Tommy Hilfiger – kwintesencja amerykańskiego stylu życia


Tommy Hilfiger – kwintesencja amerykańskiego stylu życia
2012-05-31
Charakterystyczne, niebiesko-biało-czerwone prostokątne logo marki Tommy Hilfiger jest znane na całym świecie. to Odzież, obuwie, akcesoria sygnowane nazwiskiem projektanta to elegancja w stylu casual. To symbol wysokiej jakości oraz amerykańskiego stylu życia.

Niewątpliwie na sukces marki wpłynął fakt połączenia przez Hilfigera swobody twórczej z prawami rynku. Sam projektant przyznaje: Nie liczy się wielkie krawiectwo ani unikalny design. To marketing decyduje o tym, czy wszyscy chcą kupić twoje ubrania.

Patrząc na sukces marki trudno polemizować z tym stwierdzeniem.

Jak to się zaczęło?

Tommy Hilfiger rodził się 24 marca 1951 roku w irlandzkiej rodzinie w  miejscowości Elmira w stanie Nowy Jork.  Młode lata  spędzał słuchając muzyki rockowej i analizując styl gwiazd pop. Jego idolem był Mick Jagger. Sam projektant wspominając lata młodości określa siebie jako „dyslektycznego chudzielca, który udawał pajaca, by odwrócić uwagę kolegów od swych katastrofalnych ocen”.

Tommy szybko zorientował się, że marząc o sukcesie musi ufać nie tyle swym zdolnościom, co zapałowi do pracy. Uczył się i  jednocześnie zajął się handlem. Kupował w Nowym Jorku klasyczne dżinsy, przerabiał je na bardziej oryginalne modele i odsprzedawać w niewielkich sklepikach w rodzinnym mieście. Biznes tak się rozwinął, że Tommy otworzył własny sklep "The People's Place". Mimo niewielkich sukcesów finansowych sklepik przetrwał kilka lat i został zamknięty dopiero w momencie gdy lokalne władze postanowiły wybudować na tym terenie stadion hokejowy.

Przez ten czas Hilfiger zdołał otworzyć dziesięć  podobnych sklepów w miejscowościach otaczających Nowy Jork. Jego projekty były wtedy na tyle znane, że współpracę zaproponowali mu m.in. Calvin Klein i Perry Ellis. Tommy wierzył jednak, że sam osiągnie sukces i nie podjął współpracy z innymi projektantami.

Modowe imperium

W ciągu 20 lat Hilfiger zbudował imperium zatrudniające blisko 5,5 tys. pracowników i osiągające  roczne wpływy rzędu 2 miliardów dolarów!

Dziś Tommy to prawdziwy potentat świata mody.  Jego projekty uwzględniają po prostu styl życia przeciętnego Amerykanina i tworzone są na jego kieszeń. Ale  wysoką jakość i uniwersalna prostotę produktów cenią również gwiazdy i celebryci.

W strojach z trójbarwną flagą można było zobaczyć  m.in. Bruce Springsteen’a, Mariah Carey, Davida Bowie, Leonardo Di Caprio, Quincy Jones’a. Michael Jackson nosił sweter Hilfigera w czasie promocji albumu HIStory.

Znawcy mody polemizują czy Hilfigera można nazwać projektantem, czy wyłącznie sprawnym rzemieślnikiem. On sam tak podsumowuje swoją prace: Ważne, że moje logo mówi klientom, kim jestem. A ja jestem za jakością, dobrym detalem, witalnością, energią, zabawą, kolorem, słynnym amerykańskim duchem, statusem, stylem. To porusza także klientów, którzy żyją sportem, polityką, muzyką, rozrywką i kulturą pop. Moje ciuchy to element luzu, który dodają do swego życia”.

Ubrania i akcesoria sygnowane logo Tommyego Hilfigera znajdują uznanie nie tylko wśród amerykańskich Klientów. Marka cieszy się dużą  popularnością także w Polsce. Wychodząc naprzeciw temu zainteresowaniu internetowy klub zakupowy markafoni.pl przygotował kolejną już kampanię sprzedażową  tej lubianej marki. Kolekcja obejmuje odzież i akcesoria dla kobiet i mężczyzn i – co z pewnością umili zakupy – oferowana jest z rabatem do 70%. Kampania twa kilka dni – warto więc zajrzeć na markafoni.pl , żeby nie przegapić okazji.

 

 

 

Kontakt dla mediów:

 

Maciej Piotrowski

PR Studio

tel. +48 886 100 100

e-mail: maciej@prstudio.pl

 

 

Markafoni jest jednym z wiodących klubów zakupowych na świecie, którego oddziały funkcjonują w Australii, Grecji, Turcji, Korei Południowej i na Ukrainie – od września także w Polsce. Powstał w lipcu 2008 roku i obecnie skupia ponad 6,5 mln klubowiczów, którzy mogą nabyć markową odzież, kosmetyki, wyposażenie wnętrz oraz stylowe akcesoria taniej nawet o 70%. W swojej ofercie serwis posiada produkty ponad 1200 marek, również takich, które nie są dostępne w Polsce w tradycyjnym handlu. Klub prowadzi także Brand Shops: regularną sprzedaż najnowszych kolekcji najlepszych światowych marek. Markafoni Polska jest częścią Grupy Allegro.

 

Nadesłał:

studio111

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl