Volkswagen Passat BlueMotion zwycięzcą Supertestu Ekonomii
Volkswagen Passat BlueMotion okazał się najoszczędniejszym samochodem wśród uczestników szóstej edycji Supertesu Ekonomii. Samochód na trasie z Warszawy do Władysławowa, liczącej 415 kilometrów, zużył średnio 3,08 l. paliwa na 100 km.
Passat BlueMotion zwyciężył w klasyfikacji generalnej, okazał się także najlepszy w sześciu kategoriach uwzględniających średnią prędkość, masę pojazdu, ilość miejsc w samochodzie, rodzaj paliwa, pojemność silnika oraz maksymalny zasięg.
Supertest Ekonomii ma charakter poznawczy i medialny. Zadaniem uczestników jest pokonanie ustalonej przez organizatora trasy, w określonym czasie, zużywając przy tym jak najmniej paliwa. Inicjatorem imprezy jest Stowarzyszenie Auto Klub Dziennikarzy Polskich. Na starcie tegorocznej edycji Supertestu stanęło 11 samochodów. Początek trasy zaplanowano w Warszawie, zakończenie we Władysławowie. Prowadziła ona po autostradzie, drogach ekspresowych oraz zwykłych drogach wojewódzkich. Kierowcy napotkali na korki, wypadki oraz roboty drogowe. W warunkach normalnego ruchu najbardziej ekonomicznym samochodem okazał się Volkswagen Passat BlueMotion. Samochód na całym odcinku trasy zużył średnio 3,08 l. paliwa na 100 km, pokonując mniejszych i lżejszych konkurentów z różnymi jednostkami napędowymi m.in. Skodę Fabię Green Line 1.4 TDI, Toyotę Yaris 1.4 D4D oraz Fiata Pandę 1.3 JTD.
Ważący 1418 kg Passat BlueMotion był jednym z cięższych samochodów w stawce. Pokonał trasę w czasie 6 godzin i 20 minut ze średnią prędkością 65,5 km/h. Siedemdziesięciolitrowy zbiornik paliwa przy średnim spalaniu 3,08 l./100 km pozwala przejechać bez tankowania 2.272 km. Dzięki tym wartościom Volkswagen Passat BlueMotion zwyciężył również w sześciu kategoriach uwzględniających średnią prędkość, masę pojazdu, ilość miejsc w samochodzie, rodzaj paliwa, pojemność silnika oraz maksymalny zasięg.
Volkswagen Passat BlueMotion wyposażony jest w dwulitrowy silnik TDI o mocy 110 KM. W modelu tym wprowadzono szereg zmian w stosunku do standardowej wersji, które ograniczają zużycie paliwa oraz emisję CO2. Samochód posiada m.in. wyjątkowo skuteczny w ruchu miejskim system Start - Stop, zmodyfikowaną przekładnię biegów, inne oprogramowanie silnika, obniżone zawieszenie, opony charakteryzujące się zmniejszonym oporem toczenia oraz bardzo lekkie koła ze stali kształtowanej metodą Flow-Forming. Grubość materiału tych obręczy jest w niektórych miejscach znacznie zredukowana, co wpływa na zmniejszenie masy. Zmodyfikowano także elementy podwozia ograniczając opór powietrza.
Passat BlueMotion dostępny jest w polskich salonach od lutego bieżącego roku. Oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Niezależnie od wersji, model ten jest droższy od standardowego Passata o 2000 zł.
Nadesłał:
ap
|