Volkswagen Golf Variant - bezpieczeństwo


Volkswagen Golf Variant - bezpieczeństwo
2009-10-15
Nowy Golf Variant seryjnie posiada wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo, które nie pozostawia praktycznie nic do życzenia.

Bezpieczeństwo bierne to przede wszystkim jeszcze bardziej udoskonalone nadwozie, zoptymalizowane pod względem ochrony pieszych, cztery poduszki i kurtyny powietrzne oraz system zagłówków dla kierowcy i pasażera WOKS, które zapobiegają urazom kręgosłupa.

Poduszki powietrzne przednie, boczne i chroniące głowę

Poduszki powietrzne kierowcy i siedzącego obok niego pasażera razem z idealnie dopasowanym systemem pasów bezpieczeństwa zabezpieczają przed skutkami ujemnego przyspieszenia. Boczne poduszki są, tak jak wcześniej, wbudowane w oparcia przednich foteli. Zostały one dostosowane do sztywniejszej struktury bocznej nowego Golfa Varianta i chronią klatkę piersiową, brzuch i miednicę. Wbudowanie poduszek w oparcia foteli gwarantuje prawidłową pozycję kierowcy i pasażera względem poduszki. Zastosowane przez Volkswagena seryjnie kurtyny powietrzne chroniące głowę, pozwalają uniknąć wielu urazów. Kurtyny te przykrywają boczne okna od słupka A do słupka C oraz od dachu po dolną krawędź szyby. Rezultatem jest maksymalna ochrona pasażerów na wszystkich miejscach siedzących, niezależnie od ich wzrostu. Duża powierzchnia kurtyn lepiej zapobiega silnemu odchyleniu głowy, wysunięciu się na zewnątrz oraz przedostaniu się obiektów obcych do wnętrza samochodu. Dzięki długiemu okresowi wypełnienia kurtyny chroniące głowę działają także podczas bezpośrednich następstw kolizji, na przykład przy dachowaniu.

WOKS - zagłówki redukujące urazy odcinka szyjnego kręgosłupa

Nadwyrężenie odcinka szyjnego kręgosłupa w wyniku wypadku nazywane jest „whiplash syndrom". Volkswagen stworzył kompleksowy system znacznie zmniejszający ryzyko takiego urazu w przypadku najechania jednego pojazdu na drugi. Dzięki dokładnie zdefiniowanej prędkości hamowania tułowia i głowy udało się uzyskać doskonałe działanie minimalizujące urazy. System ten, jest teraz seryjnie stosowany w Golfie.

Volkswagen zapobiega temu rodzajowi urazów starając się, aby głowa i górna część tułowia w czasie wypadku były podpierane przez oparcie siedzenia i zagłówek. Decydujący przy tym jest specjalny kontur zagłówka i oparcia oraz twardość zastosowanych pianek. Kontur zagłówka został zgłoszony przez Volkswagena do opatentowania. W licznych testach potencjał ochrony, jaki oferuje WOKS, znacznie przekroczył biomechaniczne wartości pomiarowe licznych systemów aktywnych.

Nadesłał:

InfoMoto
http://infomoto.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl