Telefónica uruchamia w Pradze inkubator Wayra i szuka innowacyjnych pomysłów technologicznych


2012-12-21
Głównym celem nowego inkubatora, Wayra, jest wspieranie innowacyjnych pomysłów technologicznych i pomaganie im w osiągnięciu sukcesu rynkowego.

·    Wayra zapewni najlepszym projektom wsparcie i finansowanie prac rozwojowych

·    Najlepsze pomysły mogą otrzymać nawet 50 tys. euro i dostęp do 300 mln klientów

·    Zgłoszenia są przyjmowane w okresie od 13 grudnia 2012r. do 21 stycznia 2013r.

·    Program umożliwia składanie aplikacji z całego świata do dowolnej Akademii Wayra

·    Wayra Czech Republic zamierza przyciągnąć zainteresowane start-upy z Czech, Polski oraz z innych państw Europy Środkowo-Wschodniej

·    W Pradze powstała trzynasta Akademia Wayra na świecie

 

Program wystartował w 2011r. w Ameryce Łacińskiej, a w 2012 roku został również udostępniony w Europie. Dziś do Akademii Wayra działających w Hiszpanii, Irlandii, Niemczech i Wielkiej Brytanii dołączył ośrodek uruchomiony w Czechach.

 

„Cieszę się, że uruchamiamy inkubator skierowany do start-upów z Europy Środkowo-Wschodniej, a przy tym, jako jeden z nielicznych, rzeczywiście działający w skali globalnej. Wybranym projektom będziemy udzielać wsparcia finansowego, doradczego i szkoleniowego. Jako jedyni możemy też zapewnić potencjalny dostęp do 300 milionów naszych klientów stacjonarnych i mobilnych na całym świecie” – powiedział Felix Geyr, dyrektor ds. strategii i rozwoju biznesu, Telefónica Czech Republic – „Naszym celem jest wspieranie cyfrowych ekosystemów, które będą się przyczyniać do wzrostu gospodarczego w Europie, tworzyć miejsca pracy i wezmą udział w przekształcaniu naszej branży. Z niecierpliwością oczekuję już na projekty zgłoszone w pierwszej turze”.

 

Zgłoszenia do programu Wayra można składać od 13 grudnia 2012r. Zainteresowane strony mogą znaleźć formularz zgłoszeniowy i szczegółowe informacje dotyczące projektu na stronie http://wayra.org/en/joinus. W ciągu kolejnych sześciu tygodni należy przygotować opisy projektów i zgromadzić wszystkie potrzebne dokumenty. Projekty mogą być zgłaszane w następujących kategoriach:

 

·    usługi wideo i cyfrowy dom (video services and digital household)

·    cloud computing

·    usługi finansowe (financial services)

·    big data

·    reklama (advertising)

·    komunikacja maszyna-maszyna (M2M)

·    bezpieczeństwo (security)

·    e-zdrowie (e-health)

·    e-commerce

·    e-learning

·    inteligentne miasta (smart cities)

·    innowacje społeczne (social innovations)

·    systemy i sieci (networks and systems)

·    aplikacje mobilne (mobile applications)

·    sieci społecznościowe i aplikacje internetowe (social networks and Internet applications)

 

Grupa specjalistów wybierze 20 najbardziej interesujących projektów, które będą następnie rozwijane podczas Wayra Week. Przedsiębiorcy będą mieli wówczas możliwość kontynuowania pracy nad swoimi projektami, po czym zaprezentują je komisji złożonej z ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów. Wybranych w ten sposób 10 najlepszych pomysłów finałowych otrzyma zaproszenia do Akademii Wayra. Głównymi kryteriami oceny będą potencjał biznesowy, zrozumienie potrzeb klienta, strategia konkurencyjna firmy i jakość zespołu. Wybrane projekty otrzymają nie tylko miejsce do pracy i wsparcie podczas dalszego rozwoju projektu, ale też wsparcie finansowe w wysokości do 50 tys. euro w zamian za 5-10% udziałów w firmie.

Nadesłał:

jdunin-keplicz@solskibm.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl