Volvo najdynamiczniej rozwijającą się marką segmentu Premium w Polsce w 2009 roku
W 2009 roku sprzedaż marki Volvo wzrosła o blisko 17%, dzięki czemu udział Volvo w segmencie Premium wzrósł do poziomu 25%. Polska jest dla szwedzkiej marki najbardziej dynamicznie rozwijającym się rynkiem w Europie.
W 2009 roku marka Volvo cieszyła się ogromnym zainteresowaniem w Polsce. W tym czasie sprzedane zostały 4653 samochody Volvo w Polsce. To zapewniło marce najwyższy wzrost wśród marek segmentu Premium w 2009 roku (16.7%) Udział firmy w całym rynku również się zwiększył się i wynosi obecnie 1,45%.
Najchętniej kupowanym Volvo było XC60. Do klientów wydanych zostało ponad 1469 egzemplarzy tego modelu. Co interesujące, SUV XC60 cieszył się dużym zainteresowaniem nie tylko klientów indywidualnych, ale również instytucjonalnych - dotąd preferujących sedany Volvo. Aż 54% wydanych do klientów XC60 stanowiły w 2009 roku auta flotowe.
Oprócz XC60 największy procentowy wzrost odnotował drugi SUV XC90 - o 18% w stosunku do roku 2008. Bardzo dużą dynamikę wzrostu odnotowały samochody z napędem na cztery koła (AWD).
W 2009 roku nadal największym zainteresowaniem cieszyły się Volvo wyposażone w silniki Diesla. Najczęściej wybieranym był D5. Sprzedaż aut wyposażonych w ten silnik stanowi ponad 38 % łącznej sprzedaży (silnik montowany jest w S60, XC60, S80, V70, XC70 i XC90).Na drugim miejscu pod względem sprzedaży plasuje się 2.0 D (136 KM) stanowiący 27,5% (montowany w C30, S40, V50, S80 i V70). Na trzecim 2.4 D (163 KM) - 6,7 % (montowany w XC60 i XC70).
Polska kluczowym europejskim rynkiem Volvo
Obok Szwecji i Holandii to właśnie Polska staje się dla Volvo jednym z najbardziej perspektywicznych rynków w Europie. Sukcesem Volvo w Polsce jest nie tylko dynamiczny wzrost sprzedaży - 16,7% w 2009 roku, udział w segmencie Premium (25.3%), ale również wysoki stopień zadowolenia klientów marki ze sprzedaży i serwisu (I miejsce w Europie).
W 2009 roku Volvo postawiło na ekologię
W ciągu 2009 roku Volvo poszerzyło swoją ofertę o odświeżoną wersję flagowej limuzyny S80 oraz o całą gamę samochodów „ekologicznych". Była to seria DRIVe Volvo, dzięki której firma Volvo Cars po raz pierwszy w historii osiągnęła rekordowo niską emisję CO2 na poziomie 99 g / km.
Modele DRIVe, w tym nowe C30 DRIVe, wyposażone w technologię Start/Stop, (3,8 l oleju napędowego /100 km) V50, S40 oraz XC60, XC70, V70 i S80 zaprezentowane zostały na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Klika miesięcy później samochody pojawiły się na polskich drogach.
Symbol DRIVe nadawany jest samochodom Volvo Cars wyróżniającym się najlepszymi wynikami ekologicznymi w swej klasie. Wszystkie obecne modele DRIVe wyposażono w tradycyjny silnik diesla oraz manualną skrzynię biegów zoptymalizowaną z myślą o bardzo niskim poziomie zużycia paliwa. Samochody te opracowano specjalnie pod kątem niskiego oporu toczenia się i oporu powietrza.
Seria DRIve nie jest jedynym działaniem Volvo na rzecz zmniejszenia negatywnego wpływu motoryzacji na środowisko. W 2009 roku Volvo Cars poinformowało o współpracy z firmą Vattenfall, której celem jest wprowadzenie w 2012 roku na rynek pojazdu z napędem hybrydowym pobierającego prąd ze zwykłego gniazdka. Prototyp samochodu zaprezentowany został na targach motoryzacyjnych w Detroit w 2009.
W roku 2010 Volvo Cars przedstawi testową flotę 50 elektrycznych Volvo C30. Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie elektrycznego C30 do sprzedaży w 2011 roku.