Volkswagen Golf Variant - wnętrze


Volkswagen Golf Variant - wnętrze
2009-10-15
Wraz z premierą kolejnej generacji Golfa Varianta dokonuje się wielki skok w dziedzinie jakości.

Forma materiałów we wnętrzu, detale takie jak chromowane aplikacje z jedwabnym połyskiem czy zaczerpnięte bezpośrednio z luksusowego Passata CC okrągłe zegary i trójramienne kierownice dają wrażenie, iż znajdujemy się w samochodzie z wyższej klasy.

Udoskonalona została również ergonomia wnętrza. Wszystkie elementy funkcyjne są łatwiejsze w obsłudze np. sterowanie automatyczną klimatyzacją Climatronic, które zaprezentowane zostało po raz pierwszy w Passacie CC. Udoskonalone zostały również liczne inne rozwiązania. Przykładowo skórzane siedzenia w nowym Golfie Variancie mają specjalną strukturę powierzchni, która nawet w przypadku bardzo jasnej skóry uniemożliwia zafarbowanie tapicerki, na przykład jeansowymi spodniami.

Kokpit

Tablica rozdzielcza Golfa Varianta została całkowicie zmodyfikowana. Ma uporządkowaną, gwarantującą łatwą obsługę geometrię. Przy pierwszym kontakcie uwagę przykuwa wyjątkowo szlachetny, miękki materiał górnej części kokpitu oraz tapicerka drzwi zharmonizowana ze stylistyką elementów obsługowych i wskaźników. Daje to wrażenie ponadczasowej elegancji.

Zegary w tej wersji Golfa są takie same, jak w klasycznym Golfie hatchback. Dominują dwa okrągłe wskaźniki, już w podstawowym wariancie wyposażenia otoczone chromowanymi pierścieniami. Okrągły jest również wskaźnik temperatury płynu chłodzącego silnika, umieszczony pod obrotomierzem oraz wskaźnik poziomu paliwa pod prędkościomierzem. Zegary podświetlone są na biało niezależnie od tego, czy światła są włączone. Grafika seryjnego komputera pokładowego MFA również jest biała.

Podobnie jak główne zegary, także wyloty powietrza wentylacji na tablicy rozdzielczej otoczone są chromowanymi pierścieniami. Po jednym wylocie umieszczono na zewnątrz po stronie kierowcy i pasażera, dwa w konsoli środkowej. Ponadto w poszyciu słupków A znajduje się wylot dmuchawy kierujący powietrze na boczne szyby. Górna i dolna część tablicy rozdzielczej podzielona została aplikacjami dopasowanymi do chromowanych pierścieni: w podstawowej wersji Trendline - w kolorze ciemnego srebra (Titan), w wersji wyposażenia Comfortline aplikacje są czarne i błyszczące (Black Pyramide), w wersji Highline - w kolorze jasnego chromu (Chrom matt).

Konsola środkowa

Wszystkie elementy umieszczone w konsoli środkowej są jednakowo łatwo dostępne dla kierowcy i pasażera. Na samej górze - na środku między wylotami dmuchawy wentylacji - znajduje się włącznik świateł awaryjnych. Poniżej - system audio i nawigacji. Na trzecim poziomie od góry umieszczona jest regulacja klimatyzacji. Bezpośrednio przed dźwignią zmiany biegów znajduje się zestaw przycisków, które obsługują systemy takie jak ESP i Park Assist.

W Golfie Variancie zastosowano nowy układ sterowania automatyczną klimatyzacją Climatronic. Z prawej i lewej strony znajdują się pokrętła, którymi kierowca i pasażer mogą oddzielnie ustawić temperaturę z dokładnością do jednego stopnia oraz włączyć ogrzewanie siedzeń. Ustawiona temperatura wyświetlana jest w obramowaniu pokrętła i - jeżeli auto posiada radio lub nawigację RCD 310, RCD 510, RNS 310 lub RNS 510 - również na wyświetlaczu tego urządzenia. Między pokrętłami znajdują się elementy pozwalające na ustawienie głównych trybów pracy Climatronic (auto, off, dual, AC) oraz stopni dmuchawy. W górnej części tego pola obsługowego umieszczone są przyciski trybów wentylacji, ogrzewania tylnej szyby oraz funkcja obiegu zamkniętego.

W dalszej części konsoli środkowej, jak zwykle na wysokości dźwigni hamulca ręcznego umiejscowiony jest schowek i złącze AUX-IN (seryjnie od RCD 310) do podłączenia na przykład odtwarzacza MP3. W schowku w podłokietniku środkowym (w zależności od wersji wyposażenia) może być ponadto zamontowane opcjonalne złącze MEDIA-IN. To złącze USB pozwala na podłączenie różnych źródeł pamięci do systemu audio.

Siedzenia

W zależności od wyposażenia nowy VW Golf Variant oferowany jest z czterema różnymi konfiguracjami siedzeń. W wersji podstawowej Trendline są to doskonale wyprofilowane siedzenia z tapicerką z tkaniny Roxy. Można je zamawiać w kolorach czarnym Titan lub Latte Macchiato. Jeszcze bardziej ergonomiczne, niż dotychczas, są komfortowe siedzenia w wersji Comfortline. Stebnowany w poprzek materiał siedzisk i oparć wyraźnie odcina się optycznie od ich części zewnętrznych. Deseń tkaniny nosi nazwę Scout/Merlin i jest dostępny również w odcieniach czarnym Titan i Latte Macchiato.

