Volkswagen zanotował wzrost sprzedaży w Polsce i na wielu światowych rynkach
W pierwszych dziesięciu miesiącach bieżącego roku marka Volkswagen w Polsce zanotowała wzrost sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku aż o 16,21% .
Koncern Volkswagen przekazał swoim klientom na całym świecie 5,29 miliona samochodów (+2,8%).* Są to znacznie lepsze wyniki, niż osiągnęli pozostali gracze na rynku (-2,9%).
Mimo kłopotów spowodowanych kryzysem gospodarczym, marce Volkswagen udało się w Polsce zwiększyć udział w rynku samochodów osobowych. W okresie od stycznia do października 2008 roku wyniósł on 7,17%. Sprzedaż samochodów w październiku wzrosła aż o 25,77% w stosunku do tego miesiąca w 2007 roku. Marka Volkswagen Samochody Użytkowe również zanotowała wzrost sprzedaży w Polsce. W pierwszych dziesięciu miesiącach bieżącego roku wyniósł on 9,27%, zwiększył się także udział w rynku, który obecnie wynosi 8,85%.
W obecnej sytuacji rynkowej, takie wyniki świadczą o ogromnym zaufaniu klientów do marki oraz o bardzo dobrej polityce cenowej Volkswagena w naszym kraju.
Marka Volkswagen sprzedała na całym świecie od stycznia do października 2008 roku 3,1 miliona samochodów (+2,1%). Cały koncern Volkswagen przekazał swoim klientom 5,29 miliona samochodów (+2,8%).* Udział koncernu w rynku samochodów osobowych na świecie w tym okresie wzrósł o 0,6 punktu procentowego do 10,2%. W Europie koncern sprzedał 3,0 miliony samochodów (-0,4%). Z tego 881 500 aut sprzedano w Niemczech (+1,8%) i 1,65 miliona (-5,6%) w Europie Zachodniej (bez Niemiec).
Koncern Volkswagen kontynuuje ekspansję na wielu rozwojowych rynkach, mimo że ich dynamika uległa osłabieniu. Zadowalający wzrost w okresie od stycznia do października odnotowano w Brazylii, gdzie nabywców znalazło 550 700 samochodów (+16,7%). Także w Chinach w tym samym okresie zauważalny był wyraźny wzrost sprzedaży o 12,6%, wydano 853 800 aut. Procentowo jeszcze większy progres koncern zanotował w Rosji. Klienci odebrali tam 107 900 samochodów, czyli o 64,4% więcej, niż w tym samym okresie ubiegłego roku. W Indiach od stycznia do października sprzedano 16 700 pojazdów, co również oznacza znaczny wzrost - aż o 66,0%.
* Bez marki Scania