Technologia Comarch Beacon dla bankowości
Technologia Comarch Beacon królowała na konferencji zorganizowanej w grudniu przez Banque Populaire des Alpes we Francji.
Beacon to niewielkie urządzenie, które nieprzerwanie wysyła sygnał radiowy nadawany przy użyciu technologii Bluethooth 4.0 LE (Low Energy). Sygnał odbierany jest przez dedykowaną aplikację mobilną w telefonie użytkownika Comarch Active Event , co pozwala na nawiązanie indywidualnego kontaktu, gdy znajdzie się on w zasięgu nadajnika. W odróżnieniu od GPS, technologia ta sprawdza się również wewnątrz budynków, umożliwiając nie tylko bezpośrednią komunikację z użytkownikiem w czasie rzeczywistym, ale również nawigację i geolokację. W połączeniu z systemem CRM banku aplikacja Comarch Active Event może zidentyfikować konkretnego użytkownika i wysłać do niego indywidualnie dopasowany komunikat lub ofertę zgodną z jego profilem.
– Powiadomienia wysyłane podczas konferencji bankowej były uzależnione od konkretnego momentu i miejsca przebywania gości, relacjonuje David Royer, kierownik projektu w Banque Populaire des Alpes. – Uczestnicy byli pozytywnie zaskoczeni powitaniem, kiedy to ich imiona pojawiały się na telebimie. Następnie, w ciągu całego dnia konferencyjnego, liczne powiadomienia rozsyłane były do gości w zależności od pory, miejsca ich przebywania oraz zasięgu najbliższego beacona. Podczas prezentacji beacony dostarczały różne wiadomości aktywowane w określonych momentach, np. wiadomość z linkiem do strony internetowej, gdy prezenter instruował zebranych, że więcej informacji można znaleźć na stronie www. Po zakończeniu imprezy, przy wyjściu, goście otrzymali na swoje telefony ankiety.
– Naszym celem w tym dniu było przetestowanie nastawienia naszych menedżerów do możliwości oferowanych przez tę technologię. Generalnie, spersonalizowane wiadomości powitalne, elastyczność i ukierunkowanie informacji zostały bardzo dobrze przyjęte przez naszych dyrektorów oddziałów –80% chciałoby z nich korzystać – podkreśla Nicolas Poughon, dyrektor marketingu, komunikacji i jakości w Banque Populaire des Alpes.
Możliwości zastosowania beaconów wykraczają daleko poza obsługę konferencji. Dzięki beaconom umieszczonym w placówkach bankowych, bank może rozpoznawać klientów VIP, a także klientów niepełnosprawnych wymagających asysty pracownika banku, monitorować i optymalizować ruch w placówce, np. kierując klientów do odpowiednich doradców. Może także skrócić i umilić klientom czas oczekiwania, wysyłając informacje na interesujące ich tematy.
– Beacony są także częścią rozwiązania Comarch Virtual Marketplace – podkreśla Sławomir Gierek, Dyrektor Digital Banking Business Unit. – Comarch Virtual Marketplace to aplikacja dla banków, w której użytkownicy mogą kupić produkty i usługi zarówno od banku, jak i jego klientów biznesowych. Jest to nowy kanał komunikacji, którego celem jest nawiązywanie relacji z potencjalnymi klientami oraz zwiększanie lojalności klientów istniejących. Beacony umieszczone w punktach sprzedaży partnerów banku służą nie tylko do wysyłania informacji o promocjach i ofertach handlowych, ale także do monitorowania ruchu, dzięki czemu generowane są złożone analizy zachowania klientów.
Więcej informacji na temat zastosowania beaconów w bankowości na stronie finanse.comarch.pl>>
Banque Populaire des Alpes, członek Grupy BPCE, zapewnia wszystkie usługi bankowe i ubezpieczeniowe , pozostając w bliskich relacjach z klientami. Dzięki 400 000 klientów (wśród których jest 143 000 akcjonariuszy), 168 agencjom i 1500 pracownikom, Banque Populaire des Alpes jest liderem w swoim rejonie, które rozciąga się na 8 departamentów od łuku alpejskiego, przez Savoie/Haute-Savoie do Alpes-de-Haute-Provence.
Nadesłał:
Comarch Financial Services
|