Trendy okiem Symetrii


2013-04-23
Gwałtownie rosnąca popularność urządzeń mobilnych z dostępem do Internetu - smartfonów i tabletów to duże wyzwanie dla marketerów, którzy muszą uwzględniać specyfikę tych kanałów, jednocześnie pamiętając o zachowaniu spójności i integralności dystrybucji cyfrowych treści.

Mobilna rewolucja


Sposób dostępu do informacji diametralnie się zmienia, liczba połączeń z Internetem realizowanych za pomocą urządzeń mobilnych od kilku lat konsekwentnie rośnie, użytkownicy w zależności od potrzeby wybierają urządzenie, które w najszybszy i najwygodniejszy sposób pozwoli uzyskać im pożądane rezultaty. Wyniki zawarte w najnowszym raporcie UKE „Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2012" potwierdzają ten trend.  Systematycznie rośnie liczba dostępnych urządzeń mobilnych i ich użytkowników. Przez telefon łączą się z Internetem głównie osoby młode, poniżej 34 lat, uczniowie i studenci a także osoby z wykształceniem wyższym i mieszkańcy największych miast czyli grupa konsumentów robiąca najwięcej zakupów w Internecie. W tej grupie liczba osób korzystających z Internetu mobilnego przekracza 40%.[1]

 „Aktualnie, niezwykle istotne będzie skupianie się na projektowaniu treści, bazując na tym, jak użytkownicy będą chcieli z niej korzystać. Mając tę wiedzę można dopasowywać zbiór urządzeń, na których treść będzie obecna." - mówi Szeran Millo, Operations Director w Symetrii.

W najbliższym czasie coraz większego znaczenia nabiorą również kwestie związane z omnikanałowością.  Użytkownicy mogą rozpocząć korzystanie z usługi internetowej na jednym urządzeniu,  kontynuować na kolejnym a zakończyć jeszcze na innym.  W związku z tym perspektywy użytkowników i ich potrzeb różnice pomiędzy kanałami online, offline i mobile  zacierają się. Rodzi to wyzwanie dla marek,  które chcą wykorzystać potencjał związany z tym trendem. Muszą one zapewnić spójność odbioru treści oferowanych użytkownikom, którzy mają możliwość  kontynuacji i zakończenia usługi w dowolnym kanale.  Powoduje to wzrost zapotrzebowania na serwisy wykorzystujące m. in. responsive design, pozwalające na wygodne przeglądanie treści na dowolnym urządzeniu.

Wzrost znaczenia treści

W związku z rosnącą popularnością urządzeń mobilnych i dywersyfikacji kanałów z których korzystają użytkownicy, sposób tworzenia i dystrybucji treści znacznie zyskuje na znaczeniu, stając się kluczowym  procesem związanym z prowadzeniem biznesu w Internecie. Bieżące trendy w projektowaniu cyfrowym: minimalizm graficzny, skupienie się na funkcjonalności oraz koncentracja przede wszystkim na potrzebach użytkownika, również przyczyniają się do wzrostu znaczenia treści w Internecie.

„Wspólnym mianownikiem dla różnych platform odbioru komunikacji marketingowej jest treść.  Już dzisiaj obserwujemy coraz większą wagę, którą się do niej przykłada, a rok 2013 będzie niewątpliwie kontynuacją tej tendencji. Treść to nowy web design i jest niewątpliwie najlepszym długoterminowym narzędziem tworzenia relacji z klientem" - mówi Wojciech Chojnacki, Strategy & Development Manager w Symetrii.


Jednym z istotnych efektów obserwowanych trendów jest m. in. spadek znaczenia strony głównej,  wynikający  z faktu, iż coraz więcej użytkowników rozpoczyna przeglądanie  stron internetowych czy zakupy w Internecie poprzez wyszukiwarkę Google, trafiając na  podstrony. W związku z tym serwisy muszą dostarczać  informacje adekwatne dla użytkownika  oraz zawierać elementy personalizacji, bazując na potrzebach odbiorców.

 

Nowe potrzeby  - nowe usługi

 

Reagując na bieżące trendy i zmiany, Symetria wprowadza nowatorskie usługi odpowiadające potrzebom klientów, które pozwolą im lepiej realizować cele biznesowe w Internecie. Przynależność do UX Alliance, stowarzyszenia skupiającego czołowe firmy UX na świecie, umożliwiła Symetrii poznanie metodyki stosowania „Content Strategy".  Metodyka ta została już zweryfikowana w praktyce,  w projekcie dla jednego z międzynarodowych banków.

Symetria wprowadza również nowe usługi, wykorzystujące posiadaną wiedzę oraz doświadczenie badawcze. Symetria User Research pozwala poznać motywację użytkowników i kontekst użycia produktów poza laboratorium, natomiast Symetria User Performance to autorska metodologia łącząca badania na dużych próbach z elementami badań jakościowych. Kolejną nowinką w ofercie są warsztaty prowadzone wspólnie
z  klientami, które umożliwiają sprawne generowanie i testowanie konceptów, jeszcze przed rozpoczęciem faktycznych prac nad projektowaniem interfejsu.

Dynamika zmian w obszarze web design, wymaga elastycznego podejścia oraz tworzenia nowatorskich koncepcji odpowiadających stale zmieniającym się potrzebom użytkowników.  Takie efekty pozwalają uzyskać warsztaty prowadzone wspólnie z  klientami, umożliwiające sprawne generowanie i testowanie konceptów, jeszcze przed rozpoczęciem faktycznych prac nad projektowaniem interfejsu. Nowa strategia usług to jeden z głównych elementów rebrandingu Symetrii, który obejmuje również[1] [1] Rynek usług telekomunikacyjnych w Polsce, Badanie klientów indywidualnych 2012, UKE/Millward Brown, http://www.uke.gov.pl/preferencje-konsumentow-w-latach-2009-2012-12010

Nadesłał:

Symetria

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl