TelForceOne pozyskuje środki na dalszą ekspansję aparatów myPhone
24 lutego 2010 r. Zarząd TelForceOne SA poinformował o kolejnych etapach pozyskiwania środków finansowych na realizację strategii związanej z rozwojem spółki zależnej myPhone.
Jedną z dwóch form pozyskania kapitału dla dynamicznie rozwijającego się dostawcy aparatów marki myPhone jest transakcja pakietowa skierowana do grona inwestorów prywatnych do których doszło w dniach 19-23 lutego 2010 roku. W wyniku sprzedaży przez 300,00 tys. akcji Spółki Springfield Investments pozyskł kwotę 1.440 tys. zł, które w całości przeznaczy na finansowanie rozwoju projektu myPhone.
To już drugi w tym roku gest Prezesa Zarządu Sebastiana Sawickiego w kierunku przekazania środków na rozwój spółki, która w Grupie Kapitałowej cieszy się największą dynamiką wzrostu. 19 stycznia 2010 roku 375 tys. akcji TelForceOne o łącznej wartości 2.437,5 tys. zł nabył znany inwestor Andrzej Kuchar, a Springiel Investments przeznaczył pozyskane środki na rozwój myPhone.
Drugim źródłem finansowania inwestycji w myPhone będzie przeprowadzona wkrótce nowa emisja akcji. Zarząd TelForceOne ogłosił zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy i proponuje uchwalenie emisji akcji serii E. Spółka planuje z emisji do 750 tys. akcji pozyskać kwotę około 4 mln zł.
Nieustannie wzrastający popyt na aparaty marki myPhone, zarówno te nowo wprowadzone, jak i te, które już kilka miesięcy temu zdominowały rynek aparatów dual-sim oraz aparatów dla seniorów, staje się dla nas motorem dalszych inwestycji i działań, które pozwolą zaspokoić wzrastające wciąż potrzeby rynku - mówi Wiesław Żywicki, Wiceprezes Zarządu TelForceOne.
Wyniki spółki myPhone po czterech kwartałach 2009 roku plasujące się na poziomie 19,9 mln przychodów ze sprzedaży sprawiają, że inwestycje w obszary TelForceOne związane z rynkiem telefonii komórkowej są kluczowe dla dalszego rozwoju całej Grupy. Działania wspierające rozwój myPhone są nie tylko elementem konsekwentnie realizowanej strategii Grupy, ale dziś już poniekąd obowiązkiem wobec użytkowników i wzrastającego popytu rynkowego - dodaje Wiesław Żywicki.
Dzisiejsza informacja o transakcji sprzedaży kolejnych akcji inwestorom indywidualnym oraz zapowiedź emisji akcji serii E to dowód na to, że wizja rozwoju Grupy opracowana przez Zarząd była trafna i ukierunkowana na systematyczny wzrost zysku i obrotów. TelForceOne spełnia dziś wszystkie warunki, aby regularnie podwyższać swoją konkurencyjność i podtrzymywać pozycje lidera.
W roku 2009 sprzedano 113 000 sztuk aparatów marki myPhone, co daje spółce pozycje 60% rynku telefonów obsługujących dwie karty SIM oraz 70% rynku telefonów dla seniorów, którego wielkość w Polsce jest szacowana na 5 mln osób. Skala działalności myPhone w okresie 4Q2008 - Q42009 wzrosła o 364,7 %.
Nadesłał:
ap
|