Siedzenia sportowe zastosowane w Golfie Variancie Highline wyróżniają się tapicerką o szlachetnym wyglądzie. W tej wersji zastosowano pokrycie z Alcantary (na środkowej części) i tkaniny (deseń Dropmag). Kolory foteli Highline to czarny Titan lub Corn Silk /czarny Titan. Ponadto dla Golfa Varianta Highline Volkswagen oferuje siedzenia pokryte wyjątkowej jakości skórą Vienna. Do wyboru w kolorach czarnym Titan i Corn Silk.

Najnowsza generacja Varianta jest bardzo przestronna. Z przodu maksymalna wysokość wnętrza wynosi 1.032 milimetra (ustawienie fotela w najniższej pozycji). Z tyłu, zależnie od wersji, wysokość maksymalna wynosi 986 milimetrów.

Na dobre właściwości komfortowe i ergonomiczne duży wpływ ma wygodna wysokość siedzeń wynosząca 274 milimetry z przodu i 321 milimetrów z tyłu. Szerokość wnętrza to 1.446 milimetrów z przodu i 1.437 milimetrów z tyłu.

Bagażnik

Nowy Golf Variant to wzorzec pod względem przestrzeni. Przy zamontowanej siatce oddzielającej i załadowaniu po dach do linii tylnej kanapy, w bagażniku Varianta zmieści się 745 litrów bagażu; do krawędzi okien pojemność wynosi 560 litrów. Przy złożonej tylnej kanapie i w pełni wykorzystanej wysokości wnętrza do Golfa Varianta można włożyć bagaż o objętości nawet 1.550 litrów (wraz z wnęką koła zapasowego).

Płaska na całej powierzchni podłoga bagażnika, przy złożonej tylnej kanapie, mierzy do oparcia fotela kierowcy 1,70 metra, w przypadku złożenia fotela pasażera powstaje miejsce na ładunek o długości 2,72 metra. W podłodze przestrzeni bagażowej oraz w poszyciach bocznych bagażnika są do dyspozycji liczne schowki. Jeżeli dzielona asymetrycznie kanapa nie jest złożona, głębokość bagażnika wynosi 1,07 metra. Maksymalna szerokość to 1,29 metra, a szerokość między nadkolami 1,01 metra.

Składanie dzielonej kanapy jest wyjątkowo proste, wystarczy przyciskami obok zewnętrznych zagłówków zwolnić blokadę. Przemyślanym rozwiązaniem jest czerwony wskaźnik widoczny dobrze także z przednich siedzeń, który sygnalizuje, że jedna z dwóch części oparcia po podniesieniu nie zastała dokładnie zablokowana. W ramach wyposażenia dodatkowego fotel pasażera może być również pochylany do przodu, co pozwala na przewożenie dłuższych przedmiotów.

Zmienność wnętrza zwiększa ponadto środkowy podłokietnik z tyłu. Po rozłożeniu powstaje duży otwór na przykład na sprzęt sportowy, taki jak wiosła czy narty (seryjny dla wersji Comfortline i Highline).

Praktyczne rozwiązania dbają o bezpieczeństwo ładunku

Do ochrony przed przewożonym bagażem, który podczas wypadku lub przy ostrym hamowaniu mógłby wpaść do kabiny pasażerskiej, opcjonalnie dostępna jest pionowa ścianka. Montowana jest za tylną kanapą, a po złożeniu oparcia można ją zaczepić w okolicy oparć przednich foteli.

Dodatkowe zabezpieczenie ładunku w bagażniku ułatwiają cztery oczka do mocowania, z lewej i prawej strony w poszyciu bocznym oraz w przedniej części bagażnika. Kolejną praktyczną możliwość uporządkowania pojedynczych przedmiotów w przestrzeni bagażowej daje zmienna podłoga bagażnika. Można ją jednym ruchem podnieść i unieruchomić w przewidzianych do tego wycięciach. Mniejsze, płaskie przedmioty można schować także do komory pod podłogą bagażnika.

Równie praktyczne są specjalne haczyki na torby wysuwane z bocznego poszycia bagażnika. Należą one do wyposażenia seryjnego i zabezpieczają na przykład torby z zakupami przed rozsypaniem ich zawartości podczas jazdy. Apteczka i trójkąt ostrzegawczy znajdują się za osłoną w lewej ścianie bocznej, w łatwo dostępnym miejscu.

Słoneczny nastrój dzięki panoramicznemu rozsuwanemu dachowi

Jako wyposażenie dodatkowe Volkswagen oferuje panoramiczny dach szklany, elektrycznie otwierany. Przeźroczysta płaszczyzna o długości 1,36 metra i szerokości 0,87 metra pokrywa większą część wnętrza. Praktycznie nieograniczony dostęp światła dziennego tworzy wyjątkową atmosferę i poczucie przestrzeni. Dach składa się z dwóch części, z których przednią można podnieść lub całkowicie otworzyć. Ponieważ otwarty segment dachu nasuwa się na część zamkniętą, jego otwarcie nie powoduje zmniejszenia wysokości wnętrza. Przed zbyt mocnym nasłonecznieniem chroni zasuwana elektrycznie żaluzja.

Nadesłał:

InfoMoto
http://infomoto.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl