Tablet, więcej niż gadżet


2011-08-01
Mobilna rewolucja trwa. Według szacunków, do 2014 r. tablety będą miały aż 180 mln użytkowników na całym świecie. Trudno się temu dziwić – dotykowy wyświetlacz i ogromna liczba funkcjonalności sprawia, że tablet to synonim wygody. Czas więc na tabletomanię!
Tablet to nie tylko gadżet. Kolekcjonerzy nowinek technologicznych znajdują przyjemność w samym posiadaniu i zabawie urządzeniem. Ale dla znawców rynku elektronicznego możliwości jakie daje tablet jest znacznie więcej.

- Tablet to synonim wygody. Większa niż w komórce przekątna ekranu i zdecydowanie większy komfort użytkowania – to tylko niektóre zalety. Przeglądanie stron www, dostęp do e-maila, czytanie e-gazet i e-booków jest zdecydowanie łatwiejsze niż na smartfonach.– przekonuje Tomasz Szacoń, przedstawiciel marki Kiano. Zastosowanie popularnego systemu Android zwiększa „mobilność” tabletu i sprawia, że urządzenie jest znacznie bardziej funkcjonalne w podróży niż wyposażony w Windows netbook.

Tabletomania dla każdego
Wobec tych zalet, trudno się dziwić, że popularność tabletów rośnie z dnia na dzień. Jak wynika z raportu analityka RBC Mike’a Abramsky’ego, rynek tabletów ma gigantyczny potencjał. Abramsky przewiduje, że do 2014 roku na świecie będzie aż 180 mln użytkowników tabletów, a urządzenia z Androidem osiągną 40 proc. udział w rynku.

Największy potencjał rynkowy należy do producentów tabletów ze średniej półki cenowej – czyli urządzeń przeznaczonych do codziennego użytkowania i pracy z najbardziej typowymi aplikacjami. W tym założeniu gadżet ma stać się dostępny, popularny i wykorzystywany na co dzień, na równi z telefonem komórkowym.

Tablet powinien być gadżetem osiągalnym cenowo dla przeciętnego Polaka, tak jak ma to miejsce w przypadku rynków zachodnich. - Naszym klientom oferujemy wysokiej jakości tablety wyposażone w najpopularniejszy obecnie na rynku system Android. Ceny urządzeń zaczynają się już od 550 zł – przekonuje przedstawiciel marki Kiano.

Android, system możliwości
Dlaczego właśnie Android? Powód jest prosty: potencjał. Android, czyli system operacyjny dla urządzeń mobilnych od Google rozwija się w bardzo szybkim tempie i pozwala na komfortowe użytkowanie sprzętu praktycznie w każdej sytuacji. Główne zalety systemu to prosty interfejs, szybkość, energooszczędność oraz, co najważniejsze, dostęp do ogromnej liczby aplikacji!

- Android Market przypomina wielki sklep wielobranżowy z całym szeregiem półek przepełnionych aplikacjami. Rozrywka, edukacja i sieci społecznościowe w jednym miejscu. Android doskonale wpisuje się w filozofię urządzeń mobilnych – podkreśla Tomasz Szacoń, przedstawiciel marki Kiano.

Szansa dla e-czasopism
W Polsce nowym trendem w zakresie technologii jest migracja prasy do urządzeń mobilnych. Według analityków rynku jest to szansa zarówno dla producentów tabletów, jak i samych mediów. Powód? E-gazety wzbogacone o elementy filmowe i dźwiękowe zyskują nowy multimedialny wymiar. Artykuły mogą być również na bieżąco aktualizowane przez dziennikarzy, dzięki czemu użytkownicy zawsze dostaną najbardziej "gorące" treści. Czas pokaże czy w naszym kraju osiągnie porównywalny sukces.

Tablety stworzone początkowo na potrzeby łatwego przeglądania stron internetowych znacznie przerosły oczekiwania rynkowe. Liczba ich funkcjonalności stale się poszerza. Rośnie również grupa docelowa, obejmując coraz bardziej wymagających konsumentów. Nie ulega jednak wątpliwości, że w przypadku urządzeń mobilnych najbliższe lata będą należeć do tabletów!



Źródło: Kiano

Nadesłał:

mstankiewicz

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl