymentu w oparciu o uznane certyfikaty i współpracę z inicjatywami branżowymi. Wśród nich znajdują się działania na rzecz zrównoważonego rybołówstwa, za które w ubiegłym tygodniu firma otrzymała wyróżnienie od organizacji MSC (Marine Stewardship Council).
- Wśród innych sieci, ALDI wyróżnia się wysokim, niemal 40% odsetkiem artykułów rybnych marki własnej posiadających certyfikat MSC i innych standardów. Oznacza to, że ryby zostały złowione w sposób bezpieczny dla ekosystemów mórz i oceanów oraz że pochodzą tylko z pewnych i legalnych źródeł. Stałe poszerzanie certyfikowanego asortymentu jest naszym priorytetem – komentuje Hubert Iwanowski, Zastępca Dyrektora Zakupów ds. Jakości i CR ALDI Polska.
W sieci ALDI klienci znajdą również nie lada gratkę dla swoich kocich pupili, przysmak marki własnej TOPIC z logo MSC. - Rzadkością w sieciach handlowych są karmy marki własnej dla zwierząt z certyfikatem MSC. Dlatego dziś z przyjemnością przyłączamy się do kampanii MSC z okazji Światowego Dnia Zwierząt, zachęcającej do wybierania karm zawierających certyfikowane ryby i owoce morza - dodaje Justyna Radwańska, Specjalista ds. Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI Polska.
Sieć ALDI jako jedna z pierwszych sieci handlowych w Polsce ogłosiła wycofanie ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego. -Jesteśmy na etapie wycofywania jajek tzw. trójek. Zgodnie ze zobowiązaniem uczynimy to do 2025 roku, jednak liczymy, że uda się spełnić to założenie wcześniej – podsumowuje Hubert Iwanowski.
Ponadto, globalne zaangażowanie Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord na rzecz dobrostanu zwierząt wykraczające poza wymogi ustawowe, zostało nagrodzone w 2017 roku trzecim miejscem w międzynarodowym rankingu „Business Benchmark on Farm Animal Welfare”. Doceniono transparentność sieci w tym zakresie, jej działania na rzecz proaktywnego dialogu i kształtowanie asortymentu zorientowanego na dobrostan zwierząt.
Od początku 2016 roku w sklepach sieci, zgodnie z międzynarodową polityką zakupową dotyczącą dobrostanu zwierząt i podpisania przez ALDI deklaracji "Wolne od Futer", klienci nie kupią artykułów z wełny z królików angorskich lub futer naturalnych.
Kolejnymi celami ALDI z zakresu dobrostanu zwierząt są rozszerzenie systemów kontroli i certyfikowania, dalsza praca nad budowaniem zrównoważonego asortymentu oraz nieustające budowanie dialogu z organizacjami, dostawcami, klientami i pracownikami.
Więcej na temat polityki zakupowej dotyczącej dobrostanu zwierząt: https://www.aldi.pl/content/dam/aldi/poland/pdfs/Mi%C4%99dzynarodowa-polityka-zakupowa-Dobrostan-Zwierzat-wydanie-lipiec-2016.pdf
Nadesłał:
PRart Media
|