W jakie obszary funkcjonalne systemów ERP wkraczają obecnie rozwiązania mobilne?


W jakie obszary funkcjonalne systemów ERP wkraczają obecnie rozwiązania mobilne?
2014-06-12
Rozwiązania mobilne wkraczają niemal w każdy obszar działalności systemów ERP z uwagi na swoją bogatą funkcjonalność i różnorodne zastosowanie.
Cały proces go-mobile rozpoczął się już w zeszłym stuleciu m.in. w branży handlowej. Specyfika pracy sprzedawcy, zwłaszcza w niektórych branżach, to ciągła aktualizacja danych, wprowadzanie zamówień sprzedaży, mobilne ofertowanie, realizowane zwykle w czasie podróży służbowej w warunkach, w których nie ma możliwości skorzystania z komputera stacjonarnego czy nawet laptopa. W związku z tym na porządku dziennym jest wprowadzanie zamówień czy wystawianie faktur z poziomu urządzeń mobilnych.

Rozwiązania mobilne mocno wkraczają także w obszar zarządzania zasobami ludzkimi i szeroko pojęty CRM, który z jednej strony pozwala budować trwałe i usystematyzowane relacje z klientem, sprawdzać historię kontaktów, wyliczać złożone wskaźniki, a z drugiej – choćby rejestrować wewnętrzny czas pracy pracownikom. Mobilność ułatwia też zadania administracyjne. Daje możliwość raportowania kosztów i kontraktów w trakcie odbywania delegacji, np. konsultanci, którzy spędzają większość czasu pracy w podróży bądź u klienta, mogą w tym czasie rozliczać swoje wydatki. Personalny kalendarz, systemy workflow obrazujące przepływ dokumentów i obowiązków między pracownikami – wszędzie tu, w tzw. obszarze frontoffice, obecne są aplikacje i urządzenia mobilne.

Czytaj całość artykułu tutaj: http://www.erp-view.pl/erp/w_jakie_obszary_funkcjonalne_systemow_erp_wkraczaja_obecnie_rozwiazania_mobilne.html

Nadesłał:

openmediagroup

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl