Vistula&Wólczanka S.A. ma już wymierne korzyści z nowego systemu klasy Busines Intelligence – TARGIT


Vistula&Wólczanka S.A. ma już wymierne korzyści z nowego systemu klasy Busines Intelligence – TARGIT
2008-02-13
Vistula & Wólczanka S.A zakończyła pierwszy etap implementacji i rozpoczęła użytkowanie duńskiego systemu TARGIT – narzędzia klasy Business Intelligence do wielowymiarowej analizy danych

Vistula & Wólczanka S.A., giełdowa spółka specjalizująca się w projektowaniu, produkcji oraz zarządzaniu własnymi markami odzieży męskiej i damskiej oraz dystrybucji marek ogólnoświatowych, zakończyła pierwszy etap implementacji i rozpoczęła użytkowanie duńskiego systemu TARGIT – narzędzia klasy Business Intelligence do wielowymiarowej analizy danych.

Pierwszy etap dotyczy zastosowań (modułów) Sprzedaż i Stany magazynowe. Uzyskane rezultaty pozwoliły na usprawnienie wielu działań operacyjnych i zarządczych spółki - kluczowa jest możliwość podejmowania szybkich decyzji na podstawie dokładnych, aktualnych informacji. Dział analiz przestał poświęcać czas na długotrwałe przygotowywanie zestawień, a większość czasu poświęcana jest teraz na analizowanie, prognozowanie, kontrolowanie i weryfikację. Uzyskane bardzo pozytywne efekty spowodowały podjęcie decyzji o dalszym rozwoju systemu -  wzbogaceniu go o kolejne tematy analityczne: logistyka, analiza sprzedaży do lojalnych klientów, analiza skuteczności modeli zaopatrzenia (tzw. zatowarowania) m.in. sieci ponad 170 salonów w kraju i 5 za granicą. Rozwiązanie bazuje na technologii tzw. kostek danych OLAP (On Line Analytical Processing. Sprzedaży i implementacji systemu dokonała warszawska fima Intersys Sp. z o.o. – Złoty Partner Microsoft oraz autoryzowany partner handlowo-wdrożeniowy SOLEMIS Group S.A., przedstawiciela producenta systemu TARGIT w Polsce. 

Od powstania firmy Vistula & Wólczanka S.A w połowie 2006 roku –  z połączenia dwóch firm - Podstawowym zadaniem stało się  opracowanie jednorodnego systemu dostarczania wewnętrznej kadrze menedżerskiej informacji sprzedażowych i magazynowych z rozproszonej terytorialnie struktury firm składowych i wielu systemów informatycznych, przeznaczonych do różnych dziedzinowych działalności operacyjnych.

 „Dynamiczne zmiany i wzrost liczby produktów w ofercie firmy spowodował nasze zainteresowanie narzędziami analitycznymi wspomagającymi podejmowane szybkich decyzji oraz reagowanie na wszelkie odchylenia od założeń czy planów sprzedaży. Decyzję o zakupie systemu TARGIT poprzedziły wielomiesięczne testy systemu na rzeczywistych danych w naszej firmie. Dziś nie mam najmniejszych wątpliwości, że po pełnej implementacji będziemy szybciej podejmowali więcej trafnych decyzji, co wyraźnie polepszy nasze wyniki finansowe – a tego zawsze oczekują inwestorzy”. – mówi Rafał Bauer, prezes Vistula & Wólczanka S.A..

W chwili połączenia Vistula & Wólczanka S.A. posiadała oddzielne bazy klientów, sprzedaży, stanów magazynowych, oddzielnie przechowywane były informacje o produkcji, stąd bardzo uciążliwe i nieefektywne stało się w nowej strukturze, podejmowanie trafnych i skutecznych decyzji bazujących na danych z kilku rozproszonych systemów. Bardzo czasochłonne było sporządzanie wszelkich analiz wg jednorodnych kryteriów - przez brak wspólnych standardów wprowadzania i przetwarzania danych. Zdecydowano więc dokonać szeregu inwestycji w zakresie informatycznej obsługi firmy - opracowano spójnej koncepcji operacyjnego zarządzania wyrobami i towarami handlowymi.

Kolejnym wyzwaniem stało się odzwierciedlenie działalności operacyjnej na poziomach zarządzania taktycznego i strategicznego. Podstawowym wymogiem w tym zakresie było umożliwienie kierownictwu i służbom analitycznym tworzenia szybkich i dokładnych analiz mających wspomagać podejmowanie decyzji w kilku obszarach działalności firmy.

„Do niekwestionowanych zalet systemu TARGIT należy prostota jego obsługi. Nie jest tu wymagana specjalizowana wiedza informatyczna. Produkt obsługuje się intuicyjnie korzystając z interfejsu wykorzystującego naturalny język biznesmenów. Prostota tworzenia zestawień czy raportów, pozwala menedżerowi na samodzielne tworzenie bardzo zaawansowanych analiz. Każda utworzona analiza jest powiązana z miejscem i czasem jakiego dotyczy. Wiarygodne wyniki w połączeniu z ich kontekstem pozwalają na podejmowanie przez kierownictwo i zarząd firmy Vistula & Wółoczanka właściwych decyzji biznesowych we właściwym czasie.” mówi Paweł Krajewski, prezes Intersys Sp. z o.o.

System TARGIT służy jako podstawowe narzędzie do analiz biznesowych średniego i najwyższego szczebla zarządzania. W ramach prac wdrożeniowych zaprojektowano hurtownię danych, umożliwiającą wykonywanie zaawansowanych analiz i zawierającą cały zestaw narzędzi służących obserwacji procesów biznesowych i trendów.

Najistotniejsza jest weryfikacji efektywności sprzedaży, której dokonuje się w zależności od cech różnicujących zarówno towar, jego nabywców jak i miejsce sprzedaży. Podstawowymi miarami są sprzedana ilość, koszt, przychód i marża oczywiście z możliwością szczegółowego rozbicia m.in. na asortyment w podziale na marki i linie sprzedawanych towarów, rodzaj towaru, grupy asortymentowe i cechy towaru takie jak kolor, kołnierz, długość rękawa czy rodzaj mankietu. Miejsce sprzedaży klasyfikowane jest pod względem wielkości miasta, rodzaju punktu sprzedaży (m.in. kiosk, monobrand, outlet), ilości sprzedanych sztuk, przynoszonych zysków. Klienci podzieleni są wg płci oraz miejsc w jakich dokonują zakupu.  

Równie istotne jest śledzenie stanów magazynowych - nadwyżek, braków lub zalegania przez długi okres towarów w poszczególnych sklepach. Pozwala to na bardzo precyzyjne zarządzanie dostawami do poszczególnych salonów firmowych, w zależności od potrzeb i preferencji na lokalnych rynkach.

System TARGIT umożliwia także tworzenie dowolnych porównań różnych kategorii w różnych ujęciach np. okresów czasu. Mogą być to zestawienia miesięczne lub porównania rok do roku, czy tydzień do tygodnia w określonych przedziałach czasu. Ułatwia to poszukiwanie prawidłowości i optymalizację np. zaopatrzenia poszczególnych salonów co umożliwia  zwiększenie rentowności działania. 

System TARGIT w ramach uruchomionych obszarów: Sprzedaż i Stany magazynowe wpisał się doskonale w potrzeby informacyjne Vistula & Wólczanka S.A. Uzyskane rezultaty pozwoliły na usprawnienie wielu działań operacyjnych i zarządczych spółki. Możliwość podejmowania szybkich decyzji na podstawie dokładnych informacji jest tu najbardziej znacząca.

Efektem bardzo satysfakcjonujących rezultatów wprowadzenia TARGIT w wymienionych obszarach, jest bardzo szybka decyzja o dalszym rozwoju systemu. Polega on na wzbogaceniu go o kolejne tematy analityczne: logistyka, analiza sprzedaży do klientów lojalnych, analiza skuteczności modeli zatowarowania. Pozwoli to na osiągnięcie kolejnych wymiernych korzyści biznesowych dzięki technologii TARGIT.

Vistula & Wólczanka S.A.

Vistula & Wólczanka S.A. powstała 31 sierpnia 2006 w wyniku połączenia się spółek Vistula S.A. oraz Wólczanka S.A. Połączenie nastąpiło poprzez przeniesienie całego majątku Wólczanka S.A. na Vistula S.A. w zamian za akcje, jakie Vistula S.A. wydała akcjonariuszom Wólczanki S.A.Vistula & Wólczanka S.A. jest organizacją skoncentrowaną na zarządzaniu własnymi markami odzieży męskiej i damskiej oraz dystrybucji marek ogólnoświatowych. Spółka specjalizuje się w projektowaniu kolekcji, charakteryzujących się wysoką jakością, niepowtarzalnym wzornictwem oraz spójnością stylistyczną. Propozycje spółki powstają w oparciu o surowce dostarczane przez najlepszych europejskich producentów, a także odwołują się w swoich projektach do aktualnych trendów i tendencji w modzie światowej. W swoim portfelu spółka posiada następujące marki: Vistula – moda męska z wydzieloną klasyczną kolekcją Lantier, Luigi Vesari – kolekcja garniturów, Lettfield – awangardowa moda męska, Wólczanka - pełen zakres stylistyczny koszul męskich z wydzieloną ekskluzywną linią Lambert oraz przebojową Avangard, Andre Renard – formalna moda damska.Vistula & Wólczanka S.A. skupia się na intensywnej ekspansji na rynku detalicznym. Obecnie własna sieć sprzedaży liczy ponad 170 salonów, w tym 5 za granicą. W bieżącym roku Vistula & Wólczanka S.A. otworzyła pierwszy sklep multibrandowy w CH Arkadia w Warszawie, oferujący wszystkie marki jakimi spółka zarządza. Wybrane kolekcje Vistuli i Wólczanki dostępne są także w stoiskach firmowych, sklepach partnerskich oraz w sieci sklepów niezależnych. Zmiana strategii i konsekwentna jej realizacja sprawiły, że spółka coraz częściej korzysta z usług starannie wyselekcjonowanych producentów niezależnych. Produkcja płaszczy, swetrów, obuwia czy akcesoriów realizowana jest poza Polską głównie we Włoszech. Podjęte zostały również próby współpracy z rynkiem azjatyckim. Vistula & Wólczanka S.A., koncentrując się na kreowaniu jednolitych stylistycznie kolekcji, a także zapewnianiu najwyższej jakości produktów, rozwija nowoczesne i dostosowane do aktualnych potrzeb zaplecze produkcyjne. Stała modernizacja bazy produkcyjnej to zapewnienie niepowtarzalnej jakości garniturów, czyli asortymentu wymagającego największej precyzji wykonania. W spółkach zależnych, równolegle z kolekcjami Vistuli, produkowane są wyroby na zlecenie ogólnoświatowych marek odzieżowych. Wysoką jakość produktów Vistula potwierdza certyfikat Systemu Zapewnienia Jakości ISO 9001:2000 otrzymany w kwietniu 2000 r. Spółka jest w fazie dynamicznego przekształcania się w firmę o wyraźnym profilu marketingowo-handlowym. Skoncentrowanie się na zarządzaniu markami oraz siecią dystrybucji przełożyło się już na rozpoczęcie współpracy z międzynarodowymi producentami odzieży. Vistula & Wólczanka S.A. stała się wyłącznym dystrybutorem włoskich marek: Murphy&Nye, pod którą oferowany jest pełen asortyment odzieży damskiej i męskiej typu city sport i active, jeansowej marki Replay oraz austriackiej marki Wolford oferującej ekskluzywną odzież damską. W styczniu 2007 roku Vistula & Wólczanka S.A. została właścicielem sieci sklepów Galeria Centrum. Pod marką Galeria Centrum działają sklepy, których asortyment obejmuje modę damską, męską i młodzieżową, bieliznę, obuwie, akcesoria i dodatki, biżuterię, kosmetyki, a także artykuły wyposażenia wnętrz. Obecnie sieć posiada 15 sklepów z logo GC. Do 2010 roku planowane jest otwarcie 50 kolejnych. Nabycie Galerii Centrum było pierwszym krokiem w realizacji strategii wzrostu Vistula & Wólczanka przez akwizycje. Nowe sklepy Galerii Centrum otwierane są według nowego konceptu wizualnego, przykładem którego jest sklep w Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu.

