TTC promuje w Polsce klasę T2


TTC promuje w Polsce klasę T2
2010-04-06
Toyota Terratrek Competition pojedzie w tym roku w kilku rajdach cross country w Polsce. Krajowe starty team traktuje nie tylko jako trening przed dużymi maratonami, lecz również jako okazję do popularyzacji produkcyjnej klasy T2 wśród polskich załóg.

Zespół Toyota Terratrek Competition w tym roku weźmie udział w kilku imprezach rajdowych w Polsce. W planach startowych załogi TTC znajdują się dwie rundy Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych oraz amatorska impreza Baja Gothica.

Pod uwagę brany jest również start w ostatnich zawodach tegorocznego cyklu RMPST - w rajdzie Kaszuby Baja Sopot 2010.

- Naszą obecność na krajowych zawodach traktujemy jako sprawdziany przed dużymi rajdami - mówi Aleksander Sachanbiński, kierowca TTC. - Mam tu na myśli takie rajdy jak pustynny maraton Shamrock Rallye du Maroc 2010 oraz dwie sztandarowe imprezy A.S.O.: Silk Way rally i oczywiście przyszłoroczny Dakar. Nasz udział w polskich imprezach ma jeszcze jeden ważny cel. Chcemy przyczynić się do popularyzacji klasy produkcyjnej w naszym kraju. Polskie załogi jeżdżące w klasie T2 można policzyć na placach jednej ręki, a to właśnie ona w przyszłości powinna najszybciej się rozwijać. Jest również szansą dla polskich zawodników na starty w prestiżowych międzynarodowych imprezach.

Samochód rajdowy przygotowany według specyfikacji T2 jest tańszą alternatywą dla kosztownych terenówek T1. Jak podkreśla Aleksander Sachanbiński, wprowadzenie klas FIA do polskich zawodów off-roadowych podniesie ich prestiż, dzięki czemu przestaną być imprezami lokalnymi dla amatorów i awansują do grupy rajdów o międzynarodowym znaczeniu. Więcej polskich kierowców jeżdżących samochodami terenowymi zyska możliwość sprawdzenia swoich umiejętności w pucharowych imprezach na poziomie europejskim.

- Jesteśmy przekonani, że klasa T2 dobrze przyjmie się w Polsce - mówi Arkadiusz Rabiega, pilot Toyota Terratrek Competition. - Przygotowanie produkcyjnego samochodu do wymogów FIA jest gwarancją startów na całym świecie w klasie produkcyjnej bez problemów z badaniami technicznymi. Inną zaletą jest duża dostępność części praktyczne w każdym zakątku świata i ich stosunkowo niewielka cena. Naszym Land Cruiserem jeździmy w klasie T2 już od roku i doskonale wiemy, że jest to auto na światowym, rajdowym poziomie w T2. Gdy przed rokiem zaczynaliśmy naszą przygodę z klasą produkcyjną i Toyotą, nie myśleliśmy o spektakularnych sukcesach. Sezon zakończyliśmy na czwartym miejscu w Europie właśnie w klasie T2.

Zespół Toyota Terratrek Competition posiada już doświadczenie w klasie T2: Dysponuje świetnie przygotowanym zapleczem serwisowym i warsztatowym oraz praktykę w przygotowaniach samochodu, ludzi i logistyki do prestiżowych międzynarodowych rajdów. Członkowie teamu TTC zdobywali szlify nie tylko w trakcie przygotowań do rajdów czy w trakcie zawodów, przeszli również szereg szkoleń w Akademii Toyoty, przygotowanych przez Toyota Motor Poland specjalnie dla zespołu TTC. Sprawdzili się także jako serwis w rajdzie Dakar.

Zespół Toyota Terratrek Competition poszukuje chętnych do współpracy - polskie załogi, które chciałyby wystartować w klasie T2 w Toyocie z paszportem FIA. - Jesteśmy w stanie zorganizować wyjazd na praktycznie każdą imprezę off-roadową na świecie - podkreśla Arkadiusz Rabiega. - Możemy wynajmować i serwisować każdy samochód Toyota w klasie T2, a także przygotować auto rajdowe zgodnie z przepisami FIA. Mamy niezbędne know-how, profesjonalny warsztat, doświadczony zespół i dostęp praktycznie do każdej części oferowanej w Europie. Pełna oferta obejmuje serwis przed rajdami i po zawodach oraz obsługę bieżącą samochodów rajdowych.

O Toyota Terratrek Competition:

Team rajdowy TTC tworzą: Aleksander Sachanbiński - kierowca rajdowy i twórca zespołu, uczestnik m.in. Dakar 2009 i 2010, Italian Baja 2009, Baja Hungaria 2009, Silk Way Rally, Baja Portalegre 2009, Baja Espana 2009, Erg Oriental 2008, rajdów Drezno-Wrocław 2007 i 2008, Cross Country Rally - Vsetin 2007, Baja Slovakia 2007, oraz doświadczony pilot Arkadiusz Rabiega, uczestnik Dakar 2010 i 2009, Italian Baja 2009, Baja Hungaria 2009, Silk Way Rally, Baja Portalegre 2009 i Baja Espana 2009, pilot w zawodach Erg Oriental 2008, Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych 2007 i 2008 (gdzie zdobył dwukrotnie tytuł mistrza w klasie O2).

Zespół jeździ Toyotą Land Cruiserem KDJ 120, dostosowanym do specyfikacji rajdów maratońskich i pustynnych przez Toyota France Competition. Mechanicy towarzyszą rajdowcom w nowocześnie wyposażonej ciężarówce serwisowej MAN TGM 13-280 4X4.

W 2009 r. team TTC odniósł duży sukces, zajmując 4 pozycję w zestawieniu Pucharu Europy FIA. Duet Sachanbiński - Rabiega startował w ur. w kilku zawodach terenowych, m.in.: Italian Baja, Baja Hungary, Baja España Aragon, Baja Portalegre. We wrześniu ubiegłego roku załoga Toyoty Terratrek Competition wystartowała w należącym do Dakar Series rajdzie Silk Way Rally (Tatarstan, Kazachstan, Turkmenistan). TTC był jedynym teamem z Polski biorącym udział w tym prestiżowym maratonie.

W styczniu br. zespół Toyota Terratrek Competition Wystartował w Rajdzie Dakar 2010. Załoga TTC jechała w międzynarodowym teamie pod szyldem Toyota France Competition.

Więcej informacji o TTC: www.terratrek.pl

Kontakt dla mediów:
Jerzy Piątek
PR time
al. Wiśniowa 33
53-137 Wrocław
e-mail: jerzy.piatek@prtime.pl
tel.: +48 71 33 70 686

Nadesłał:

Toyota Terratrek Competition
http://www.terratrek.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl