Usługi w chmurach
Usługi w modelu cloud computing charakteryzują się zdalnym dostępem i szybkim procesem wdrożenia. Takie usługi świadczy firma Focus Telecom Polska – projektant i dostawca rozwiązań chmurowych. Do korzystania z nich wystarczy komputer z dostępem do Internetu.
Wśród oferowanych rozwiązań, znajdują się usługi wspierające sprzedaż oraz pomagające w zarządzaniu biurem, takie jak cloud.CallCenter, cloud.CRM, W grupie produktów są też narzędzia do komunikacji, takie jak Telemeeting, cloud.PBX, cloud.IVR.
Ostatnie ze wspomnianych rozwiązań, Telemeeting to usługa telekonferencyjna umożliwiająca szybką i prostą komunikację nawet 240 osób znajdujących się w różnych miejscach na świecie. Do korzystania z usługi wystarczy telefon z wybieraniem tonowym. Usługa wykorzystuje tradycyjną sieć telefoniczną, co gwarantuje najwyższą jakość dźwięku. Jej główne cechy to bezpieczeństwo (gwarantowane przez najwyższej jakości zabezpieczenia), skalowalność (można w dowolnym momencie dodać nowe osoby do spotkania), elastyczność (do wyboru są dwa rodzaje usługi Telemeeting – Zamawiany i AdHoc) oraz oszczędność (czasu poświęcanego na podróże i kosztów w związku z nimi ponoszonych).
Cloud.CallCenter należy do rozwiązań wspierających proces sprzedaży oraz ułatwiających zarządzanie kontaktem z klientem. Chmurowe call center potrzebuje do działania jedynie komputera z dostępem do Internetu i zestawu słuchawkowego. Usługa charakteryzuje się elastycznością, co daje możliwość dostosowania jej do indywidualnych potrzeb każdego przedsiębiorstwa. Proces jej wdrażania jest prosty i szybki, a wsparcie techniczne, szkolenia i aktualizacje leżą po stronie dostawcy. Usługa umożliwia monitorowanie pracy telemarketerów w dowolnym momencie, a ich praca może odbywać się zdalnie.
Cloud.CRM jest systemem informatycznym, służącym do gromadzenia danych o firmie i klientach oraz skutecznego planowania i organizacji pracy w przedsiębiorstwie. Umożliwia bieżący monitoring realizacji zadań oraz planowanie i organizację kolejnych kampanii. Dzięki profilom pracowników zapisanych w systemie, pracodawca ma możliwość efektywnego przypisania pracowników do kolejnych działań. System cechuje się kompleksowością – wszystkie informacje związane z działalnością firmy gromadzone są w jednym miejscu, a dostęp do nich możliwy jest przez panel www.
Cloud.PBX to wirtualna centrala telefoniczna, która obsługuje wszystkie połączenia wewnętrzne i zewnętrzne w firmie. Rozwiązanie chmurowe znacznie przewyższa swoimi możliwościami i funkcjonalnością swój stacjonarny odpowiednik. Centrala udostępniana jest przez dostawcę, Dodatkowo, usługa daje możliwość uruchomienie własnego numeru lokalnego oraz skróconych numerów wewnętrznych. Rozmowy wewnątrz przedsiębiorstwa w ramach usługi są darmowe, tak jak serwis i aktualizacje, które leżą po stronie dostawcy.
Cloud.IVR jest systemem zapowiedzi głosowych, pozwalającym na przekierowanie połączeń do odpowiednich osób w firmie. Dzięki temu zwiększa się liczba obsługiwanych klientów, a efektywność firmy wzrasta. System umożliwia również uruchomienie własnego numeru infolinii, kierowanie połączeń na podstawie indywidualnie ustalonych czynników, wielopoziomowy system zapowiedzi, kolejkowanie połączeń czy generowanie statystyk i raportów. Dzięki temu, proces obsługi klienta staje się możliwie najbardziej zoptymalizowany.
Rozwiązania w chmurze stają się coraz bardziej popularne w przedsiębiorstwach. Ułatwiają komunikację, zarządzanie zespołem oraz wspierają sprzedaż. Obniżają koszty, a proces ich wdrożenia jest prosty i szybki.