Intersys Sp. z o.o. www.intersys.pl

Intersys Sp. z o.o. jest specjalizowanym dostawcą i wykonawcą zaawansowanych informatycznych rozwiązań biznesowych w Polsce. Ofertę firmy stanowią najwyższej jakości informatyczne produkty biznesowe uznanych i renomowanych partnerów oraz usługi konieczne do ich skutecznego uruchomienia. Oferowane przez firmę produkty stanowią kompleksową ofertę, co pozwala na spełnienie różnorodnych potrzeb Klientów. Wśród oferowanych rozwiązań znajdują się zarówno programy do rejestracji transakcji firmy tzw. Zintegrowane Systemy Informatyczne Zarządzania (ERP - ang. Enterprise Resource Planning), jak również oprogramowanie do zarządzania relacjami z kontrahentami (CRM – ang. Customer Relationship Management), oprogramowanie do wszechstronnych analiz biznesowych oraz controllingu (BI – ang. Business Intelligence) czy oprogramowanie do zarządzania zasobami informacyjnymi oraz organizacji pracy grupowej. Firma Intersys jest Złotym Partnerem Microsoft certyfikowanym w ramach rozwiązań: Microsoft Dynamics NAV oraz Microsoft Dynamics CRM 3.0 jak również jest Certyfikowanym Partnerem Solemis w zakresie rozwiązań: Targit i Prophix.

Solemis Group S.A. www.solemis.com

Solemis Group S.A. jest wiodącym dostawcą zaawansowanych rozwiązań biznesowych obecnym w Polsce od 1986 roku. Ofertę firmy stanowią specjalistyczne produkty uzupełniające istotne luki w klasycznych systemach  ERP/CRM. Aktualnie w ofercie firmy znajdują się dwa światowej klasy produkty należące do tej klasy rozwiązań: PROPHIX i TARGIT. Kanadyjski system PROPHIX jest aplikacją  finansową używaną przez tysiące osób na całym świecie do budżetowania, prognozowania, raportowania i analiz. Duńskie oprogramowanie TARGIT to rozwiązanie z obszaru Business Intelligence umożliwiające decydentom na wszystkich szczeblach zarządzania wielowymiarową analizę danych i uzyskanie natychmiast całościowego obrazu sytuacji w firmie.Od 2005 roku Solemis Group S.A. jest jedynym przedstawicielem w Polsce producentów systemów PROPHIX i TARGIT oraz twórcą polskich wersji tych systemów. Solemis Group jako jedyna firma w Polsce świadczy outsourcing usług IT dla Microsoft w zakresie oprogramowania ERP – Microsoft Dynamics GP (Business Solutions Great Plains). W ofercie firmy znajdują się także rozszerzenia funkcjonalne do systemu Microsoft Dynamics GP (MBS Great Plains) oraz system finansowo-księgowy dla małych firm SM-BOSS.

Realizując konsekwentnie swoją misję: „Współpracować z Partnerami i Klientami w osiąganiu sukcesów”, Solemis Group SA planuje sukcesywnie wprowadzać na rynek nowe, coraz bardziej zaawansowane produkty, spełniające wysokie wymagania klientów, ze szczególnym uwzględnieniem bardzo wąskich, wysokospecjalizowanych rynków.

Nadesłał:

INDALO

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl