Telewizor oddam? - wyniki sondażu "Z jednym pytaniem dookoła świata"
Z czego zrezygnujesz najprędzej w razie konieczności: z internetu, telewizji czy telefonu komórkowego? Na to zadane przez miesięcznik Reader’s Digest pytanie, w większości krajów padała najczęściej odpowiedź: telewizor.
Co ciekawe, to kobiety byłyby bardziej skłonne odmówić sobie ulubionych programów. Wiadomo, internet coraz częściej odbiera zainteresowanie entuzjastów innym mediom. W dodatku, wbrew powszechnym przekonaniom dotyczy to nie tylko młodszego pokolenia. Np. w Singapurze nikt powyżej 45. roku życia nie chciałby przestać surfować w sieci. W krajach, gdzie mniej osób ma łatwy - i tani - dostęp do internetu, liczba osób, które raczej zrezygnowałyby z internetu, niż z telewizji czy komórek, jest większa.
Najwyraźniej do telefonu, który towarzyszy nam wszędzie, jesteśmy bardzo przywiązani. Mało kto zrezygnowałby z niego w pierwszej kolejności. Wyjątkiem są Kanadyjczycy, dla których połączenia komórkowe są dużo droższe niż w większości krajów zachodnich. Większość docenia możliwość pozostawania w stałym kontakcie. "To daje poczucie bezpieczeństwa" - podkreślano.
Polska znalazła się wśród krajów, gdzie ludzie spośród tych trzech udogodnień najchętniej rezygnowaliby z telewizji. Jest to nieco zaskakujące, ponieważ statystyki mówią, że przeciętny Polak spędza przed telewizorem 3,5-4 godziny dziennie. Może nie ma to wiele wspólnego z tym, na co naprawdę mamy ochotę? Warto się zastanowić. I pomyśleć, ile zyskalibyśmy czasu na inne rzeczy, gdybyśmy nie poddawali się łatwemu lenistwu przed hipnotyzującym ekranem.
Miesięcznik Reader's Digest, (www.rd.com), najpopularniejsze czasopismo na świecie, ukazuje się w 50 wydaniach, w 21 językach i trafia do niema; 80 milionów czytelników na całym świecie. Każde wydanie jest opracowywane lokalnie dla miejscowych odbiorców. Miesięcznik pokazuje to, co w ludziach najlepsze i przedstawia świat w całej jego różnorodności. W każdym numerze można znaleźć frapujące relacje reporterskie ze stron dalekich i bliskich, porcję humoru, rady z wielu dziedzin, w tym szczególnie na temat zdrowia, ciekawe historie z życia wzięte i wiele, wiele więcej. Miesięcznik należy do Reader's Digest Association, światowej wielobranżowej firmy medialnej i marketingowej, która inspiruje i łączy czytelników na całym świecie. Siedziba RDA mieści się w Pleasantville, w stanie Nowy Jork w USA.
Nadesłał:
ap
|