Telecom Kubera Pawłowski Sp. j. z Microsoft Dynamics AX Advanced Management


2010-04-21
Firma Telecom wdrożyła system Microsoft Dynamics w celu usprawnienia swojej działalności i zapewnienia klientom wysokiej jakości oferowanych usług.

Telecom specjalizuje się w budowaniu sieci telefonii komórkowej. Firma brała udział w wielu projektach dla największych operatorów telefonii komórkowej w Polsce, Rosji, Szwecji oraz wielu innych państwach europejskich.

Ponadto, firma współpracowała z takimi gigantami jak Vodafone czy Telefonica oraz uczestniczyła w budowie pierwszej stacji bazowej sieci Plus GSM. Obecnie spółka prowadzi projekty dla Polkomtel, Orange i Era.

Telecom szukał rozwiązania, które umożliwiłoby błyskawiczną obsługę klientów oraz zapewniało połączenie pomiędzy poszczególnymi modułami informatycznymi działającymi już w spółce. Dodatkowo, w związku z poszerzeniem swojej działalności o usługi występujące w procesie TurnKey (od wyszukania lokalizacji, uzyskanie pozwolenia na budowę, prace budowlane oraz TI), firma potrzebowała takiego systemu, który wspierałby ją we wszystkich aspektach działania, a zwłaszcza w zarządzaniu projektami. Niezwykle istotną kwestię stanowiła także synchronizacja pracy osób zatrudnionych w rożnych działach i usprawnienie komunikacji pomiędzy nimi.

Przed wdrożeniem Microsoft Dynamics AX Advanced Management Telecom korzystał z rozbudowanego arkusza Excel, programu finansowo – księgowego oraz autorskiego rozwiązania Implant, działającego tylko w jednym oddziale firmy. Stąd firma szukała zintegrowanego narzędzia, które kompleksowo obsłużyłoby wszystkie jej oddziały.

Telecom wahał się pomiędzy dwoma rozwiązaniami klasy ERP – SAP i Microsoft Dynamics AX, jednak Microsoft Dynamics AX w wersji Advanced Management przebił konkurenta swoją funkcjonalnością, wydajnością i zakresem obsługiwanych zadań. Do wyboru tego narzędzia przyczyniła się także renoma producenta oraz łatwość obsługi systemu.

– Zrozumieliśmy potrzeby Klienta i wystąpiliśmy w roli Jego doradcy. Szybko zdiagnozowaliśmy wymagania firmy względem systemu i na tej podstawie zebraliśmy komplet kluczowych potrzeb Klienta. Następnie zbudowaliśmy model rozwiązania. Jako jedyni z partnerów chcieliśmy obsłużyć Telecom kompleksowo pod względem infrastruktury i obsługi informatycznej. Zaproponowaliśmy również najnowszą technologię dostępną na rynku – rozwiązanie Microsoft Dynamics AX – mówi Dariusz Sobczyk, dyrektor handlowy i prezes zarządu firmy Response, partnera Microsoft.

W zaimplementowanym rozwiązaniu szczególną rolę przypisuje się dwóm modułom – „projekty” oraz zintegrowanemu rozwiązaniu kadrowo – płacowemu AX People, które stanowi miejsce do zarządzania dokumentacją, punktowy system motywacyjny dla pracowników oraz narzędzie do raportowania dla zleceniodawcy. Moduł ten umożliwia także ewidencję uprawnień i czasu pracy poszczególnych pracowników, a także zarządzanie przypisanym im sprzętem i odzieżą roboczą.

– Głównym celem wdrożenia było ułatwienie zarządzania dużą liczbą małych projektów realizowanych w Polsce i na świecie. Ponieważ w tej realizacji uczestniczy duże grono osób, istotne stało się zarządzanie personelem. Z tego względu wdrożyliśmy również moduł kadrowo – płacowy AX People. Jesteśmy dostawcą kompletnej infrastruktury pod Dynamics AX. Dla firmy Telecom rozwinęliśmy ją o rozwiązania backup’u – mówi Dariusz Trela, kierownik projektu ze strony Response.

Nowa aplikacja pozwala również na kalkulację i ocenę rentowności poszczególnych zleceń, dzięki czemu zarządowi Telecom łatwiej jest podjąć decyzję, które zlecenie przyjąć w pierwszej kolejności. Ponadto system pozwala śledzić prace nad danym projektem, zawiadamia pracowników o ich ukończeniu i zafakturowaniu.

Warto też zaznaczyć, że wdrożenie nowego oprogramowania przyczyniło się do poprawy procesu zarządzania dokumentami – znacznie łatwiej jest teraz śledzić ich obieg i status. Dzięki Microsoft Dynamics AX w wersji Advanced Management dokumenty nie ulegają zagubieniu lub przedawnieniu, a na ich podstawie można sporządzać raporty dla zarządu firmy, które odzwierciedlają aktualną sytuację firmy.

Nowy system zdecydowanie usprawnił wiele obszarów działalności firmy. Platforma dostarcza narzędzi do zarządzania zasobami ludzkimi, projektami, dokumentacją oraz całą firmą. Ponadto znacznie ułatwia komunikację, co przyczynia się do sprawniejszej współpracy pomiędzy poszczególnymi oddziałami i pracownikami, a to z kolei przekłada się na niezawodną obsługę klientów.

– Dlaczego wybór padł na Microsoft Dynamics AX? Kiedy zobaczyłem możliwości AX i listę firm, które używają tego narzędzia, nie miałem wątpliwości co do wyboru – podsumowuje Piotr Pawłowski, Telecom Sp. j.

Informacje o firmie :

Telecom Kubera i Pawłowski Spółka Jawna to firma dynamicznie działająca w branży telekomunikacyjnej od ponad 12 lat. Głównym obszarem działalności firmy jest budowa sieci telefonii komórkowej. Firma uczestniczyła w budowie pierwszej stacji bazowej Plus GSM oraz realizowała projekt dla Centertel – IDEA, rozpoczynając instalacje sieci SDH na bazie radiolinii dla Centertel. W marcu 2002 roku firma uzyskała certyfikat ISO 9001. Obecnie Telecom bierze udział w projektach firm Polkomtel, Orange oraz Era. Telecom wykonywał również instalacje dla znanych operatorów światowych tj.: diAX (Szwajcaria), Sonofon (Dania), Vodafon (Rosja), Telefonica (Hiszpania), Eurotel (Szwecja), Optimus (Portugalia).

Informacje o firmie :

Firma RESPONSE działa na rynku od 2001 roku. Jest wiodącym dostawcą innowacyjnych rozwiązań i usług z zakresu zaawansowanych technologii informatycznych i telekomunikacyjnych. Każdy oferowany przez firmę produkt jest dostosowywany do indywidualnych potrzeb biznesowych klienta.
RESPONSE zatrudnia wykwalifikowanych konsultantów z dużym doświadczeniem we wdrożeniach zintegrowanych systemów zarządzających, świadczących najwyższej jakości usługi. Oferuje kompletne rozwiązania biznesowe z zakresu wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem.
Już na samym początku działalności firma przystąpiła do ogólnoświatowego Programu Partnerskiego Microsoft. Dwa lata później podpisano umowę partnerską z Microsoft Business Solutions.
Firma uzyskała również status Gold Certified Partner, osiągając tym samym najwyższy poziom uczestnictwa w programie partnerskim Microsoft. Dzięki takiemu statusowi Response zyskuje dostęp do narzędzi i wsparcia potrzebnego do wyróżnienia się na rynku. Firmy mogące poszczycić się tytułem Gold Certified Partner mają możliwość nawiązania najbliższych relacji z Microsoft m.in. przez działalność we wspólnych projektach rozwojowych.
W 2003 roku Response zawarł kluczowe kontrakty na wdrożenia systemu MS Dynamics AX z firmami: Fabelo, Emerson Polska, Avon, w późniejszym czasie z Südzucker Polska, Teoma S.A.

