Union Investment nabywa Manufakturę


Union Investment nabywa Manufakturę
2012-11-07
Finalizacja zakupu łódzkiego Centrum Handlowego Manufaktura przez Union Investment Real Estate AG na rzecz otwartego funduszu inwestycyjnego Unilmmo: Deutschland nastąpi 31 października 2012 r. Warta 390 milionów Euro transakcja będzie największą, pojedynczą transakcją na rynku nieruchomości komercyjnych w tym roku. Sprzedającymi są Euris/Rallye Group oraz Apsys, który to będzie kontynuował zarządzanie centrum handlowym.

Największa transakcja roku
Apsys oraz Euris/Rallye Group informują o nabyciu centrum handlowego Manufaktura przez Union Investment w dniu 31 października 2012 r. Transakcja sprzedaży dotyczy powierzchni 91 000 m2.

Zgodnie w wolą nabywcy, Apsys będzie kontynuował zarządzanie Manufakturą przez okres co najmniej 10 lat. Firma ta zarządza obecnie 20 centrami handlowymi o powierzchni handlowej wynoszącej ponad 600 000 m2.

Maurice Bansay, prezes i założyciel Apsys oświadczył: „Sprzedaż Manufaktury jest potwierdzeniem doskonałych kompetencji Apsys jako dewelopera i zarządcy centrów handlowych oraz stanowi dowód długofalowego zainteresowania inwestorów regionalnymi centrami handlowymi w polskich miastach. Jesteśmy dumni z tej transakcji: Union Investment okazał zaufanie do know-how Apsys jako dewelopera oraz zarządcy z wieloletnim doświadczeniem. Kapitał pozyskany w wyniku tej transakcji zostanie ponownie zainwestowany w nowe projekty realizowane we Francji i w Polsce."

Manufaktura: gwarantowany sukces w portfolio
Zrealizowana na terenie byłej XIX-wiecznej fabryki włókienniczej Manufaktura przywróciła życie ceglanym, historycznym budynkom, które zostały poddane starannej renowacji. Poza centrum handlowym projekt obejmuje m.in. 3 muzea, 4-gwiadkowy hotel oraz centrum konferencyjne.

Centrum Handlowe Manufaktura zostało otwarte dla klientów 17 maja 2006 roku i obejmuje 307 lokali o charakterze handlowym i rekreacyjnym oraz 2 955 miejsc parkingowych. W 2007 roku Centrum zostało laureatem nagrody „Excellance Award" przyznawanej przez Urban Land Institute a w 2008 roku laureatem nagrody dla Najlepszego Europejskiego Centrum Handlowego przyznawanej przez International Council of Shopping Centers.

Manufaktura, obejmująca swym zasięgiem strefę zamieszkałą przez ponad 2,5 miliona osób, od momentu otwarcia w 2006 roku zyskała status głównego centrum rozrywki oraz miejsca organizacji wielu spotkań i imprez w Łodzi (koncerty, kino na wolnym powietrzu i inne imprezy).

Głównymi najemcami Manufaktury są Real, Cinema City, Van Graaf, marki z grupy Inditex, Leroy Merlin, C&A, H&M, Alma, Media Saturn oraz wiele innych.

Dowodem wiodącej pozycji Manufaktury w regionie jest 20 milionów klientów odwiedzających to centrum rocznie.

Manufaktura jest prawdziwie unikalnym projektem nie tylko z uwagi na jej rozmiar, ale także walory architektoniczne, dobór najemców jak i lokalizację. Centralnym punktem jest Rynek - główny plac kompleksu, z którego klienci w naturalny sposób przechodzą do części handlowych, rekreacyjnych i kulturalnych.

Manufaktura uzyskała certyfikat „BREEAM-In-Use" z oceną „Bardzo Dobrą" .

HSBC (agent), Salans (usługi prawne), Deloitte (doradztwo podatkowe) i DTZ (wycena) doradzali sprzedającym przy transakcji, natomiast Hogan Lovell (usługi prawne), TPA (doradztwo podatkowe) oraz Jones Lang LaSalle (wycena) wspomagali Union Investment.

Nadesłał:

Effective Public Relations
http://effectivepr.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl