Volkswagen zanotował kolejny wzrost sprzedaży
W lipcu koncern Volkswagen po raz trzeci z rzędu zanotował wzrost sprzedaży. Mimo utrzymującej się trudnej sytuacji na rynku motoryzacyjnym, największy europejski producent samochodów sprzedał 556.900 aut (lipiec 2008: 521.100)* czyli zwiększył sprzedaż o 6,7 procent.
W pierwszych siedmiu miesiącach bieżącego roku klienci odebrali 3,65 miliona samochodów (styczeń - lipiec 2008: 3,79; minus 3,5 procent)*. Koncern Volkswagen wypada znacznie lepiej na tle rynku, który w tym samym okresie zanotował spadek o około 16 procent.
„Jesteśmy w dobrej sytuacji i zdobywamy coraz większe udziały w rynkach na całym świecie. Nasza obecna sprzedaż jest większa, niż planowaliśmy. Oznacza to, że trafiliśmy z odpowiednimi produktami we właściwym czasie, na właściwe rynki." - powiedział w poniedziałek w Wolfsburgu szef sprzedaży koncernu Detlef Wittig. „Dzięki temu mamy solidną pozycję wyjściową na czasy po kryzysie. Być może najgorsze mamy już za sobą, ale nie zaobserwowaliśmy jeszcze stopniowej, stałej poprawy na światowych rynkach. Dlatego ostrożnie patrzymy na dalszy rozwój sytuacji." - powiedział Wittig.
Marka Volkswagen zwiększyła sprzedaż w lipcu o 15,2 procent.
Po raz kolejny bardzo dobrze wypadła marka Volkswagen Samochody Osobowe: w lipcu zwiększyła sprzedaż o 15,2 procent, przekazując nabywcom 351.000 samochodów (lipiec 2008: 304.800). Szczególnym powodzeniem, obok samochodów z grupy modelu Golf, cieszyły się bardzo popularne w Chinach modele Lavida, Passat Lingyu, Jetta i New Bora. W Niemczech wzrost sprzedaży marki wyniósł 38,3 procent (60.400 aut, w 2008: 43.700), a w Chinach 67,5 procent (104.300 sprzedanych aut, 2008: 62.300). W pierwszych siedmiu miesiącach 2009 roku sprzedano łącznie 2,3 miliona pojazdów (2008: 2,21; + 3,8 procent).
Bardzo dobre wyniki marki Volkswagen w Polsce
Sprzedaż nowych samochodów osobowych w okresie od stycznia do lipca 2009 roku zamknęła się w Polsce liczbą 193.554 aut, co oznacza wzrost o 0,75% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Volkswagen w tym czasie sprzedał 15.959 samochodów, jest to o 16,1% więcej niż rok wcześniej. Udział w rynku tej marki w pierwszych siedmiu miesiącach zwiększył się z 7,2 do 8,3%.
„Od 2003 roku Volkswagen nieustannie umacnia swoją pozycję zwiększając udział w rynku. W ubiegłym roku wyniósł on 7,4 procent, zanotowaliśmy wtedy wzrost sprzedaży nowych samochodów aż o 15,8 procent. W okresie od stycznia do lipca tego roku sprzedaliśmy o 16,1% więcej aut niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, zwiększając udział w rynku do 8,3%. Bardzo dobre przyjęcie nowego Polo przez klientów, sprawia, że plany dalszego umacniania pozycji marki na rynku z pewnością zostaną zrealizowane." - powiedział Karol Obiegły, Dyrektor Marki Volkswagen w Polsce.
* bez marki Scania