Trening jak z bajki. Dla „Noworocznych Inspiracji” Widzew, ŁKS i Se-Ma-For


2012-01-10
Rusza druga edycja „Noworocznych Inspiracji”, inicjatywy studentów łódzkiego dziennikarstwa i fundacji Happy Kids. W tym roku dla dzieci z rodzinnych domów dziecka trening przeprowadzą piłkarze Widzewa i ŁKS-u. Brzmi jak bajka? Świat bajki dzieciaki poznają dopiero podczas warsztatów w Se-Ma-Forze.

Jedenaścioro dzieci weźmie udział w treningu prowadzonym przez zawodników łódzkich drużyn. Najpierw poznają elementy piłkarskiego rzemiosła, potem razem z piłkarzami wypróbują poznane sztuczki podczas gry. Oba kluby na co dzień ze sobą rywalizują, ale chętnie zaangażowały się w studenckie przedsięwzięcie. – To świetny sposób na zainspirowanie dzieci do własnego rozwoju. Na udział w akcji zgodziliśmy się od razu. Kto wie, może wśród młodych sportowców znajdziemy jakąś perełkę – mówi Jarosław Paradowski, rzecznik Łódzkiego Klubu Sportowego.


Wychowankowie rodzinnych domów dziecka mają nadzieję na dobrą zabawę, ale przede wszystkim na polepszenie zdobytych do tej pory umiejętności. – Fajnie będzie dostać rady od zawodowców – cieszy się 13-letni Konrad, który razem z innymi dziećmi będzie trenował na udostępnionej przez klub Vera Sport hali. Dzięki temu spotkaniu dzieciaki nauczą się tolerancji i współpracy w grupie. Zobaczą, jak to jest być piłkarzem i może sami zechcą nimi zostać.


A do rozwijania wyobraźni i talentu plastycznego zachęcą ich warsztaty plastyczne w Muzeum Bajki Se-Ma-For. 12 stycznia sześcioro dzieci przeniesie się do świata bajki pod opieką specjalistów ze słynnej łódzkiej wytwórni. W ruch pójdą papier, nożyczki, klej i inne przybory papiernicze. Starsze dzieci przygotują bajkową scenografię. Młodsze zajmą się produkcją lalek.- Już wiem, jak będzie wyglądać moja lalka – opowiada Karolinka, lat siedem – zrobię jej długie, jasne loki i niebieską suknię. -  Wszyscy wspólnie będą mogli podpatrzeć pracę w światowej sławy wytwórni, na koncie której są już dwa Oscary.


Oba wydarzenia są pierwszą częścią studenckiego projektu „Noworoczne Inspiracje”. Ideą akcji jest wyrównywanie szans edukacyjno-rozwojowych dzieci, pokazanie, że każde marzenie można zrealizować. - Chcemy zmotywować i zaktywizować dzieciaki– mówi Karolina Sobiepańska, współorganizator akcji – zainspirować je do rozwoju, odkrywania własnych talentów i pasji w myśl zasady „nie dawać ryby, ale wędkę”.


Udział w akcji bierze 24 wychowanków rodzinnych domów dziecka, które są pod opieką Fundacji Happy Kids. Studentów i Fundację połączyła zbieżność celów – niesienie pomocy i edukacja.


Na całość projektu składają się trzy wydarzenia. 16 stycznia ostatnia grupa dzieci wykorzysta swoją nieokiełznaną energię, by na parkiecie szkoły Urban Dance Zone nauczyć się układu choreograficznego, przygotowanego przez utytułowaną instruktor.


To już druga edycja akcji, którą studenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej UŁ przeprowadzają w ramach zajęć na specjalizacji Reklama, PR i promocja firmy. „Noworoczne Inspiracje” realizują społeczny wymiar edukacji. Studenci jednocześnie pomagają i wykorzystują w praktyce poznane na zajęciach zagadnienia: przygotowują profesjonalne przedsięwzięcia od strony merytorycznej i technicznej, nawiązują współpracę i kontaktują się z partnerami projektu, komunikują o inicjatywie, redagują teksty, a 19 stycznia poprowadzą galę podsumowującą akcję.


W ramach pierwszej, ubiegłorocznej edycji „Noworocznych Inspiracji” dzieci z Domu Dziecka nr 7 w Łodzi zasmakowały musztry wojskowej w 32. Bazie Lotnictwa Taktycznego w Łasku i w Centrum Nauki Kopernik sprawdziły, jak szybkie jest światło. Uczestniczyli również w warsztatach kulinarnych z szefem kuchni hotelu Focus i profesjonalnej sesji fotograficznej w Łódzkim Teatrze Wielkim.

Nadesłał:

Uniwersytet Łódzki - Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej
http://www.dziennikarstwoul.yoyo.pl/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl