Szkolenia skoncentrowane na pracownikach
Posługiwanie się co najmniej jednym językiem obcym jest podstawą – zwłaszcza pracując w przedsiębiorstwie. Coraz częściej znajomość języków obcych jest czynnikiem warunkującym o przyszłym zatrudnieniu lub nawet istnieniu przedsiębiorstwa.
Podniesienie kwalifikacji
Ideą wielu przedsiębiorstw jest stały rozwój. Przy tak szybkim rozkwicie technologii stawianie na doskonalenie się jest zrozumiałe i normalne. Właściciele korporacji, chcąc zapewnić swoim pracownikom dogodne warunki pracy często inwestują w szkolenia o różnym zakresie. Niemniej jednak, często szkolenia są przeprowadzane ogólnikowo, co nie poprawia kwalifikacji pracowników.
Najlepszym przykładem mało skutecznych szkoleń są oferowane przez biura ogólne warsztaty z języków obcych. Nauka języków w przedsiębiorstwie jest trudna ze względu na zróżnicowany poziom znajomości języka poszczególnych pracowników.
Dobór szkoleń do specjalności pracownika
Najbezpieczniejszym gruntem, na którym są przeprowadzane szkolenia, to poszczególne specjalności pracowników. Sprecyzowany materiał na dane zagadnienie z pewnością pozwoli pracownikom na wyłapanie niezbędnych informacji, zaś pracownicy, którzy nie mają problemów językowych powtórzą i utrwalą sobie niezbędne zwroty.
Patrząc z tej perspektywy na szkolenia z języków można wyodrębnić:
1. Materiał przeznaczony dla pracowników firm, którzy stale prowadzą korespondencję z klientami.
Zakres takiego szkolenia może obejmować:
- odpowiedni układ graficzny,
- niezbędne zwroty,
- stopnie formalności.
2. Materiał przeznaczony dla zatrudnionych w sekretariatach i administracji, gdzie niezbędny jest stały kontakt telefoniczny z klientem. Podstawowy zakres to:
- prośby o udzielenie informacji,
- schematy rozmów formalnych,
- umawianie się i odwoływanie spotkań.
3. Pracownicy zaangażowani w udział w konferencjach przez platformy internetowe uzyskaliby cenne wskazówki w zakresie:
- utrzymywania roli lidera,
- rozumienia ze słuchu,
- symulacje konferencji.
4. Zakres materiału przeznaczonego dla zatrudnionych biorących udział w prezentacjach i spotkaniach powinien obejmować:
- przedstawienie się i zbudowanie dobrego pierwszego wrażenia,
- prowadzenie dyskusji,
- podsumowanie i wnioski.
Tego typu szkolenia można znaleźć np. tutaj: http://www.berlitz.pl/pl/warszawa_ul_postepu/. Warto zastanowić się nad sprecyzowaną formą szkoleń, ponieważ jest ona dużo bardziej skuteczna i wartościowa zarówno dla pracowników jak i przedsiębiorców.
Intensywny kurs angielskiego skoncentrowany na danym zagadnieniu szybciej przynosi efekty, dlatego też nie angażuje wielkich kosztów związanych z długotrwałym cyklem szkoleń. Takie praktyki są świetnym rozwiązaniem dla przedsiębiorstw, które mają kontakt z klientami zagranicznymi.
Nadesłał:
Suzi
|