Volvo P1800 S "Świętego"
Pierwszym odcinkiem, w którym przewija się zgrabne, szwedzkie coupe jest „Double Diamnonds” z lutego 1967 roku. Auto służyło na planie filmowym do końca 1969 roku, wożąc głównego bohatera filmowej opowieści o czarującym „Świętym”.
Oryginalne numery rejestracyjne samochodu nie były widoczne w kadrach słynnego serialu. Filmowe P1800 S uzbrojono w fikcyjne numery ST 1, co nawiązuję w oczywisty sposób do słowa „Saint”.
– Serial “Święty” z Rogerem Moorem był jednym z moich ulubionych programów telewizyjnych w latach 60-tych. Po jego obejrzeniu przez całe życie chciałem mieć własne Volvo P1800, które w tym obrazie było pięknie uchwycone. To najbardziej legendarny model naszej marki i świetny przykład szwedzkiego designu – powiedział Hakan Samuelsson, prezes Volvo Cars.
Jak się okazuje prezes Volvo Cars zrealizował swoje marzenie, a jego prywatne P1800 rocznik 1967 stanęło w Essen obok tego filmowego. Jak widać, czasem rzeczywistość potrafi być nie mniej ciekawa niż marzenia. Samochód prezesa został pokryty lakierem o rzadko spotykanym odcieniu jasnej zieleni. Jest to jeden z najlepiej odrestaurowanych egzemplarzy P1800 S w Europie.
– Dział historyczny Volvo Cars z dumą odkupił serialowy egzemplarz dobrych kilkanaście lat temu. To dla nas wyjątkowe uczucie móc go pokazać szerokiej publiczności podczas targów aut klasycznych w Essen. To niezwykły samochód z piękną, udokumentowaną historią – dodał Per-Åke Fröberg kierujący działem Volvo Cars Heritage.
Co jeszcze w Essen?
Na stoisku w Essen Volvo zaprezentowano także unikalny prototyp P1800 ES zbudowany w 1968 roku przez studio nadwozi Pietro Frua. Obok niego stanęło P1800 ES z 1973, który nigdy nie był odbudowywany, a to dlatego, że… nigdy nie był używany. Dla jego łatwiejszej identyfikacji, niewtajemniczonym podajemy jego kolor: jest pomarańczowy. Piątym P1800 będzie niezwykle rzadki kabriolet zbudowany na bazie P1800 w 1966 roku – Volvoville. Takich aut zbudowano jedynie 30 sztuk. Szóstym pojazdem z tej elitarnej grupie będzie wczesny egzemplarz z 1961 roku, który stanowi typowy przykład auta znalezionego w stodole”. Honoru nowych modeli bronił mały SUV – XC40, który jest pierwszym tak małym SUV-em Volvo, prezentuje świeże podejście marki do stylistyki nadwozia i kabiny i jest pierwszym Volvo w historii, które zdobyło tytuł Car of the Year.
Nadesłał:
JK PR
|