Volvo – wzrost sprzedaży w Polsce i na świecie
W przeciągu ostatnich miesięcy dało się zauważyć istotny wzrost sprzedaży samochodów szwedzkiego producenta. Jak informuje firma Volvo Car Group w lipcu sprzedano na całym świecie przeszło 38 tys. samochodów, co oznacza wzrost o 4,5% w porównaniu do lipca ubiegłego roku.
W przeciągu ostatnich miesięcy dało się zauważyć istotny wzrost sprzedaży samochodów szwedzkiego producenta. Jak informuje firma Volvo Car Group w lipcu sprzedano na całym świecie przeszło 38 tys. samochodów, co oznacza wzrost o 4,5% w porównaniu do lipca ubiegłego roku. Volvo zyskuje także w Polsce. W lipcu sprzedano przeszło 67% więcej samochodów niż w lipcu 2014, stając się wiceliderem segmentu premium w tym miesiącu.
Globalny wzrost sprzedaży to zasługa dobrych wyników marki na głównych rynkach europejskich oraz amerykańskim. W obu regionach zanotowano duży popyt zarówno na nowy model XC90, jak i na wciąż cieszące się dużą popularnością modele serii 60.
Sprzedaż na rynku europejskim, łącznie ze Szwecją, osiągnęła 4,6 % wzrost w stosunku do lipca 2014. Co ważne, poza debiutującym niedawno modelem XC90, rośnie także zainteresowanie bestsellerem Volvo, czyli SUV-em XC60. Europejczycy kupili 10,5% więcej samochodów niż rok wcześniej, z kluczowymi wzrostami na rynku niemieckim oraz szwedzkim. Tylko w lipcu Amerykanie kupili 5,617 samochodów Volvo, czyli o 14,7 % więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
W wynikach sprzedaży zaczyna być widać dobre przyjęcie przez klientów naszego nowego flagowego modelu XC90. Ogromnym powodem do radości jest dla nas także rosnąca popularność aut z serii 60 - powiedział Alain Visser, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i obsługi klienta w Volvo Car Group. Patrząc na rosnące wskaźniki sprzedaży na rynku USA oraz popularność XC90 jestem przekonany, że uda się nam utrzymać ten poziom wzrostu w drugiej połowie roku.
Również na polskim rynku marka Volvo umacnia swoją pozycję, dzięki rosnącemu trendowi sprzedaży samochodów. Od początku roku sprzedano polskim klientom 3,818 samochodów Volvo, co stanowi 4,92% wzrostu w stosunku do pierwszych siedmiu miesięcy 2014 r. Wzrost sprzedaży o ponad 67% zanotowano także w porównaniu lipca 2015 do lipca 2014.Nabywców znalazło aż 673 aut, co dało marce drugi wynik sprzedażowy wśród marek premium w ujęciu miesięcznym. Za ten znakomity wynik w największej mierze odpowiada popularność lidera segmentu małych SUV-ów XC60 oraz sprzedaż nowego XC90, która ruszyła kilka miesięcy temu.
Nadesłał:
VolvoCarPoland
|