Ulepszona strona internetowa Metrohouse


2011-06-25
Własna strona internetowa agencji nieruchomości to norma. Jednak poziom większości witryn pozostawia wiele do życzenia. Przykładem agencji, która przeznacza duże nakłady na rozwój www jest sieć biur nieruchomości Metrohouse.

Na rynku obrotu nieruchomościami nikt nie wyobraża sobie funkcjonowania bez własnej witryny internetowej. Lokalizacja placówek stacjonarnych pośrednika schodzi na dalszy plan, gdyż wybór oferty przez potencjalnego klienta odbywa się głównie w sieci. Wygrywają ci pośrednicy, którzy potrafią zaprezentować ofertę w taki sposób, aby wyposażyć internautę w spektrum informacji o nieruchomości, a także zachęcić go do spotkania z agentem obsługującym zlecenie.

Internautom nie wystarczają już proste rozwiązania, oczekują czegoś więcej niż kilka suchych informacji o parametrach nieruchomości. - Strony www stają się istotną wizytówką biur nieruchomości. Modernizacja strony i ustawicznie dołączane nowe funkcjonalności mają wprost proporcjonalne przełożenie na zwiększony ruch na stronie. To z kolei ma odzwierciedlenie w liczbie zawieranych za naszym pośrednictwem transakcji - mówi Mariusz Kania, prezes agencji Metrohouse. Jednak nawet najbardziej zaawansowana technologicznie strona nie odniesie sukcesu, jeśli w ślad za nią nie idzie bogata oferta. - Na naszym portalu prezentujemy ponad 10 tysięcy unikalnych ofert, a każda z nich jest oferowana w oparciu o podpisaną z klientem umowę pośrednictwa. Wszystkie są dokładnie opisane i wyposażone w plan narysowany przez kreślarza, a także zdjęcia sporządzone podczas wizyty doradcy. W przeciwieństwie do portali, internauta nie natknie się tu na dublowane oferty, bądź nieruchomości oferowane bez formalnego umocowania właściciela, opowiada Mariusz Kania.

Na stronie www.metrohouse.pl oprócz nowej, lekkiej szaty graficznej, wprowadzono liczne funkcjonalności. Ideą modernizacji strony było stworzenie przyjaznego internaucie mechanizmu wyszukiwania ofert, ich zestawiania i porównywania wg najbardziej istotnych parametrów. Wśród ciekawych funkcji można wymienić wyszukiwanie ofert po dowolnym obszarze na mapie. Obserwacje Metrohouse wskazują, że internauci nie tylko wyszukują ofert w obrębie miasta, czy dzielnicy, ale również także po dowolnie wybranych obszarach, np. na pograniczu dwóch różnych dzielnic. Interaktywna mapa umożliwia poszukiwanie według dowolnie wybranego obszaru, po zaznaczeniu go na mapie.

Aby uszczegółowić wyniki wyszukiwania, przy ich prezentacji obecna jest dodatkowa wyszukiwarka, która umożliwia zawężanie listy znalezionych ofert zgodnie z dodatkowymi kryteriami. Wszystko poprzez jedno kliknięcie. Przy każdym kryterium (np. przedwojenna kamienica, loggia) w nawiasie podana jest liczba dostępnych ofert je spełniających. Jeżeli np. wśród wyszukanych ofert chcemy obejrzeć tylko te z aneksem kuchennym, a potem dodatkowo zawęzić poszukiwania do mieszkań w budynku z windą, teraz nie ma z tym problemów. To doskonałe narzędzie do precyzyjnego wyszukiwania ofert.

Wyniki wyszukiwania są prezentowane w czterech różnych formatach. Nieruchomości można obejrzeć zaprezentowane na mapie, a także w zestawieniach w formie listy, galerii, czy tabeli.

Funkcja porównania ofert umożliwia stworzenie zestawienia pozwalającego w szybki sposób porównać podstawowe parametry wyszukanych ofert. Porównanie można wydrukować w formie PDF. To rozwiązanie wykorzystują sami agenci, którzy przygotowują takie materiały na spotkania z klientami. Ci zaś są zaskoczeni ogromem pracy włożonym w przygotowanie ulotek. W Metrohouse ten proces jest w pełni zautomatyzowany. Dodatkowo przy każdej ofercie istnieje możliwość jej wydruku i nie będzie to zwykły wydruk pulpitu komputera, ale sformatowana ulotka ze zdjęciami, planem nieruchomości i wieloma parametrami oferty.

Komfort oglądania oferty zapewnia umieszczenie zdjęć, planu oraz mapy na jednym pulpicie, bez potrzeby zmiany zakładek. Funkcjonalna mapa umożliwia dowolne przybliżanie, wyznaczanie trasy dojazdu z dowolnego punktu oraz sprawdzenie odległości do ponad dwudziestu rodzajów obiektów charakterystycznych (szkoły, punkty usługowe, gastronomiczne, obiekty rekreacyjne i inne).

Cenną z punktu widzenia poszukującego ofert klienta jest funkcja „Pokaż sprzedane w okolicy”. Wybierając tę opcję system prezentuje przykładowe oferty sprzedane za pośrednictwem Metrohouse w najbliższym sąsiedztwie. To ułatwia orientację w cenach mieszkań. Sąsiedni przycisk „Pokaż podobne w tej okolicy” sprawia, że już nie trzeba wracać do wyników wyszukiwania lub do wyszukiwarki. System sam zapamięta podane wcześniej parametry wyszukiwania i zaproponuje internaucie nieruchomości o podobnych cechach.

System sam zapamiętuje też prowadzone za pierwszym razem dane dotyczące parametrów planowanego kredytu - przewidywany wkład własny, okres kredytowania i wysokość oprocentowania. Po personalizacji tych danych przy pierwszej oglądanej ofercie, przy każdej następnej internauta otrzymuje kalkulację wg ustawionych przez siebie parametrów. Stąd już tylko krok do kontaktu z analitykiem kredytowym Metrofinance.

Ciekawym rozwiązaniem są krótkie formularze kontaktu z doradcą. Zainteresowany ofertą internauta może wpisać swoje dane kontaktowe (telefon, bądź e-mail) przy prezentowanej ofercie. Wybierając rozmowę telefoniczną jako preferowaną formę kontaktu, doradca może oddzwonić nawet w ciągu kilku minut. W Metrohouse to jak najbardziej możliwe, ponieważ agent zostaje powiadomiony sms-em przez system o zainteresowaniu internauty ofertą. Dodajmy, że wszystkie oferty są prezentowane w trzech walutach i w pięciu językach (z uwagi na biuro w Kartuzach, także w języku kaszubskim).

Aktualnie trwają końcowe prace nad wprowadzeniem dodatkowych funkcjonalności dla klientów korzystających z rozwiązań mobilnych.

Nadesłał:

Metrohouse

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl