To ma być połączenie ognia i wody. Koncepcyjny jaguar I-PACE przyjechał do Polski
Model koncepcyjny I-PACE zwiastuje pierwszy w historii samochód Jaguara z napędem elektrycznym. Ma to być elektryczny SUV o wysokich osiągach z nadwoziem typu „cab-forward”, który łączy sylwetkę supersamochodu z osiągami auta sportowego i wszechstronnością pięciomiejscowego SUV-a.
Pozbawiony silnika spalinowego i tunelu przeniesienia napędu, model koncepcyjny I-PACE ma kabinę przesuniętą do przodu, większy rozstaw osi i krótsze zwisy. Dzięki temu jak zapewnia producent jego sylwetka staje się bardziej aerodynamiczna, a tylne błotniki mają potężniejszy kształt. Zwiększa to również przestrzeń w środku oraz poprawia własności dynamiczne i widoczność.
W rezultacie sylwetka I-PACE bardziej przypomina super-samochód C-X75 z silnikiem umieszczonym centralnie niż z tradycyjnego SUV-a. Jasno dowodzą tego proporcje nadwozia z kabiną wysuniętą do przodu, dynamiczna linia, krzywa przednich błotników, potężne tylne błotniki oraz duże koła z charakterem. A mimo to model koncepcyjny nie zajmuje więcej miejsca niż konwencjonalny SUV średniej wielkości. Duży rozstaw osi (2990 mm) zapewnia przestronne wnętrze z ilością miejsca na nogi z tyłu spotykaną zwykle tylko w dużych SUV-ach i luksusowych limuzynach.
Najważniejsze fakty
- Przewidywany zasięg powyżej 500 km w cyklu NEDC pozwoli kierowcom pokonującym przeciętny dystans do pracy i z powrotem doładowywać samochód tylko raz w tygodniu
- Zajmuje mniej miejsca na drodze niż konwencjonalne SUV-y średniej wielkości, a przy tym oferuje więcej przestrzeni dla pasażerów i bagażu niż modele z wyższego segmentu
- Optymalizacja aerodynamiki nadwozia zapewniła niski współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0,29 i zainspirowała nowe akcenty stylistyczne, które wyrażają moc i osiągi pojazdu
- Lekkie i zajmujące niewiele miejsca fotele oraz pozycja za kierownicą „Sports Command” zapewniają poczucie łączności z drogą niczym w samochodzie sportowym
- Elektryczne silniki przy przedniej i tylnej osi generują łączną moc 400 KM i 700 Nm dostępnego natychmiast momentu obrotowego, zapewniając przyspieszenie typowe dla samochodów sportowych oraz korzyści z napędu na wszystkie koła
- Nisko położony środek ciężkości w połączeniu z zaawansowanym zawieszeniem opartym na podwójnych wahaczach z przodu i wielowahaczowym Integral Link z tyłu sprawiają, że Jaguar jeździ i prowadzi się w sposób niezwykle wyrafinowany
- Mieszanka ekranów dotykowych, przełączników pojemnościowych oraz dotykowych analogowych elementów sterujących pomaga kierowcom bardziej intuicyjnie zarządzać informacjami pokładowymi
- Wersja produkcyjna będzie w sprzedaży w 2018 roku
Nadesłał:
Serwis_Newsrm.tv
|