Trzy najważniejsze trendy w projektowaniu na Łódź Design Festival 2014
Za nami najważniejsze w Europie Środkowo- Wschodniej wydarzenie poświęcone projektowaniu - Łódź Design Festival 2014. Około 90 wystaw i ponad 200 godzin spotkań – to wszystko czekało na gości 8. już edycji festiwalu, tym razem odbywającego się pod hasłem Brave New World.
Trend 1: Personalizacja
Jak pokazała tegoroczna edycja Łódź Design Festival, coraz więcej projektantów i producentów oferuje użytkownikom możliwość personalizacji kupowanych przedmiotów - wyboru koloru, materiału czy elementów wykończenia. Dzisiaj klienci oczekują nie tylko gotowych rozwiązań, ale także możliwości dopasowania ich do własnych potrzeb, osobowości, stylu życia, sposobu widzenia świata. Doskonale wiedzą czego chcą i naszą rolą jest dostarczyć im produkt skrojony na ich miarę, dać im możliwości tworzenia setek kombinacji wzorów i kolorów, dla których jedynym ograniczeniem będzie ich własna wyobraźnia - mówi Zdzisław Kwidziński, Szef R&D firmy Porta Drzwi.
Najwięksi producenci obecni podczas festiwalu chętnie angażowali też miłośników dizajnu w proces samego tworzenia produktu. Przykładem jest ogłoszony podczas wydarzenia konkurs PORTA BY ME, który zachęca młodych projektantów do kreatywnego zamknięcia otworu w murze, czyli stworzenia niebanalnego projektu drzwi.
Trend 2: Kolor
Projektanci odważnie stawiają na kolory. Od stonowanych po intensywne zielenie, czerwienie czy żółcie - taka feeria barw czekała na odwiedzających festiwal na wielu ekspozycjach i wystawach. Intensywne barwy przybierały także elementy wyposażenia wnętrza, które do tej pory kojarzyły się raczej ze stonowaną kolorystyką, takie jak drzwi, baterie umywalkowe czy grzejniki.
Trend 3: Nowe życie starych przedmiotów
Naprawianie, przerabianie, odnawianie - podczas tegorocznej edycji festiwalu odwiedzający go goście mogli pod okiem fachowców dać drugie życie swoim starym czy zepsutym przedmiotom. Liczne ekspozycje i warsztaty miały także przekonać konsumentów i miłośników dizajnu do podejmowania świadomych decyzji zakupowych. Tegoroczna edycja ŁDF pokazuje, że Polacy myślą o kupowanych przedmiotach inaczej niż jeszcze kilka lat temu. Chcemy, aby służyły nam one dłużej, dlatego zwracamy większą uwagę na ich jakość i trwałość, a jednocześnie jesteśmy coraz bardziej wrażliwi na aspekty ekologiczne - stawiamy na naturalne materiały i wybieramy przedmioty wytworzone w odpowiedzialnym procesie produkcji. - dodaje Zdzisław Kwidziński.
Nadesłał:
Mondaypr
|