Volvo notuje najwyższą sprzedaż miesięczną w 88-letniej historii marki


Volvo notuje najwyższą sprzedaż miesięczną w 88-letniej historii marki
2015-12-07
W centrali Volvo w szwedzkim Goeteborgu kierownictwo firmy ma powody do zadowolenia. Globalny wzrost sprzedaży miesięcznej o 26 proc. w porównaniu z listopadem 2014 to kolejny znakomity wynik, jaki świętuje w tym roku Volvo Car Corporation.


Aż 49 055 samochodów, które zostały sprzedane w ubiegłym miesiącu przez Volvo to wynik rekordowy – jeszcze nigdy w 88-letniej historii marki klienci nie nabyli tylu sztuk Volvo w przeciągu jednego miesiąca. To kolejny krok do realizacji planu, jakim w perspektywie średnio-terminowej jest sprzedaż przeszło 800 000 samochodów rocznie. Aby osiągnąć taki poziom sprzedaży w przeciągu najbliższych 4 lat, Volvo całkowicie odnowi gamę oferowanych modeli.

Globalny sukces Volvo XC90 przeciera szlaki przed najnowszym autem marki – limuzyną S90. To kolejne auto zbudowane na platformie SPA, które śmiało czerpie ze stylistycznych wzorców znanych z jego potężniejszego brata. XC90 to także główny czynnik napędzający sprzedaż w Stanach Zjednoczonych. Wzrost sprzedaży o 90,5 proc. w stosunku do listopada 2014 to imponujący wynik, na który decydujący wpływ miał właśnie popyt na szwedzkie SUV-y.  Łącznie w USA sprzedaż zamknęła się wynikiem 6903 sztuk.

Popularność Volvo rośnie także w Europie. 26 646 sprzedanych Volvo to o 23,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014. Szwedzki oddział marki zaraportował udział rynku na poziomie 24,3 proc., zaś rynki niemiecki i holenderski okazały się być najszybciej rosnącymi. Na Starym Kontynencie największa popularnością cieszyły się modele V40 oraz XC60, największy wzrost z kolei zanotował flagowy XC90. 15,8 proc. wzrostu zaraportował chiński oddział marki, co łącznie dało sprzedaż 8 045 samochodów w listopadzie. Wciąż najpopularniejszymi modelami w Państwie Środka są Volvo XC60 oraz S60L.

Globalnie wśród najpopularniejszych modeli Volvo prowadzi XC60 z wynikiem 13 988 sprzedanych egzemplarzy (2014: 12 360), na drugim miejscu znajduje się Volvo V40 oraz V40 Cross Country, których dostarczono łącznie 9656 (2014: 9591). Trzecim w kolejności najpopularniejszym modelem był flagowy Volvo XC90 – sprzedano 6792 sztuk, co oznacza że sprzedaż tego modelu cały czas rośnie.

Nadesłał:

JK PR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl