Trendy w reklamie outdoor
Reklama idzie z duchem czasu, także ta zewnętrzna. Zwykłe plakaty reklamowe nie przyciągają już wzroku tak, jak jakiś czas temu. Co jest obecnie modne i w jakim kierunku idzie współczesna reklama outdoor?
Zalety reklamy zewnętrznej
Nie ulega wątpliwości, że do popularności oraz rozwoju reklamy outdoor przyczyniło się kilka jej istotnych cech.
Po pierwsze, taki rodzaj reklamy jest ogólnodostępny - billboardy i banery rozmieszczone w miastach i przy drogach szybkiego ruchu może zobaczyć każdy, kto przechodzi obok nich. Dzięki temu zyskują one szerokie grono odbiorców, co przekłada się na liczbę klientów dla danej firmy.
Po drugie, reklama outdoor jest dużo tańsza w porównaniu do spotów w telewizji czy reklam zamieszczanych w prasie.
Po trzecie, jest skuteczna. Częste dostrzeganie reklamy przez odbiorców oraz prosty przekaz zwiększają chęć skorzystania z oferty.
Jak zmienia się OOH?
Reklama OOH, (z ang. out of home) w ostatnich latach przeżyła potężną ewolucję. Nie są już modne statyczne billboardy i banery reklamowe. Teraz reklamodawcy stawiają na ruch i mobilność. Triumfy święcą zatem tablice multimedialne, umożliwiające wyświetlanie kilku reklam na jednym nośniku i ich szybką wymianę w razie potrzeby. "Na czasie" są również citylighty, czyli podświetlane tablice umieszczane np. na przystankach. Dzięki temu reklama jest widoczna nawet w nocy.
Przyszłość OOH
Eksperci twierdzą, że przyszłość reklamy outdoorowej znajduje się w "rękach" elektronicznych billboardów. To wielkie, multimedialne tablice reklamowe, które powoli zaczynają się już pojawiać w największych miastach w Polsce. Dzięki nim możliwe będzie wyświetlanie wielkoformatowych, zmieniających się reklam.
Drugim przykładem reklamy jutra są interaktywne ekrany posiadające połączenie WiFi. Znajdują się one najczęściej w centrach handlowych, na dworcach - wszędzie, gdzie spotykamy dużą liczbę ludzi. Z ich pomocą można pobrać na swoje urządzenie wyświetlaną treść, obraz czy odnośnik do strony www.
Chociaż reklama przyszłości szybko zagarnia przestrzenie do niedawna dostępne jedynie statycznym środkom przekazu, błędem byłoby twierdzenie, że poprzedni typ reklamy umrze. Nowoczesne wyświetlacze potrzebują bowiem treści do pokazywania - i tutaj tradycyjne billboardy i banery reklamowe - http://www.vizer.pl/oferta/banery-reklamowe/ - mogą okazać się nieocenione.
Nadesłał:
Kasiamer
|