Technologia Start-Stop Boscha w modelu Kia cee’d ISG


Technologia Start-Stop Boscha w modelu Kia cee’d ISG
2008-11-03
Kompaktowy model Kia cee’d ISG to kolejny pojazd, który będzie seryjnie wyposażony w boschowską technologię Start-Stop. System wyraźnie obniża zużycie paliwa, zwłaszcza w ruchu miejskim, pomaga też zmniejszyć emisję dwutlenku węgla.

Produkcja nowego modelu Kia ruszy na początku 2009 roku. Bosch dostarcza do niego także rozruszniki, sterowniki silnika oraz czujniki położenia wału korbowego.

Technologia Start-Stop pozwala w niedrogi sposób obniżyć zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. W samochodzie zatrzymującym się, np. na czerwonym świetle system automatycznie wyłącza silnik, a następnie uruchamia go, gdy tylko kierowca będzie chciał ruszyć i naciśnie pedał sprzęgła. Największe oszczędności rozwiązanie Start-Stop daje przy poruszaniu się po mieście - testy przeprowadzone przez koncern Kia wykazują, że mogą one sięgać nawet 15 proc.

Przy projektowaniu systemu Start-Stop dla modelu KIA cee'd ISG inżynierowie Boscha wyraźnie zwiększyli liczbę możliwych rozruchów, a tym samym wydłużyli żywotność układu w porównaniu do konwencjonalnych rozruszników. Mocniejszy silnik elektryczny oraz cichsza i ulepszona mechanika jednotorowa gwarantują niezawodny i szybki start silnika. Mimo rozszerzenia funkcji rozrusznik zachował kompaktową konstrukcję i można go bardzo łatwo zintegrować w pojeździe. Sterownik (także skonstruowany przez firmę Bosch) zawiera oprogramowanie, które analizuje wszystkie wymagane dane czujników oraz steruje procesem wyłączania i włączania silnika. Koncern dostarcza do nowego modelu KIA również czujniki położenia wału korbowego, które informują system o dokładnej pozycji wału napędowego.

W systemach Start-Stop produkcji Bosch kryją się kompetencje z zakresu techniki rozruchowej, układów napędowych oraz dystrybucji energii. W przeciwieństwie do innych technologii, rozwiązanie Boscha jest przystosowane także do rozruchu zimnego silnika Diesla. Bosch ma w swojej ofercie niemal wszystkie komponenty do tych systemów: specjalnie przystosowane rozruszniki, oprogramowanie sterujące, czujniki położenia wału korbowego, czujniki akumulatora oraz wydajne alternatory.

Bosch oferuje systemy typu Start-Stop od 2007 roku. Do połowy 2008 roku wyposażono w nie już pół miliona samochodów marki BMW i Mini. Eksperci Boscha szacują, że do roku 2012 co drugi nowy samochód w Europie będzie wyposażony w ten ekologiczny i ekonomiczny system. Oprócz koncernu Kia, trzech kolejnych producentów samochodów przygotowuje się do rozpoczęcia produkcji aut z seryjnie montowanym systemem Start-Stop firmy Bosch. Ma to nastąpić w ciągu najbliższych miesięcy.

Grupa Bosch jest wiodącym w świecie producentem techniki motoryzacyjnej i przemysłowej, dóbr użytkowych oraz technicznego wyposażenia budynków.Obroty przedsiębiorstwa, zatrudniającego 271 tys. pracowników, wyniosły w 2007 roku 46,3 mld euro. Na grupę Bosch składa się spółka Robert Bosch GmbH oraz około 300 spółek zależnych i regionalnych w ponad 50 krajach świata. Ta światowa sieć rozwojowa, produkcyjna i dystrybucyjna jest podstawą do dalszego rozwoju. Każdego roku Bosch przeznacza ponad 3 miliardy euro na działalność badawczo-rozwojową i zgłasza do patentu ponad 3 tys. innowacji. Przedsiębiorstwo zostało założone w Stuttgarcie w 1886 roku jako "Warsztat mechaniki precyzyjnej i elektrotechniki" przez Roberta Boscha (1861-1942).

Społeczno-prawna struktura grupy Bosch zapewnia jej finansową niezależność i rynkową samodzielność. Umożliwia to przedsiębiorstwu inwestowanie w znaczące projekty, które zagwarantują mu przyszłość, a jednocześnie pozwala spełniać misję społeczną zgodną z przekonaniami założyciela firmy. 92% udziałów w spółce Robert Bosch GmbH należy do Fundacji im. Roberta Boscha. Funkcje rynkowe udziałowca wypełnia instytucja powiernicza Bosch Industrietreuhand KG. Pozostałe udziały należą do rodziny Bosch i firmy Robert Bosch GmbH.

Działalność grupy Bosch w Polsce obejmuje sprzedaż części samochodowych i urządzeń diagnostycznych, sprzętu car multimedia Blaupunkt, elektronarzędzi Bosch, Skil i Dremel, urządzeń grzewczych oferowanych pod markami Junkers i Buderus, systemów zabezpieczeń i sprzętu z zakresu napędów i sterowań (Bosch-Rexroth). Ponadto w Polsce odbywa się produkcja systemów hamulcowych Bosch (w Mirkowie koło Wrocławia), a także sprzedaż i produkcja (w Łodzi) sprzętu AGD w ramach spółki Bosch-Siemens Sprzęt Gospodarstwa Domowego (udział Boscha 50%).

Więcej informacji: www.bosch.com, www.bosch.pl

Nadesłał:

Robert Bosch Sp. z o. o.
http://www.bosch.com

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl