Urządzamy sklep, czyli zabiegi, które wpływają na sprzedaż


Urządzamy sklep, czyli zabiegi, które wpływają na sprzedaż
2015-10-23
Powierzchnia większości sklepów jest bardzo dobrze zaplanowanym polem strategii sprzedażowych. Każda półka, stojak czy też witryna zajmuje określone miejsce, które nie jest dziełem przypadku. Co wpływa na sprzedaż oraz na co zwracają uwagę klienci? – odpowiedź w artykule.
Wyróżnij się
 
Codziennie każdy z nas jest zasypywany tysiącami reklam i komunikatów, z czego faktycznie do świadomości trafia niewielki procent. Podobnych zależności można doszukiwać się sklepach stacjonarnych. Aby zwrócić uwagę na dany produkt na półce, musi on posiadać wyróżnik. Sklepy stosują różne metody: stojaki reklamowe czy kolorowe listy cenowe. Wszystko po to, aby produkt był widoczny z odległości kilku metrów. 
 
Hasła promocyjne
 
„Taniej o 40%”, „okazja”, „tylko teraz” – takie hasła znane są nam nie od dziś. Mimo, że każdy zna ich moc, to wiele osób ulega ich wpływowi. Hasła wywieszone na listwach cenowych, plakatach czy w gazetkach spełniają swoje zadanie, zachęcając do zakupu. 
 
Podobnym hasłem działającym na podświadomość klientów jest „nowość”. Według psychologii zakupów większość ludzi kupuje rzeczy z „nowości” tylko dlatego, że są nowe, a nie dlatego, że faktycznie się ich potrzebuje. 
 
Feng shui na półkach
 
Każdy produkt na półce ma przypisane miejsce dla siebie. W zależności od tego, w jakiej strefie umieścimy asortyment, może to mieć wpływ na uzyskane efekty. Na wysokości wzroku i sięgania ręką powinny znaleźć się produkty z największą marżą. Klient częściej je zauważają, dlatego częściej znajdują się w koszyku. Pólki na samym dole spełniają rolę magazynu, natomiast półki z najwyższych półek to typowe produkty premium. Poznanie sztuki układania produktów na półkach jest bardzo przydatne, ponieważ może w dużym stopniu wpłynąć na wysokość sprzedaży. 
 
To, że sposób ułożenia asortymentu na półkach wpływa na wskaźnik sprzedaży, jest znane nie od dziś. Niemniej jednak warto zadbać o odpowiednio dobrane hasła promocyjne czy też wyróżniki w postaci standów promocyjnych. Oczywiście metod wpływania na wielkość sprzedaży w sklepach jest znacznie więcej. Jednak te wymienione w artykule to fundament każdego zarabiającego na siebie sklepu. 
 
Artykuł powstał przy współpracy z: http://www.emano.com.pl/
 

Nadesłał:

Suzi

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl