Volvo rośnie w siłę na wszystkich światowych rynkach
W maju 2017 r. Volvo nie tylko osiągnęło globalny wzrost sprzedaży o 12,2 %, ale też poprawiło wynik na każdym rynku z osobna. Głównym motorem napędowym zmian była Azja, ale nadal to Europa zostaje zdecydowanie największym rynkiem dla Volvo.
Region Azji i Pacyfiku doniósł o wzroście sprzedaży w maju o 30,6% – do 12 721 sztuk – w czym ogromny udział miała znakomita sprzedaż w Chinach, największym rynku sprzedaży detalicznej Volvo. Na tym rynku sprzedaż wzrosła o 38,8%, osiągając 9779 sztuk w związku z ogromną popularnością produkowanych w Chinach modeli S90, XC60 i S60L.
Wzrosła sprzedaż w regionie Ameryk – o 10,4%, do 7574 sztuk –po wzroście o 12% na rynku USA (6202 sztuk). XC90 był w maju najlepiej sprzedającym się modelem zarówno w regionie Ameryk, jak i na rynku USA. Na drugim miejscu znalazł się XC60.
Sprzedaż w regionie EMEA wzrosła o 5,4%, do 26 634 sztuk. Najpopularniejszy średniej wielkości SUV premium, XC60, pozostał bestsellerem Volvo w regionie, za nim uplasowały się modele V40/V40 Cross Country.
W skali globalnej najlepiej sprzedającym się modelem był w maju XC60 (15 639 sztuk wobec 12 029 w 2016 r.), kolejnym V40/V40 Cross Country (7997 wobec 7833). XC90 był trzeci – 6647 (6715).
Nadesłał:
JK PR
|
Wasze komentarze (1):
-
~Tomcio78, 2017-06-08 11:37:45
Procentują dobre decyzje inwestora. Volvo nigdy nie było tak dobre jak dziś.