W sierpniu rusza budowa Outlet Center w Białymstoku
W sierpniu rozpoczną się prace na budowie „Outlet Center” w Białymstoku, projektu, który powstanie przy ul. Narodowych Sił Zbrojnych jako część największego w mieście parku handlowego.
W sierpniu rozpoczną się prace na budowie „Outlet Center” w Białymstoku, projektu, który powstanie przy ul. Narodowych Sił Zbrojnych jako część największego w mieście parku handlowego. W tej chwili na terenie przylegającym do miejsca budowy przyszłego outletu funkcjonują już z powodzeniem market budowlany Castorama, dyskont spożywczy Biedronka i stacja paliw LOTOS, w bezpośredniej bliskości jest także Makro Cash&Carry oraz salony samochodowe Mercedes i Renault. Dzięki takiemu położeniu miejsce powstania Outlet Center już teraz jest doskonale znane mieszkańcom miasta. W najbliższych dniach ten sam developer - ADV Por Property Investment - rozpocznie budowę salonu meblowego dla sieci „Agata Meble.” Spółka posiada już prawomocne pozwolenie na budowę. Docelowo, zgodnie z planami władz miasta i uchwalonym kilka lat temu miejscowym planem zagospodarowania terenu, na handlowej mapie Białegostoku powstanie wyjątkowy kompleks, w którym mieszkańcy miasta i przyjezdni będą mogli zrobić zakupy o wszechstronnym charakterze – od tych codziennych, jak artykuły spożywcze, przez materiały budowlane i dekoracyjne, modę i dodatki po meble i wyposażenie wnętrz.
„Outlet Center w Białymstoku będzie największym obiektem kompleksu parku handlowego. Trzeba jednak podkreślić, że każda z powstających czy istniejących już inwestycji stanowi odrębną całość, a tylko nasz budynek będzie miał charakter outletowy, a więc zaoferuje klientom możliwość zakupienia markowych towarów w doskonałej cenie. Podczas komercjalizacji kładliśmy nacisk na to, by najemcy, z którymi zwiążemy się umowami, byli w stanie dostosować się do konceptu ‘outlet’. Są to więc sklepy, w których towary pierwszego gatunku, pochodzące z nadwyżek produkcyjnych czy końcówek serii i kolekcji z poprzednich sezonów, będzie można kupić po cenach obniżonych o 30-70%.” - mówi Ewa Spychalska, Dyrektor ds. Zarządzania Nieruchomościami w grupie ADV Por Property Investment.
Otwarcie „Outlet Center„ planowane jest na wiosnę 2015 roku. „Musieliśmy zweryfikować nasze początkowe założenia, mówiące o otwarciu outletu jeszcze w tym roku” – dodaje Ewa Spychalska – „ma to związek z prowadzoną już taką samą inwestycją na terenie Lublina, którą otworzymy dla klientów jeszcze w tym roku. Data otwarcia następnego centrum outletowego jest wypadkową możliwości najemców w zakresie ilości otwarć sklepów w danym roku kalendarzowym i zapewnienia w nich odpowiedniej ilości towaru. Chcąc więc dopasować się do sytuacji i możliwości naszych najemców, podjęliśmy decyzję o rozłożeniu otwarć w czasie.”
Komercjalizacja „Outlet Center„ szybko postępuje, zainteresowanie najmem jest bardzo duże. Jeszcze przed rozpoczęciem budowy inwestor wynajął ponad 60% powierzchni, co jak na obecne warunki prowadzenia inwestycji jest olbrzymim sukcesem i świadczy niezbicie o atrakacyjności i trafności wyboru miasta i konkretnego miejsca na mapie Białegostoku. Właśnie ze względu na duże zainteresowanie i postępy w wynajmie ADV zdecydował się na rozpoczęcie w sierpniu już dwóch z trzech planowanych etapów inwestycji, która docelowo pomieści blisko 100 sklepów na powierzchni najmu przekraczającej 13 000 m kw. Cały kompleks dla komfortu swoich klientów posiada około 1500 miejsc parkingowych oraz obsługiwany jest przez komunikację miejską.
„Outlet Center” zaoferuje klientom możliwość zakupu produktów wiodących producentów polskich i światowych. W kilkudziesięciu sklepach kupić będzie można odzież w różnych kategoriach wiekowych i stylowych, obuwie i wyroby skórzane, a także wyposażenie wnętrz. Czołowa polska grupa odzieżowa, LPP S.A., zadeklarowała, że projekt „Outlet Center” w Białymstoku będzie jedynym w tym mieście, w którym pojawią się salony outletowe grupy. W chwili obecnej ADV podpisała już umowy z firmami oferującymi artykuły takich marek jak Adidas, Cat, Converse, Cropp, Dajar, Diverse, Hexeline, Lavard, Merrell, McArthur, Mohito, Adidas, Ochnik, Puma, Reebok, Reserved, Sinsay i Tup Tup.
Inwestor zapowiada, że kolejne tygodnie przyniosą podpisanie nowych umów i więcej atrakcyjnych marek w prawdziwym outletowym wydaniu.
CBRE jest we współpracy z inwestorem wyłącznym agentem odpowiedzialnym za wynajem Outlet Center zarówno w Lublinie, jak i w Białymstoku.
Nadesłał:
Aneta Mandziuk
|