Informacje o firmie :

Microsoft jest międzynarodowym producentem oprogramowania komputerowego, aplikacji serwerowych i technologii informatycznych dla klientów indywidualnych, firm i instytucji. W ofercie spółki znajdują się m.in.: system operacyjny Microsoft Windows, oprogramowanie biurowe Microsoft Office System, rozwiązania wspierające zarządzanie z rodziny Microsoft Dynamics, aplikacje serwerowe Microsoft Windows Server System oraz technologia Microsoft.NET.

Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W swoich filiach na całym świecie Microsoft zatrudnia ponad 95 tys. specjalistów z różnych dziedzin, w tym ponad 300 osób w Polsce. Ponadto, w Łodzi i Poznaniu działają Centra Innowacji Microsoft. Microsoft współpracuje z ośmioma tysiącami partnerów i dwudziestoma tysiącami inżynierów w całej Polsce.

Firma Microsoft została zbudowana w oparciu o przekonanie, że nowe technologie, jeśli uczynić je dostępnymi i przyjaznymi, są doskonałym narzędziem do rozwoju i realizacji marzeń, pozwalają na pełne wykorzystanie możliwości, jakie drzemią w nas samych i otaczającym świecie. Dlatego też, polski oddział Microsoft bierze aktywny udział w rozwoju gospodarki i społeczności lokalnej w Polsce. Naturalną konsekwencją tego zobowiązania i prowadzonej działalności biznesowej jest realizowanie zadań społecznych w obszarze edukacji informatycznej i walki ze zjawiskiem „wykluczenia informacyjnego”. W listopadzie 2008 roku Microsoft za projekt „Partnerstwo dla Przyszłości” otrzymał główną nagrodę – statuetkę Złotego Spinacza, przyznawanego w najważniejszym konkursie w polskiej branży PR „Złote Spinacze”, a w niespełna rok wcześniej, zaszczytny tytuł „Inicjatywy Edukacyjnej Roku 2007” przyznawany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Głos Nauczycielski. Celem tego realizowanego od 2004 r. projektu jest wspieranie polskiej edukacji w innowacyjnych działaniach, które przeciwdziałają zjawisku „wykluczenia cyfrowego” młodego pokolenia.

Z kolei w partnerstwie z organizacjami pozarządowymi, firma wspiera społeczności marginalizowane w dostępie do nowych technologii – wiedzy, informacji i umiejętności informatycznych. W uruchomionym we wrześniu 2006 roku programie „Microsoft dla non-profit”, firma przekazuje bezpłatnie swoje oprogramowanie na rzecz organizacji społecznych. W 2007 roku Microsoft otrzymał tytuł Dobroczyńcy Roku 2006 w kategorii „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy”, przyznany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce.
Microsoft konsekwentnie potwierdza także swoją wysoką pozycję wśród pracodawców, zajmując od kilku lat czołowe miejsca w badaniu prowadzonym przez Hewitt Associates i zdobywając tytuł „Najlepszego Pracodawcy w Polsce”.

Zapraszamy do odwiedzenia polskiej strony firmy Microsoft pod adresem: http://www.microsoft.com/poland lub kontaktu z Centrum Obsługi Klienta Microsoft pod numerem 0 801 308 801.

Microsoft, Windows, Windows Mobile, Visual Studio, Windows Server System, Windows Server, SQL Server, Visual Studio, BizTalk Server, Microsoft Dynamics są zarejestrowanymi znakami towarowymi, bądź znakami towarowymi Microsoft Corp. w Stanach Zjednoczonych i/lub w innych krajach. Nazwy wymienionych firm i produktów mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi ich właścicieli.

Nadesłał:

EW

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl