Sztuczna inteligencja w contact center to… fakt
Sztuczna inteligencja, machine learning i big data w call center. To współczesne rozwiązania, zapewniające jeszcze lepszą jakość obsługi klientów. Usługi bazujące na AI są coraz częściej wdrażane w polskich firmach. Pozwalają zoptymalizować koszty i czas pracy konsultantów call center.
5 razy więcej sztucznej inteligencji (AI) w obsłudze klienta
Jak prognozują raporty Gartnera, do 2021 roku 5-krotnie wzrośnie wykorzystanie sztucznej inteligencji w obsłudze klienta. Coraz więcej firm dostrzega potencjał w AI i szuka rozwiązań, które pomogą usprawnić prace oraz zmniejszyć koszty. 91% firm rozpoznawalnych na całym świecie już wdraża rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji (badanie MIT Technology Review „Getting to Iconic”). I słusznie! Innowacyjne rozwiązania to ogromne możliwości i szansa na rozwój.
Oszczędność czasu z dialerem predyktywnym
Polskie firmy nie pozostają w tyle. Tide Software od 10 lat dostarcza usługi telekomunikacyjne i idąc z duchem czasu, udostępnia klientom narzędzie dla contact center oparte o algorytmy AI. Inteligentny dialer predyktywny to zaawansowany sposób automatycznego wybierania połączeń. Dlaczego? Skraca czas oczekiwania konsultanta do mniej niż 5 sekund i pozwala zaoszczędzić ok. 15-20 sekund na minutę. Jest efektywny dla call center każdej wielkości – od 3 do 200+ konsultantów. Jest to możliwe, dzięki wykorzystaniu algorytmów uczenia się. Analizują one miliard zdarzeń telekomunikacyjnych rocznie (big data) i określają prawdopodobieństwo dodzwonienia się do danej osoby. Efekty wdrożenia dialera predyktywnego mówią same za siebie – o 20% mniejsza liczba dropów i wzrost skuteczności dodzwonień nawet do 50%*.
A do tego prawdziwy HLR
Dbając o optymalizację kosztów i czasu pracy swoich klientów, Tide Software dostarcza również innowacyjną usługę HLR – Home Location Register. Firma jako jedna
z nielicznych w Polsce umożliwia przeprowadzenie kontroli jakości bazy odbiorców
i zapewnia aktualne dane, odświeżane w czasie rzeczywistym. Taki HLR daje 3 korzyści:
usunięcie z bazy numerów nieaktywnych,
informację o tym, czy numer jest przeniesiony do innego operatora GSM,
weryfikację miejsca przebywania danego numeru, by móc dobrać odpowiednią porę kontaktu.
Wysoki poziom obsługi klienta ma często decydujące znaczenie przy wyborze usług danej firmy. Warto więc zadbać o customer experience. Działając w call center zaprzyjaźnij się
z algorytmami sztucznej inteligencji, bo są przyszłością. Zyskasz wyższy poziom efektywności i zoptymalizujesz zarówno koszty, jak i czas pracy konsultantów.
*z wykorzystaniem rotacji numeracją